کد خبر 617499
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶

مدیرکل دفترامور کودک ونوجوان سازمان بهزیستی بااعلام ۳اولویت واگذاری فرزندبه خانواده هاگفت:پس از گذراندن تمام مراحل، خانواده ها۶ماه زیرنظر مشاوران بوده وسپس حکم فرزندخواندگی دائم صادر می شود.

به گزارش مشرق، محمد نفریه، در مورد واگذاری فرزند به خانواده ها گفت: بر اساس قانونی که در سال ۹۴ به تصویب رسید، علاوه بر کودکان بی سرپرست، کودکان بدسرپرست نیز می توانند به خانواده های متقاضی واگذار شوند.
 
وی گفت: این قانون در سال ۹۲ در ۳۷ ماده و ۱۷ تبصره با عنوان حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست به تصویب مجلس رسید و آئین نامه اجرایی آن نیز ۲ سال بعد به تصویب هیئت وزیران رسید و در حال حاضر ملاک واگذاری فرزند همین قانون است.
 
نفریه به اولویت های واگذاری اشاره کرد و گفت: اول اینکه باید ۵ سال از ازدواج متقاضیانی که فرزند ندارند گذشته باشد و مدارکی مبنی بر بچه دار نشدنشان از سوی پزشک قانونی به سازمان بهزیستی ارائه کنند و دوم اینکه اولویت با دختران و زنانی است که بیش از ۳۰ سال سن دارند و هنوز مجرد هستند یا زنانی که ازدواج کرده اند و در حال حاضر تنها زندگی کنند نیز جزء اولویت ها محسوب می شوند.
 
به گفته مدیرکل دفتر امور کودک و نوجوان سازمان بهزیستی در مرحله سوم نیز اولویت با والدینی است که فرزند دارند اما متقاضی فرزندخواندگی دیگری هستند که البته در این میان اولویت با زوجینی است که بچه دار نمی شوند.
 
وی همچنین گفت: پدر و مادرهایی که سنشان کمتر از ۵۰ سال است نسبت به مابقی افراد در اولویت هستند.
 
نفریه در مورد طولانی شدن واگذاری فرزند نیز گفت: خانواده های متقاضی در ابتدا باید تشکیل پرونده دهند و مدارک خود را مبنی بر نداشتن اعتیاد، تمکن مالی، سلامت روح و جسم و غیره ارائه دهند و سپس مددکار سازمان از محل سکونت آنها تحقیق کرده و در نهایت پرونده در کمیته ویژه در سازمان بهزیستی هر استان پیگیری و بررسی می شود.
 
مدیر کل دفتر امور کودک و نوجوان سازمان بهزیستی گفت: بعد از طی کردن مراحل قانونی، خانواده متقاضی فرزندخواندگی، فرزند مورد نظرشان را تحویل می گیرند، اما شش ماه زیر نظر کارشناسان و مشاوران بهزیستی هستند و پس از گذراندن موفقیت آمیز این مدت، حکم فرزندخواندگی دائم آنها صادر می شود.
 
وی به یکی دیگر از بندهای قانون فرزندخواندگی جدید اشاره کرد و گفت: بر اساس این قانون، ایرانیان خارج از کشور می توانند متقاضی فرزند باشند و همچنین کودکان زیر ۱۶ سال و بدسرپرست که در گذشته امکان واگذاری آنها وجود نداشت، شرایط فرزندخواندگیشان فراهم شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    0 0
    جلوی اینکارها را بگیرید چرا که امکان محرمیت فرزند خوانده غیر شیرخوار غیرممکن است و بعدها سبب معضلات بزرگ خواهد شد.
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    0 0
    جلوی اینکارها را بگیرید چرا که امکان محرمیت فرزند خوانده غیر شیرخوار غیرممکن است و بعدها سبب معضلات بزرگ خواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس