کد خبر 618970
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸

نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل، از حذف نهایی نام این کشور از گزارش این سازمان درباره جنایات سعودی‌ها در یمن، خبر داد.

به گزارش مشرق، نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل متحد اعلام کرد که نام این کشور از گزارش این سازمان در مورد جنایات ائتلاف عربستان در یمن به صورت نهایی حذف شد.

به گزارش وبگاه خبری «اخبار عاجله» سعودی، «عبدالله المعلمی» با اشاره به اینکه پرونده این موضع به کلی بسته شده است، اظهار داشت که به‌زودی یک هیأت وابسته به سازمان ملل عازم عربستان خواهد شد.

سازمان ملل متحد، خرداد ماه سال جاری ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی را در فهرست ناقضان حقوق کودکان در یمن قرار داد، مطابق گزارش این سازمان در حملات ائتلاف سعودی به یمن، 510 کودک کشته و نزدیک به 667 کودک دیگر زخمی شدند ولی چند روز بعد با تهدیدهای ریاض از این تصمیم عقب‌نشینی کرد.

نهادهای حقوق بشری، از جمله دیده‌بان حقوق بشر و سازمان عفو بین‌الملل، اقدام دبیر کل سازمان ملل متحد در حذف نام عربستان سعودی از این فهرست را به شدت محکوم کردند.

ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ ماه سال گذشته کشور فقیر یمن را هدف حملات هوایی شدید قرار داده است. این حملات که با استفاده از بمب‌های خوشه‌ای و تسلیحات پیشرفته انجام شده‌اند تا کنون هزاران نفر کشته شده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس