نمایندگان کنگره آمریکا بعد از اعتراف وزارت خارجه این کشور مبنی بر وجود ارتباط بین پرداخت 400 میلیون دلار و آزادی زندانیان آمریکایی از ایران از دولت اوباما مطرح کرده اند.

 به گزارش مشرق، منتقدان توافق هسته ای در آمریکا روز جمعه، دولت این کشور را به دروغگویی درباره پرداخت 400 میلیون دلار به ایران متهم کردند. برخی نمایندگان جمهوری خواه کنگره هم گفتند که دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا پرداخت باج به ایران را تأیید کرده است.

موج جدید انتقادها ساعاتی بعد از آن روانه دولت اوباما شد که جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به نوعی ارتباط بین پرداخت این مبلغ به ایران با آزادی زندانیان کشورش از ایران را تأیید کرد.

 وی در مصاحبه با شبکه خبری MSNBC  گقت دولت آمریکا از پرداخت این پول به عنوان یک اهرم فشار برای آزادی زندانیان آمریکایی و خروج آنها از ایران استفاده کرده است.

پال رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه ای اظهارات جان کربی را در حکم اعتراف به درستی ظن نمایندگان کنگره درباره عدم صداقت دولت اوباما دانست.  

وی در این بیانیه نوشت: «امروز وزارت خارجه آمریکا ظن طولانی مدت ما - درباره اینکه رئیس جمهور و دولتش از ماه ژانویه درباره ارتباط بین آزادی زندانیان آمریکا در ایران و پرداخت باج به کشور به ما دروغ گفته اند - را تأیید کرد.»

وی همچنین گفت لازم است رئیس جمهور آمریکا به طور کامل درباره «اقداماتش و رویه های خطرناکی» که بنا گذاشته به مردم این کشور توضیحات کامل ارائه بدهد.  

مایک پامپئو، نماینده جمهوری خواه و عضو کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا هم گفت که رئیس جمهور و وزارت خارجه آمریکا کنگره و مردم این کشور را فریب داده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    مساله خیلی ساده است: ایران پولی از آمریکا بابت محکوم شدنش در دادگاه به علت لغو قراردادمابین، طلب داشته. از طرفی هم چند شهروند آمریکایی به عناوین مختلف در ایران در حبس بودند. کری به ظریف گفته اگه میخواهید دستتون به اون پول برسه، باید دست ما به اون زندانی ها برسه. همین. حالا برای این مساله تفاسیر مختلف در هر دو کشور توسط تندروها، بزرگ میشه. امان از بیکاری برخی از سیاستمداران.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس