کد خبر 619744
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰

سخنگوی رئیس اجرایی افغانستان با اشاره به تنش‌های دولت کابل تصریح کرد که «حامد کرزی» رئیس‌جمهور سابق این کشور از آغاز تاکنون برای تضعیف حکومت وحدت ملی و حمایت از تظاهرات‌ها در کابل تلاش کرده است.

به گزارش مشرق، باوجود تشدید اختلافات میان رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان، «مجیب الرحمان رحیمی» سخنگوی رئیس اجرایی این کشور گفت: «حامد کرزی» رئیس‌جمهور سابق افغانستان همواره در جهت تضعیف حکومت وحدت ملی بوده است.

رحیمی افزود: کرزی از آغاز تشکیل حکومت وحدت ملی هیچگاه برای تقویت حکومت اقدامی انجام نداده است بلکه همیشه به صورت منظم و سیستماتیک با دست داشتن در تمام جریان‌های ضد دولتی، در جهت تضعیف دولت کابل فعالیت کرده است.

سخنگوی رئیس اجرایی افغانستان همچنین مدعی شد که گزارش‌ها و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که تظاهرات و راهپیمایی‌های که در مقاطع مختلف در شهر کابل راه‌اندازی شد، از حمایت رئیس‌جمهور سابق افغانستان برخوردار بوده است.

وی به صدای آمریکا گفت که چنین تلاش‌هایی نمی‌تواند پایه‌های حکومت وحدت ملی افغانستان را تضعیف کند.

رحیمی ادامه داد که پس از تشکیل حکومت جدید در افغانستان، حامد کرزی مانند دوره ریاست جمهوری خود مشغول ملاقات‌های پیاپی با مقامات حکومت سابق از جمله والی‌ها، وزرا، مشاورین، متنفذین سیاسی و قومی و افراد بانفوذ در سراسر افغانستان بوده است.

این در حالی است که رئیس‌جمهور سابق افغانستان در گفت‌وگوی اخیر خود با رادیو آزادی گفته بود وی از رهبران حکومت وحدت ملی حمایت می‌کند و هیچگاه به دنبال تضعیف دولت کابل نبوده است.

«مبارز راشدی» وزیر مبارزه با مواد مخدر سابق در دولت کرزی، بر این باور است که حکومت وحدت ملی افغانستان به دلایل مختلف هرگونه تحرک کرزی و یا سایر گروه‌های سیاسی را به عنوان حرکت ضد حکومتی برای تضعیف نظام تلقی می‌کند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز در گزارشی در اواخر ماه می سال جاری میلادی نوشت که رئیس‌جمهور سابق افغانستان در صدد "ساقط کردن" حکومت کنونی این کشور است به گونه‌ای که حکومت اشرف‌غنی در ماه سپتامبر پایان می‌یابد و کرزی به دنبال برگزاری لویه جرگه در افغانستان و ایجاد حکومت جدید است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مسافر تنها ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    مامور سیا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس