حاج علی فضلی با کسب این فتح و نشان دادن توان و قدرت رزمی تیپ، فردای این عملیات فرماندهان را برای ارائه گزارش و به عبارتی آشتی با فرماندهان ارشد بویژه برادر محسن رضایی به قرارگاه خاتم انتقال داد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - حاج محمد فلکی، فرمانده تیپ ادوات لشکر 10 سید الشهدا علیه السلام، به مناسبت 25 مرداد، سالگرد عملیات عاشورای 3، متنی را در اختیار مشرق قرار داد.

در اوایل تابستان سال ۱۳۶۴ و بعد از عملیات بدر در اسفند ۶۳، بنا به بی تدبیری بعضی دولتمردان بانفوذ، جبهه ها در بی تحرکی و سکون بودند و امکان عملیات های گسترده بیش از یک عملیات در سال نبود.

تیپ سیدالشهداء(ع) که حاج علی فضلی جدیدا فرماندهی آن را بر عهده گرفته بود به منظور ایجاد تحرک در جبهه و بالا بردن روحیه نیروها و سازماندهی و ارتقاع توان رزمی تیپ، به قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) پیشنهاد انجام عملیات محدود ایذایی با هدف ضربه شبانه به دشمن و گرفتن اسیر در منطقه فکه را ارائه نمود که فرماندهان ارشد پس از بررسی و رفع نواقص با طرح این عملیات موافقت کردند.

حاج علی فضلی که فرماندهی تیپ نابسامان و کم نیروی سیدالشهداء(ع) را بعد از یک بحران پر تنش یک ساله تحویل گرفته بود، بعد از کسب موافقت، انجام مقدمات و رزمایشها و سازماندهی مجدد تیپ را بر عهده گرفت و عقبه تیپ را ابتدا از پادگان توحید واقع در جاده ورامین به دوکوهه اندیمشک و بعد از مدتی به منطقه چنانه انتقال داد.

درست در شب۲۵ مرداد ماه ۱۳۶۴ رزمندگان پرتوان تیپ سیدالشهداء(ع) با استفاده از تاریکی شب به خطوط مستحکم و پرتعداد نیروهای بعثی زدند و ضمن کشته و مجروح نمودن تعداد زیادی از عناصر حزب بعث، نزدیک به ۴۰ نفر از آنان را به اسارت در آوردند.

 حاج علی فضلی با کسب این فتح و نشان دادن توان و قدرت رزمی تیپ، فردای این عملیات فرماندهان را برای ارائه گزارش و به عبارتی آشتی با فرماندهان ارشد بویژه برادر محسن رضایی به قرارگاه خاتم انتقال داد و در قرارگاه ضمن ارائه گزارش و دریافت هدایا با فرماندهان قرارگاه از جمله برادر شمخانی، برادر رحیم صفوی و برادر محسن رضایی دیدار کردند. عکس زیر در تاریخ ۲۵ مرداد سال ۶۴ در قرارگاه خاتم انداخته شد و این عکس یکی از زیباترین و خاطره انگیزترین عکس های دسته جمعی لشکر و به عبارتی برند لشکر سیدالشهداء(ع) است که از جمع چهارده نفری، 10 نفر شهید شده اند.

ماجرای عکس معروف لشکر 10 سیدالشهدا
از راست ایستاده ۱-شهید داود آجر لو فرمانده گردان۲-برادر جانباز باقر تاجیک رئیس ستاد لشکر۳-شهیداحمدآجرلو فرمانده سپاه کرج۴-شهید سید ابراهیم کساییان مسئول محور۵-شهید داود حیدری فرمانده گردان ۶-شهید غلام کیانپور مسئول اطلاعات  ۷-شهید سید حسین میر رضی مسئول عملیات.
نشسته از راست ۸-شهید احمدعراقی مسئول اطلاعات۹-برادر حسن امیری فرمانده گردان۱۰-شهید رضاعبدی فرمانده گردان۱۱-شهید سیدمحمدزینال حسینی فرمانده گردان تخریب۱۲ شهید جعفر محمدی مسئول عملیات ۱۳- برادر حاج علی فضلی فرمانده لشکر۱۴-برادر محمد فلکی فرمانده گردان ادوات

ماجرای عکس معروف لشکر 10 سیدالشهدا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    2 0
    با تشکر از اظهارات روشنگرانه حاج آقای فلکی ان شائ الله روز رسوایی خائنان به امام و رزمندگان و خون های شهدا نزدیک
  • سهراب شاه محمدی IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    0 0
    عکسهای گردان علی اکبر میخواستم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس