نامزد ریاست جمهوری آمریکا گفت: دولت باراک اوباما با بیرون کردن سربازان آمریکا از عراق و تدوین یک برنامه برای خروج این سربازان از افغانستان دچار یک اشتباه بزرگ شده است.

 به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» نامزد جنجالی حزب جمهوری‌خواه آمریکا دخالت نظامی واشنگتن در عراق و افغانستان را کاملاً شکست خورده می‌داند.

این نامزد ریاست جمهوری آمریکا گفته دولت «باراک اوباما» با بیرون کردن سربازان آمریکایی از عراق و تدوین یک برنامه برای خروج این سربازان از افغانستان دچار یک اشتباه بزرگ شده است.

وی با بیان اینکه دخالت نظامی واشنگتن در عراق و افغانستان کاملاً شکست خورده، می‌گوید: با برنده شدن در انتخابات ریاست جمهوری سیاست خارجی آمریکا را بازنگری خواهد کرد.

این در حالی است که سخنگوی دفتر انتخاباتی «ترامپ» نیز طی اظهاراتی جنجالی مدعی شده بود جنگ افغانستان جنگ باراک اوباما است نه جنگ آمریکا و وی با فرستادن نیروی بیشتر در افغانستان مشکل دیگری را خلق کرده است.

در حالی که تنها چند ماه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تصمیم قطعی در مورد وضعیت نیروهای آمریکایی و متحدانش در افغانستان باقی مانده، رقابت‌های انتخاباتی به جنگ و حضور نیروهای غربی در افغانستان نیز کشانده شده است.

تا جایی که «دونالد ترامپ» کاندیدای جمهوریخواه انتخابات آمریکا اظهارات ضد و نقیضی را در این مورد مطرح کرده است.

کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا در 6 اکتبر سال جاری میلادی ضمن ابراز نگرانی در مورد به بن‌بست رسیدن نظامیان آمریکا در افغانستان گفته بود که آمریکا در حمله به این کشور دچار اشتباه شده بود.

اما وی درست چندی پس از آن اعلام کرد که حمله آمریکا به افغانستان پس از حادثه 11 سپتامبر درست بوده است.

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه سوم میلادی نیز گفته بود که نیروهای کشورش باید در افغانستان باقی بمانند زیرا پاکستان سلاح هسته‌ای دارد که باید از آنها محافظت کند.

ترامپ سلاح‌های هسته‌ای پاکستان را دلیلی برای حفظ نیروهای آمریکایی در افغانستان دانسته بود که با واکنش ارتش پاکستان روبرو شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس