نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر از رای دهندگان سیاه پوست خواست تا از حمایت از حزب دموکرات دست کشیده و به وی یک فرصت دهند.

 به گزارش مشرق، به نقل از شبکه تلویزیونی سی.بی.سی، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در جریان راهپیمایی در شهر "دایموندیل" ایالت میشیگان گفت: دموکرات‌ها از جمله هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی‌ام از رای دهندگان آفریقایی – آمریکایی سوء استفاده کرده و آرای آنها را مسلم گرفته و حق خود می‌دانند.

ترامپ به حاضرین در این راهپیمایی گفت: امشب از تک تک شهروندان آفریقایی - آمریکایی در این کشور که خواهان آینده‌ای بهتر هستند می‌خواهم به من رای دهند. شما در فقر زندگی می کنید، مدارستان با کیفیت نیستند، شغلی ندارید و 58 درصد از جوانانتان بیکار هستند. چی دارید برای از دست دادن؟

وی پیش بینی کرد: در پایان چهار سال به شما ضمانت می‌دهم که 95 درصد از رای آفریقایی – آمریکایی‌ها را به دست خواهم آورد. به شما قول می‌دهم.

اکثر نظرسنجی‌ها حاکی از آن هستند که ترامپ در بین رای دهندگان سیاه پوست پشت هیلاری کلینتون قرار دارد و او را دنبال می کند. باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در کمپین انتخاباتی سال 2012 میلادی 93 درصد آرای سیاه پوستان را به دست آورد.

اما ترامپ بار دیگر کلینتون را به تعصب متهم کرده و مدعی شد: کلینتون آفریقایی – آمریکایی ها را به عنوان رای می بیند نه انسان هایی که لایق آینده ای بهتر هستند.

ترامپ تصویر زندگی ناراحت کننده‌ای را برای آفریقایی – آمریکایی‌ها در نیروی کار ترسیم کرده و گفت: این افراد در شهرهایی چون دیترویت به آوارگان در کشور خودشان تبدیل شده‌اند.

کمپین انتخاباتی کلینتون در بیانیه‌ای در توییتر پاسخ داد: این نادانی و جهالتی است که ترامپ پی در پی آن را تکرار می‌کند. دونالد ترامپ می پرسد جامعه آفریقایی – آمریکایی با رای دادن به او چه چیزی را از دست می دهد. پاسخ همه چیز است چراکه ترامپ حق شهروندی نخستین رئیس جمهور آفریقایی – آمریکایی را زیر سوال می‌برد، بر برتری سفید پوستان تاکید دارد و به خاطر تبعیض قائل شدن علیه جوامع رنگین پوست مورد شکایت قرار گرفته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ترامپ کل جامعه را به عنوان افرادی که بدون شغل در فقر زندگی می کنند، ترسیم می کند و این نشان می‌دهد که او کاملاً از جامعه آفریقایی – آمریکایی بی خبر است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس