کد خبر 618759
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲

با حضور نویسندگان و جمعی از آزادگان، از 9 عنوان کتاب در موضوعات اسارت و آزادگان رونمایی شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، فریبرز خوب‌نژاد، مسئول موسسه پیام آزادگان در مراسم رونمایی از این 9 عنوان کتاب گفت: مشکلاتی که اکنون جانبازان دارند، مشکلات ناشی از خلق یک حماسه است که در حقیقت میراث گرانبهایی برای جامعه ما و روز قیامت است. بنابراین ترویج و تبیین این حماسه در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: در همین زمینه موسسه پیام آزادگان تاکنون بالای 130 عنوان کتاب چاپ کرده است. امروز نیز قرار است کتاب‌هایی رونمایی شود. در بین این کتاب‌ها دو نفر از آزادگان مرحوم شده‌اند. یکی از آن‌ها علی نجفی معروف به علی فرعون و دیگری حاج حسن حسین‌زاده است که هریک دارای ویژگی‌های خاصی در دوران اسارت بوده‌اند.

خوب‌نژاد در پایان ضمن گله از برخی مسئولان یادآور شد: آزادگان همواره مظلوم بوده‌اند. یکی از مظلومیت‌ها نیز این است که اکنون در مراسم رونمایی از کتاب‌های مرتبط به این قهرمانان، هیچ مسئول کشوری حضور ندارد.

در ادامه این مراسم، بیژن کیانی مسئول انتشارات پیام آزادگان در سخنانی با اشاره به ایستادگی و مقاومت آزادگان توضیح داد: گرفتار شدن در دست دشمن پایان کار آزادگان نبود. آن‌ها در برابر خواسته‌های نامشروع و سختی‌ها مقاومت و ایستادگی کردند. این مقاومت، مقاومتی روحی نیز بود.

وی خاطرنشان کرد: 10 سال مقاومت بخش جدایی‌ناپذیر دفاع مقدس است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. از همین‌رو انتقال این فرهنگ برای نسل‌های آینده یک ضرورت مهم است. باید به یاد داشته باشیم که با از دنیا رفتن هر آزاده، بخشی از حماسه مقاومت آن‌ها نیز از بین خواهد رفت و این یک ظلم بزرگ به فرهنگ مقاومت خواهد بود. یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال این فرهنگ حوزه نوشتاری است.

کیانی ادامه داد: موسسه انتشاراتی پیام آزادگان تاکنون یک هفتم کل کتاب‌هایی که در کشور مرتبط با اسارت و آزادگان است را، به چاپ رسانده است. ما در موسسه پیام آزادگان تمام محورهایی را که در رابطه با آزادگان است، به صورت جداگانه موضوع‌بندی و تفکیک کرده‌ایم که اگر پژوهشگر یا نویسنده‌ای خواهان بهره‌مندی از آن بود به سهولت بتواند به آن دسترسی داشته باشد.

در بخش دیگر این مراسم احمد قشمی در سخنانی گفت: من نویسنده کتاب "واگویه‌های سید" هستم و در حقیقت زمانی به نوشتن این کتاب روی آوردم که سردار شهید حاج حسین همدانی به من توصیه کردند که آن را بنویسم. بنابراین کتاب را به این شهید عزیز تقدیم کرده‌ام. کار نوشتار این کتاب 9 ماه به طول انجامید.

همچنین کوروش اسکندری نویسنده کتاب "غربت باران" نیز در این مراسم گفت: این دومین کتاب از من است که منتشر می‌شود. من اعتقاد دارم که داستان اسارت برش‌هایی از تاریخ اسلام است که حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی در دوران اسارت توانست چگونه زندگی‌کردن را به ما بیاموزد. این کتاب را به همکارانم داده‌ام تا بخوانند. خوشبختانه هرکس که آن را خوانده، نسبت به آن ابراز خرسندی کرده است.

در ادامه ابراهیم اعتصام از دیگر نویسندگان این 9 عنوان کتاب توضیح داد: دفاع مقدس یک مقطع بی‌نظیر پس از عاشورا است. دفاع برای رزمندگان، جانبازان و آزادگان صورت‌های مختلفی داشته است. نبرد در اسارت با نبرد در میدان جنگ بسیار فرق دارد. کتابی را که نوشته‌ام، سال 91 پس از سخنان مقام معظم رهبری آغاز کردم تا دینم را به دفاع مقدس ادا کنم.

این آزاده یادآور شد: ما توانسته بودیم در دوران اسارت یک دولت مخفی ایجاد کنیم که اگر پندهایش به جامعه گفته شود بدون شک عبرت‌آموز است و نباید از آن غفلت کنیم چرا که پویایی جوانان را رقم می‌زند.

محمدحسین چینی‌پرداز نویسنده کتاب 61 و صفر عبدالملکی نویسنده کتاب آخرین تیر از دیگر آزادگانی بودند که در این مراسم به بیان سخنانی پرداختند.

در پایان این مراسم، با حضور نویسندگان و جمعی از آزادگان از کتاب‌های "غربت باران"، "علی فرعون به سمت پرواز"، "آخرین تیر"، "من علیرضا متولد آپاتان"، "واگویه‌های سید"، "آبی‌تر از آسمان"، "61" و "اسیر شماره 7877" که به زبان فرانسوی نوشته شده است، رونمایی شد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس