نماینده پارلمان عراق با بیان اینکه ما به دروغ‌های سفیر سعودی عادت کرده‌ایم، گفت: پرونده جنایت اسپایکر هنوز مختومه نشده است.

به گزارش مشرق، «سامی العسکری» نماینده سابق پارلمان عراق در گفتگو با تسنیم گفت: پرونده جنایت اسپایکر هنوز مختومه نشده و این پرونده جز با محاکمه همه جنایتکاران و قصاص آنها مختومه نخواهد شد.

وی درباره پیام اعدام یکباره شمار زیادی از جنایتکاران اسپایکر گفت: اعدام این 36 جنایتکار حاوی این پیام است که تروریستها سزای اعمال خود را خواهند دید و دل بستن آنها به فشارهای سیاسی یا بیگانگی، نتیجه ای جز خسران و تباهی ندارد.

این سیاستمدار عراقی، ایجاد تردید برخی از سازمانهای منطقه ای، طرفهای بین المللی و داخلی درباره روند محاکمه‌ها در عراق گفت: ما به این موضوع عادت کرده ایم و حتی محاکمه‌هایی که با حضور ناظران بین‌المللی در عراق صورت گرفته است از شک و تردید در امان نمانده است. ما عراقی ها بر سر این موضوع به توافق رسیده ایم که مبارزه با تروریسم را تا ریشه کنی آن از عراق بدون در نظر گرفتن اینکه دیگران چه می گویند، ادامه بدهیم. منفعت عراق، حفظ امنیت و جان شهروندان مهمتر از جلب رضایت این سازمانهای خارجی است.

عسکری درباره ادعاهای سفیر عربستان مبنی بر سوء قصد به جان وی و اتهامات او به جمهوری اسلامی ایران و نیروهای داوطلب مردمی در این زمینه گفت: ما به دروغهای سفیر عربستان و دخالتهای وی در امور عراق عادت کرده ایم. دولت عراق رسما اعلام کرده است که هیچگونه شکایتی از سفیر عربستان درباره ادعاهایی که وی مطرح کرده دریافت نکرده است. بنابراین چیزهایی که ما شنیدیم صرفا اظهاراتی مطبوعاتی از سوی وی بوده است که به شنیدن آن عادت کرده ایم.

این نماینده پارلمان عراق افزود: اختلافات بین دولت عراق و اقلیم کردستان بر نبردهای موصل تاثیری نخواهد گذاشت. ارتش عراق، نیروهای پیشمرگه کرد، نیروهای داوطلب مردمی، و ائتلاف بین‌المللی در نبرد آزادسازی موصل شرکت دارند و اختلافات بر روند عملیات تاثیری نخواهد گذاشت، زیرا این اختلافات به مرحله بعد از داعش مربوط می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 0
    تعجب می کنم از عراقیها که سعودی توی کشورشون اینطور فتنه می کنه اما نمی تونن حداقل عامل بارز و ظاهریش یعنی سفیرش رو بندازن بیرون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس