کد خبر 621378
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۹

وزیر خارجه ایران در بدو ورود به هاوانا روابط ایران و کوبا را در ابعاد سیاسی و اقتصادی بسیار حسنه خواند و گفت: در دیدار با مقامات کوبایی درباره همکاری های دوجانبه و بین المللی صحبت خواهیم کرد.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در اولین مقصد سفرش به آمریکای لاتین در بدو ورود به کوبا در جمع خبرنگاران و در پاسخ به خبرنگاری، عنوان کرد: امروز اولین بخش سفر به 6 کشوری آمریکای لاتین را با یک هیات بزرگ سیاسی و اقتصادی آغاز می کنیم.

وی با بیان اینکه ایران با کوبا دارای روابط بسیار حسنه هم در بعد سیاسی و هم اقتصادی و هم علمی و فناوری است، عنوان کرد: در آستانه نشست سران عدم تعهد در ونزوئلا همکاری و هماهنگی با کشورهای دوست و هم نظر ما در عدم تعهد به عنوان یک ضرورت و گسترش روابط اقتصادی با آمریکای لاتین به عنوان یکی از شرکای قدیمی ایران به عنوان یکی از اولویت های ما دستورکار این سفر  قرار دارد.

وزیر خارجه اضافه کرد: در سفر به کوبا با مقامات کوبایی درباره همکاری های دوجانبه و بین المللی صحبت خواهیم کرد و هیات خصوصی ما شامل بخش خصوصی و دولتی دوباره زمینه های همکاری گفتگو خواهند کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: بعد از کوبا به نیکاراگوئه، اکوادور، شیلی، بولیوی و ونزوئلا سفر و درباره همین زمینه ها گفتگو می کنیم و انشاالله زمینه ای برای گسترش روابط دوجانبه و چندجانبه ما با این قاره مهم فراهم خواهد شد.

وی درباره امضای توافقنامه ای در این سفر عنوان کرد: زمینه های مختلفی برای بخش خصوصی وجود دارد که گفتگو کنند و بخش دولتی هم زمینه های مختلف را بررسی می کند.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس