یک وبگاه یمنی گزارش داد که هرچند یمن زیر بمباران جنگنده های عربستان است، اما مردم به زندگی عادی خود ادامه می‌دهند و روحیه خوبی دارند و با اعزام فرزندان خود به جبهه نبرد، اجازه تعرض به پایتخت را ندادند.

به گزارش مشرق، مردم یمن با وجود حملات شدید جنگنده‌های عربستان، به زندگی عادی خویش را ادامه داده و از اقدامات سیاسی انجام شده در پارلمان این کشور حمایت می‌کنند.

به نوشته پایگاه خبری «النجم الثاقب» حملات کورکورانه نیروی هوایی عربستان در سکوت مجامع بین‌المللی به شهرهای مختلف یمن ادامه دارد. با اینکه این حملات، همه جنبه‌های زندگی در یمن را با مشکل مواجه کرده است اما مردم یمن بی توجه به این حملات به زندگی عادی خود ادامه می‌دهند، مراکز تجاری، باز و مردم در خیابان‌ها حضور دارند.

«النجم الثاقب» با اشاره به مذاکرات یمن و خروج هیئت سعودی می نویسد: «مذاکرات کویت که مردم یمن امیدوار بودند به آتش بس کامل و توقف این جنگ کورکورانه بینجامد، دور جدید بمباران‌ها را به دنبال داشت. تنها چند ساعت بعد از خروج هیئت سعودی از مذاکرات و بازگشت‌شان به هتل، بمباران‌ها شهرهای یمن از سر گرفته شد».

یک منبع سیاسی یمنی به «النجم الثاقب» گفت: «در جریان مذاکرات، دشمن تلاش داشت تا با اعمال فشار و گزینه نظامی از طریق ائتلاف عربی- یهودی و مزدوران آنها، هیئت یمنی را تحت فشار قرار دهد اما هیئت یمنی از موضع قدرت وارد شد و همه نقشه‌هایی که پسر امیر کویت طراحی کرده بود، خنثی کرد. هیئت یمنی پیشنهاد حل کامل بحران، آتش بس کامل و تشکیل حکومت توافقی را ارائه داد [اما به نتیجه نرسید]».

طبق این گزارش، مقامات سعودی، آشکارا خواهان تسلیم شدن صنعاء در مقابل توقف حملات شدند، اما اهالی پایتخت بشدت در مقابل این خواسته پایداری و «با اعزام فرزندانشان به جبهه‌های نبرد و حمایت مالی و غذایی از رزمندگان، مقاومتی اسطوره‌ای را رقم زدند».

این پایگاه خبری نوشت: «با از سرگیری حملات هوایی عربستان با چند برابر حجم گذشته، همه چیز به زمان قبل از مذاکرات بازگشت». با این‌حال فعالیت‌های مردم شکل عادی خود را حفظ کرد و مراکز تجاری بر خلاف بمباران‌های یک سال پیش تا نیمه شب به کار خود ادامه دادند.

 «النجم الثاقب» ضمن اشاره به وسعت و شدت بمباران‌ها، درباره روحیه مردم می نویسد: «زیر این بمباران‌های شدید آنچه در رفتار بیشترِ مردم قابل مشاهده است، حفظ روحیه شوخ طبعی خصوصا درباره گفته‌های رسانه‌های سعودی درباره یمن است». اکنون با تشکیل «مجلس عالی سیاسی» نگاه مردم به آینده جدید و چشم‌اندازی تازه برای اداره کشور است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس