کد خبر 619286
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰

ارتش پاکستان روز چهارشنبه اعلام کرد در عملیات جدید زمینی و هوایی که در منطقه 'دره راجگال' واقع در منطقه قبیله ای خیبر آغاز کرده است، تا کنون 14 تروریست کشته شده و تعدادی از مخفی گاه های آنان نیز منهدم شده است.

 به گزارش مشرق، 'عاصم باجوا' سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد که این عملیات موجب کاهش نفوذ و تردد تروریست ها بین پاکستان و افغانستان خواهد شد.

با توجه به اینکه انجام این عملیات کار را برای تردد تروریست ها از خاک افغانستان به پاکستان و یا بالعکس سخت خواهد کرد، به نظر می رسد افغانستان از انجام چنین عملیاتی رضایت داشته باشد هرچند این عملیات ارتباطی به خواسته های مکرر افغان ها از پاکستان برای جلوگیری از نفوذ تروریست ها از خاک این کشور به افغانستان ندارد.

به هرحال مقام های افغان تا کنون دراین باره اظهار نظر نکرده اند.

عملیات جدید ارتش پاکستان در مناطق قبیله ای خیبر در نزدیک مرز افغانستان، همچنین با هدف محافظت از دستاوردهای عملیات بزرگ 'ضرب عضب' انجام شده و ارتش پاکستان در طول بیش از دو سال نیم اخیر که از طریق عملیات ضرب عضب، نسبتا توانسته بخش هایی وسیعی از مناطق قبیله ای را از وجود تروریست ها پاکسازی کند، قصد دارد تمام راه های نفوذ دوباره تروریست ها از جمله راه های نفوذ آنها از مرز افغانستان را مسدود کند.

پاکستان اگرچه مصمم به تشدید کنترل مرزهای افغانستان برای جلوگیری از نفوذ تروریست ها است، اما کنترل تمام مناطق مرز دو هزار و 400 کیلومتری میان پاکستان و افغانستان کار چندان ساده ای به نظر نمی رسد.

ارتش پاکستان در حال انجام مرحله نهایی عملیات ضرب عضب است و اعلام کرده که امسال این عملیات را رسما به پایان خواهد رساند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس