کد خبر 622252
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از توقف پروژه ارائه سوخت به هواپیماها در قبال پول نقد و کارت عابربانک خبر داد و گفت: روشی که در پنج ماه اخیر بابت ارائه سوخت اجرا می‌شد، مناسب بود و فعلاً ادامه یابد.

به گزارش مشرق، ‌مقصود اسعدی سامانی با اعلام این خبر اظهار داشت: پس از بروز مشکلاتی در نقدی کردن ارائه سوخت به هواپیماها و دریافت پول سوخت پای پرواز که از روز گذشته اجرایی شده بود، از امروز فعلاً این پروژه با همکاری شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی‌ متوقف شد.‌
 
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود:‌ فعلاً طرح نقدی‌شدن پرداخت هزینه سوخت هواپیماها در راستای ‌بررسی بیشتر و تداوم روش گذشته متوقف شده است‌.
 
وی ادامه داد: روشی که از اول فروردین ماه امسال در ارائه سوخت هواپیماها پیاده می‌شد، مناسب بود و فعلاً همان روش ادامه می‌یابد.
 
روز گذشته طبق وعده شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی‌ پروژه ارائه سوخت به هواپیماهای ایرلاین‌‌های داخلی به صورت نقدی و در ازاء دریافت پول آن هم از طریق دستگاه کارت‌خوان و با کارت بانکی اجرا شده بود؛ اجرای این روش روز گذشته در برخی پرواز‌ها خلل‌ ایجاد کرد و موجب بروز تأخیرات پروازی شد.
 
‌سیستمی که تا پیش از این درباره ارائه سوخت به هواپیماها پیاده می‌شد بدین ترتیب بود که در هماهنگی‌‌ بین ایرلاین‌ها و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از اول فروردین 1395 همه ایرلاین‌ها بابت پرداخت پول سوخت به شرکت پالایش و پخش ضمانت‌نامه دادند، ضمن آنکه یک ماه بعد از وصول صورتحساب، نسبت به پرداخت پول سوخت اقدام می‌کردند، ‌‌بدین ترتیب شرکت‌های هواپیمایی‌ مدیریت سوخت خود را ‌با این روش تنظیم کرده بودند و پرداخت بهای سوخت‌های دریافتی به صورت جاری و طبق زمان مشخص انجام می‌شد.
 
بدین ترتیب پس از توقف ارائه سوخت‌رسانی نقدی و دریافت بهای سوخت پای پرواز، سیستم ارائه سوخت هواپیماها و دریافت هزینه، فعلاً به همین روش قبلی بازگشت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس