دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران از نظر ژئواکونومیک آسمان مهمی در بین شرق و غرب جهان دارد و از نظر فضای کنترلی و فضای نشست و درخواست می‌تواند هاب منطقه باشد و به یک نقطه بسیار پر رفت‌وآمد تبدیل شود.

به گزارش مشرق، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح یکشنبه بیست و چهارم مردادماه از مرکز کنترل فضای کشور برج و اپروچ در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد بازدید و در جمع هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به سخنرانی پرداخت.

رضایی در این نشست اظهار داشت: به برکت حضور این امام عزیز ملت ما بارها از حوادث سنگین نجات پیدا کرده است افتخار می‌کنیم که امام رضا (ع) به کشور ما آمدند و در خانه‌ی ما مأوا گزیدند، این میلاد را به فرزند برومندش حضرت ولیعصر و نایبش تبریک می‌گویم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: صنعت هوایی کشور و شبکه فرودگاهی و ناوبری همان‌طور که در صحبت‌ها بود، یکی از کانون‌های توسعه اقتصادی است. هم خودش درآمدزایی بالایی دارد همان‌طور که در کشورهای همسایه‌مان می‌بینیم و هم چون بخش مهمی از حمل‌ونقل کشور از طریق هوایی انجام می‌دهند روی بخش‌های دیگر اقتصاد اثرگذار هستند، اثر مستقیم و غیرمستقیم دارد در جدول هزینه فایده اقتصادی کشور و متأسفانه ما فاصله زیادی تا این نقش بزرگ داریم.

وی تصریح کرد: ایران ازنظر ژئواکونومیک آسمان مهمی در بین شرق و غرب جهان دارد و ازنظر فضای کنترلی و فضای نشست و درخواست می‌تواند هاب منطقه باشد و یک نقطه بسیار پر رفت‌وآمد تبدیل بشود. امنیت ما هم مهم است.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) افزود: به‌عنوان‌مثال در دو دهه اخیر از ثبات ترکیه تعریف می‌شد اما وقوع کودتای اخیر، آسمان این کشور را ناامن کرد و پانزده ساعت به‌صورت مستقیم و چند روز به‌صورت غیرمستقیم، هرلحظه احتمال پرواز جنگنده‌های کودتاچیان را می‌شد پیش‌بینی کرد. همچنین فضای عربستان، سوریه، عراق، اوکراین و افغانستان و حتی سایر کشورهای منطقه به‌صورت زنجیره‌ای ناامن شده‌اند. ما باید این امنیت در آسمان ایران را باید نشان بدهیم. ما ازنظر امنیت و ثبات می‌توانیم هاب پروازهای منطقه باشیم. حضور ما در منطقه و نقطه‌ی جغرافیایی ما، نیاز به توسعه فرودگاهی را نشان می‌دهد و باید این موضوع را محقق کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خوشبختانه در دبیرخانه مجمع و در جلسه‌های پی‌درپی، کلیه مشکلات حمل‌ونقل کشور بررسی‌شده و با تبدیل سیاست‌ها به احکام در مجمع و قرار دادن این احکام در برنامه پنج‌ساله پیگیری شد، در برنامه ششم هم این امور لحاظ شده و انشاء الله مرتفع خواهد شد؛ از این رو این روحیه جهادی با کمک سایر نهادها، نقش‌آفرینی بیشتری خواهد کرد.

در آغاز این بازدید، مه‌آبادی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مهندس مؤمنی رخ، عضو هیات مدیره این شرکت، ضمن خوش‌آمد گویی و تجلیل از نقش‌آفرینی‌های سرلشکر رضایی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و معرفی مدیران، گزارشی از وضعیت فعلی و برنامه‌ها و طرح‌های این شرکت برای گسترش فعالیت‌ها و به‌روزرسانی تجهیزات و بومی‌سازی فناوری‌ها را ارائه کردند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اهمیت خدمات و وظایف این شرکت، به حمایت‌های دکتر رضایی در تدوین سیاست‌های حمایتی از حمل‌ونقل هوایی اشاره کرد و گفت: در این شرکت هم با عنایت به رهنمودهای مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی، برای درآمدزایی از فضای آسمان ایران و توسعه خدمات فرودگاهی برنامه‌ریزی‌شده است.

همچنین اکبری معاون عملیات هوانوردی پیرامون فعالیت‌های هوانوردی به ارائه گزارش پرداخت.

در بازدید از برج مراقبت فرودگاه بین‌المللی مهرآباد و اپروچ این فرودگاه، دکتر مه آبادی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت و نیز مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد توضیحات لازم را برای دکتر رضایی و هیات همراه ارائه کردند.

بازدید از هسته مراقبت پرواز و هسته ارتباطات و ناوبری از دیگر برنامه حضور دکتر رضایی در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا ازمشهد ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    0 0
    حاح محسن خدایی کارت درسته...من اعتقا دارم بعد از زلزله اقتصادی هشت سال سوم نظام به زمان اول انقلاب برگشتیم و سالها عقب گرد داشتیم...ایشاله چهارسال دوم روحانی تموم شد فقط فقط شما رو لازم داریم...یعنی کسی که مغز اقتصادیه...
  • jtg ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    0 0
    آره . حیف از این مرد. ولی اقبال عمومی نداشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس