مستند «آقای نخست وزیر» که به تازگی توسط «سفیر فیلم» و به سفارش سازمان هنری رسانه‌ای اوج مراحل پایانی تولید را طی کرده است، تصویری از دوران نخست‌وزیری دکتر محمد مصدق را به تصویر کشیده است.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، محمدرضا امامقلی، کارگردان مستند «آقای نخست وزیر» هدف از ساخت این مستند را بررسی عملکرد ۲۸ ماهه نخست وزیری دکتر مصدق دانست و گفت: در این مستند تلاش شده است تا با نگاهی عینی و غیرجانبدارانه به روایت وقایع دوره مسئولیت دکتر مصدق در جایگاه نخست‌وزیری پرداخته شود. به همین منظور در مستند «آقای نخست وزیر» از افراد مرتبط با جناح‌های سیاسی مختلف استفاده کرده‌ایم که روایتی همه‌جانبه از وقایع سال‌های ابتدایی دهه ۳۰ شمسی به تصویر کشیده شود.

امامقلی روایت‌های تمجیدی یا تخریبی که درباره عملکرد دکتر مصدق انجام می‌شود را یک آفت برای بیان صحیح تاریخ دانست و اظهار کرد: در این مستند با طیف متفاوتی از آگاهان سیاسی در این خصوص مصاحبه شده است؛ از جمله افرادی که سراغ آنها رفته‌ایم می‌توان به ابراهیم یزدی (دبیر کل نهضت آزادی)، محمد مهدی عبد خدایی (عضو گروه فداییان اسلام)، داوود هرمیداس باوند (عضو جبهه ملی ایران) و ... اشاره کرد.

او تمایز مستند «آقای نخست وزیر» با سایر مستندهای تولید شده در این زمینه را در کل فعالیت‌های دکتر مصدق در ۲۸ ماه مسئولیت وی در جایگاه نخست وزیری دانست و اظهار کرد: در مستندهایی که پیش از این تولید شده بود، بیشتر به مقطع کودتای ۲۸ مرداد پرداخته شده بود، ولی در این مستند تلاش شده است تا به همه جنبه‌های مدیریت دکتر مصدق در اداره کشور پرداخته شود و شرایط سیاسی داخلی و بین‌المللی ایران در آن مقطع به خوبی تشریح شود.

این کارگردان هدف خود و همکارانش را از ساخت این مستند ارائه روایتی مبتنی بر واقعیت و منصفانه از عملکرد دکتر مصدق عنوان کرد و گفت: به طور کلی دو روایت افراطی نسبت به دکتر مصدق بیان می‌شود که یک طرف با سبقه روشنفکری صرفاً به تعریف و تمجید از مصدق می‌پردازد و هیچ‌گونه خطا و اشتباهی در عملکرد وی نمی‌بیند و از سوی دیگر، طیف مقابل نیز عملکرد دکتر مصدق را به کلی اشتباه تصور می‌کند و هیچ یک از خدمات مصدق برای کشور را در نظر نمی‌گیرد. ما در این مستند تلاش کرده‌ایم که حد میانه را در نظر بگیریم و روایتی شفاف و واقعی از عملکرد وی را برای مخاطبان به تصویر بکشیم.

مستند «آقای نخست‌وزیر» به کارگردانی محمدرضا امامقلی و تهیه‌کنندگی امین حسنی، به سفارش سازمان هنری رسانه‌ای اوج در سفیر فیلم تولید شده است و به‌زودی از تلویزیون پخش می‌شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس