«زاپاس» و «امکان مینا» فیلم هایی هستند که در دو ژانر مختلف ذهن مخاطب را به چالش می کشند.

به گزارش مشرق، در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر فیلمی سیاسی-اجتماعی به نمایش در آمد که قصه زوجی در دهه 60 را به تصویر می کشید؛ قصه خبرنگار جوانی که زندگی عاشقانه ای با همسرش دارد اما در میانه راه سرنوشت دیگری برای این زوج جوان رقم می خورد.

«امکان مینا» شانزدهمین ساخته کمال تبریزی فیلمی ساختارمند است که قصه جذاب و پر کششی دارد.

در دهه 60 اتفاقاتی افتاد که از دید هر کارگردانی قابلیت سینمایی شدن را دارد، در این فیلم زوجی عاشق را می بینیم که مدت ها در کنار هم زندگی می کنند اما اتفاقاتی سبب بروز شک شوهر به زن و کلید خوردن اختلافات شان می شود.

وجود احزاب و گروه های مختلف، دروغ گویی جمعی از گروه ها برای جذب افراد و تاثیری که آن ها روی افراد و خانواده ها می گذاشتند حرفی است که «امکان مینا» سعی دارد آن را باز گو کند.

درست است که این فیلم در دهه 60 اتفاق می افتد، اما تبریزی سعی کرده است مسائل روز ایران را هم در آن بگنجاند.

«امکان مینا» لایه های پنهانی هم دارد که در آن مسائلی که به پیکره زندگی زوج های جوان آسیب می زند گنجانده شده است.

کارگردانی، فیلمنامه و بازی به اندازه بازیگران این اثر از نقاط مثبت اش است، مینا ساداتی و میلاد کیمرام ایفای نقش های اصلی را در این فیلم بر عهده دارند.

«امکان مینا» از 13 مرداد به سر گروهی زندگی اکران شده است و گزینه خوبی برای تماشا در آخر هفته است.

همچنین فیلم «زاپاس» دومین تجربه کارگردانی برزو نیک نژاد این روزها روی پرده سینماست.

این فیلم از معدود فیلم های کمدی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر بود و قصه انسان هایی ساده را به تصویر می کشد که با ایجاد موقعیت های طنز خنده را به لب مخاطبان خود می آورند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: همه آدم ها قصه دارن ولی نمی گن، برای همین هم هست که ما نمی شناسیمشون، ولی یه جایی، قصه ها به هم گره می خوره، اونوقت که اگه نخوان بگن هم همه می فهمن.

«زاپاس» از آن دسته کمدی هایی است که دیالوگ های مغایر با فرهنگ ما ندارد، این فیلم در یک روستا روایت می شود و با بیانی شیرین صداقت، محبت و حال خوب اهالی آن روستا را بیان می کند و به نوعی زندگی در «زاپاس» جریان دارد.

نیک نژاد با زبانی شیرین یکسری از مفاهیم اجتماعی را نیز بیان می کند و از مسائلی چون ازدواج صحبت به میان می‌آورد، البته چهره پردازی و بازی خوب بازیگران این کار در شکل گیری فضای صمیمانه فیلم نقش به سزایی داشته است.

کارگردان این کار در باره فیلمش نوشته است: همه تلاشم را کردم ملودرامی اجتماعی را با روایت شیرینی به تصویر بکشم و مخاطب را با قصه آن درگیر کنم، حتی با این که مضمون «زاپاس» کاملا اجتماعی است، گاهی لبخند بر روی لب مخاطب بنشانم، موضوع قصه «زاپاس» مدت ها مرا درگیر خودش کرده بود و دوست داشتم مخاطب عام را هم با آن همراه کنم.

امیر جعفری، ریما رامین فر، جواد عزتی، الناز حبیبی و شبنم مقدمی از بازیگران اصلی این فیلم هستند و «زاپاس» هم گزینه خوبی برای تماشا و گذراندن اوقات فراغت در آخر هفته به حساب می آید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس