پروژه تغییر در سبک زندگی زنان ایرانی با برنامه‌هایی مانند «من و تو پلاس»، سریال‌های شبکه جم و برنامه‌هایی مانند آکادمی موسیقی «من و تو» که برای نمونه پوشش ساپورت را ترویج کرد، در نبود برنامه‌سازی موفق داخلی در حال رشد است.

سرویس جنگ نرم مشرق- موقعیت و نقش زنان در تثبیت ساختار اجتماعی جامعه برجسته‌ترین دلیل تمرکز رسانه‌ها برای تأثیرگذاری بر زنان است. درواقع تغییر، کنترل و هدایت یک جامعه در سطح فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی و سیاسی از طریق تغییر در ذهن و فکر زنان جامعه سهل‌الوصول‌تر است. درست به همین دلیل است که امروزه شبکه‌های ماهواره‌ای، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای تغییر در ایران از تغییر سبک زندگی آغاز کرده و در این میان برنامه‌ای ویژه برای جامعه زنان ایرانی دارد.

بررسی برنامه‌های غرب برای ایجاد تغییر در سبک زندگی زنان جامعه ایران ابعاد و مؤلفه‌های فراوانی دارد که بررسی برخی از آنها به همراه ذکر مصادیقی از برنامه‌های حال حاضر ماهواره‌ای ابعاد این بخش از عملیات رسانه‌ای غربی را بیش از پیش فاش می‌کند.

 
امروزه شبکه‌های ماهواره‌ای، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای تغییر در ایران از تغییر سبک زندگی آغاز کرده و در این میان برنامه‌ای ویژه برای جامعه زنان ایرانی دارد 
 

ایفای نقش سیاسی

سابقه تبلیغات برای ورود پررنگ زنان در عرصه اعتراضات سیاسی را باید در حوادث سال 88 جستجو کرد. باید توجه داشت که اساساً حضور و مشارکت زنان در عرصه‌های سیاسی در نظام اسلامی ایران امری عادی و اتفاقاً پرمنفعت بوده است، اما آنچه در شبکه‌های ماهواره‌ای بدان تأکید می‌شود، عبارت است از حضور زنان در کانون میدان اعتراضات. روند این نوع تبلیغات از سال 88 تاکنون ادامه یافته و اکنون نشانه‌های روشن آن را می‌توان در برنامه‌های سیاست محور شبکه‌های ماهواره‌ای مشاهده کرد.

به عنوان نمونه کلیپ‌ها، نماهنگ‌ها و ویدئوهای سیاسی ساخته شده علیه ایران که سعی دارند از تأثیر هیجانی موسیقی برای القائات سیاسی استفاده کنند، با درصد بسیار چشمگیری از حضور زنان در نقش‌های محوری استفاده می‌‌کنند. برنامه‌‌های ظاهراً خبری اما در واقع سیاسی نیز در چند سال گذشته با حضور پررنگ‌تر زنان طراحی می‌شوند، به طوری که در غالب این برنامه‌‌ها نقش محوری و مدیریت صحنه بر عهده زنان قرار می‌گیرد. بخش‌های مختلف خبری شبکه بی‌بی‌سی، صدای آمریکا، برنامه‌های خبری شبکه من و تو و... از این قبیل هستند. برنامه اتاق خبر من و تو که از اکثریت زنان و مدیریت صحنه زن برای گویندگی خبرها استفاده می‌کند یا به عنوان نمونه دیگر برنامه تحلیل خبر شبکه جم‌تی‌وی که باز هم از مدیریت صحنه و اجرای زن استفاده می‌کند را می‌توان به عنوان مثال بیان کرد.

 
کلیپ‌ها و ویدئوهای سیاسی ساخته شده علیه ایران که سعی دارند از تأثیر هیجانی موسیقی برای القائات سیاسی استفاده کنند، با درصد بسیار چشمگیری از حضور زنان در نقش‌های محوری استفاده می‌‌کنند 

تأثیر این اقدامات الگوسازی برای دختر و زن جوان ایرانی است که اکنون ورود به عرصه سیاسی با تأکید بر جنبه‌های اعتراضی را به عنوان نمادی از زن پیشرفته می‌داند و با توجه به ریشه الگوپذیری از بستر ماهواره، رفتارهای حاشیه‌ای، خواست‌های اجتماعی و سیاسی و سلیقه وی نیز تأثیر گرفته از همین الگو مخالف نظام سیاسی و اسلامی ایران شکل گرفته است.

 
برنامه "اتاق خبر من و تو" از اکثریت زنان و مدیریت صحنه زن برای گویندگی خبرها استفاده می‌کند
 

شبهات و مطالبات حقوقی

برنامه‌های گفتگو محور شبکه‌های ماهواره‌ای، خصوصاً آنها که در حوزه سبک زندگی فعالیت می‌کنند، به شدت بر مسائل حقوقی زنان تأکید دارند. در این برنامه‌‌ها که دامنه گسترده‌ای نیز در حوزه برنامه‌های خبری و سریال‌ها نیز دارد مسائلی مانند حق طلاق، ولایت پدر بر دختر، چند همسری، حضانت و نگهداری کودکان و... مورد بحث و بررسی واقع می‌شوند. در این میان آنچه به عنوان الگوی صحیح به زن ایرانی القا می‌گردد در واقع یک مدل کاملاً غربی است و برای رسیدن به این مدل نیز راه‌کارهای حقوقی و روش‌های مبارزه مدنی پیش روی مخاطب قرار می‌گیرد. نمونه این برنامه‌ها را می‌توان برنامه "من و تو پلاس" در شبکه «من و تو» عنوان کرد که هر هفته با استفاده از کارشناسان روانشناسی و جامعه شناسی سبک زندگی زن غربی را با بیان حقوقی و علمی ترویج می‌کند.

 
برنامه "من و تو پلاس" هر هفته با استفاده از کارشناسان روانشناسی و جامعه شناسی سبک زندگی زن غربی را با بیان حقوقی و علمی ترویج می‌کند
 

حجاب و مُد

شاید اصلی‌ترین مسئله تبلیغات ماهواره را بتوان در حوزه مدل‌سازی برای پوشش زن ایرانی توصیف کرد. د رواقع حذف پوشش اسلامی و مطالبه برای عریانی به سبک غربی شاه‌کلید تغییرات اساسی در حوزه زنان و بعد تعمیم آن به ساختار نظام سیاسی و اسلامی ایران است.

پروژه مدل‌سازی برای پوشش زن ایرانی 

مصادیق تبلیغ برای عریانی به دلیل گستره و سابقه آن موضوع جدید نیست و در مورد آن بسیار گفته شده است، اما یکی از ابعاد جدید این مسئله که امروز در شبکه‌های ماهواره‌ای به شکلی هماهنگ تبلیغ می‌گردد، بی‌حجابی در عین دین‌داری است! به عبارت دیگر القای این مسئله که دین‌داری مقوله‌ای جدا از حجاب است، غیر از مطرح شدن در مباحث نظری و بحث‌های دینی در این شبکه‌ها به شکلی زیر پوستی نیز با ارائه مدل‌های در این زمینه مطرح می‌شود که نمونه آن را می‌توان به تصویر کشیدن زنان ظاهراً باحجابی عنوان کرد که با نامحرم دست می‌دهند، دیده‌بوسی می‌کنند و در چنین جمع‌هایی می‌رقصند و آواز می‌خوانند. حتی در این زمینه برخی از سریال‌های عموماً ترکیه‌ای در شبکه‌های ماهواره‌ای این‌گونه نمایش می‌دهند که می‌توان در عین مسلمان بودن مشروب نوشید و گوشت حرام خورد!

 

از نمونه‌های این مسئله می‌توان به استفاده از خواننده محجبه در برنامه آکادمی موسیقی گوگوش، یا نمونه‌هایی در برنامه بفرمایید شما نام برد که در عین ادعای پایبندی به اعتقادات دینی و مذهبی از ارتباط، دیده‌بوسی و عریانی در کنار مردان ابایی ندارند.

مُد نیز مسئله‌ای کاملاً گره خورده به مسئله حجاب است، زیرا نفی حجاب بدون ارائه الگوی جایگزین موفقیت دائمی نخواهد داشت. کسب منزلت اجتماعی از طریق نمایش سلیقه موضوعی است که بدون شک اکنون در بخشی از جامعه ایران پذیرفته شده و بدون شک اصلی‌ترین خواستگاه آن نیز ماهواره است. در این میال الگوهای ارائه شده برای پذیرش مدلی خاص از پوشش به عنوان مُد روز در عین سعی برای نمایش ظاهری پوشیده (آنطور که جامعه زنان ایران با سابقه باورهای مذهبی و سنتی حاضر به پذیرش آن باشند)، تلاش می‌کند پوششی تحریک کننده را رواج دهد. شاید واژه «حجاب اروتیک» که چندی پیش برای اولین بار در یکی از مقالات سایت بی‌بی‌سی مطرح شد، تعریفی کامل برای این نوع از پوشش باشد. استفاده از پوششی به نام ساپورت از نمونه‌های این مسئله است که برای اولین بار توسط شبکه «من و تو» و در برنامه آکادمی موسیقی گوگوش در نوروز سال 91 تبلیغ شد و متأسفانه به سرعت در بخشی از جامعه ایران فراگیر شد. این در حالی است که این نوع از لباس پیش از این هم در جامعه وجود داشته ولی به هیچ گاه به عنوان لباسی برای حضور در انظار عمومی استفاده نمی‌شده است.

استفاده از پوششی به نام ساپورت از نمونه‌های این مسئله است که برای اولین بار توسط شبکه «من و تو» متأسفانه به سرعت در بخشی از جامعه ایران فراگیر شد
 

نقش مردانه

گفتمان‌سازی در خصوص نقش محدود زنان در جامعه ایران و رقابت بی‌معنی میان زنان با مردان برای حضور در عرصه‌‌هایی از اجتماع که اساساً با فیزیک، روحیات و قابلیت‌‌های ذهنی زن همخوانی ندارد، یکی دیگر از محورهای تبلیغ شبکه‌های ماهواره‌ای برای تأثیرگذاری بر جامعه زنان ایران را تشکیل می‌دهد. در این حوزه برنامه‌ «چرا که نه؟» در شبکه «من و تو» نمونه روشنی است که یک زن کارهای مختلف مردانه را تجربه می‌کند و پیوسته نیز در حال القای تصویر لذت‌بخش از تجربیات خود است.

مدل‌سازی زندگی غربی

برخی برنامه‌ها در شبکه‌های ماهواره‌ای نیز برای زندگی غربی و تعریف خود از آزادی برای مخاطب زن ایرانی تصویر‌سازی می‌کنند. در این رابطه می‌توان به مواردی هم‌چون برنامه «بفرمایید شام» اشاره کرد. در این برنامه جمعی ایرانی قرار است در چهار برنامه در قالب یک میهمانی در مقابل دوربین قرار بگیرند. این سبک از برنامه‌‌سازی حس هم‌ذات پنداری با مخاطبان داخل کشور ایجاد می‌کند که در نهایت در برخی موارد یا در دراز مدت موجب تأثیرپذیری نیز می‌گردد. سوژه‌های زن این برنامه عموماً درگیر زندگی‌های مجردی و با جمع دوستان بوده، بدون هیچ‌گونه قیدی لباس می‌پوشند، با نامحرم ارتباط برقرار می‌کنند و در بیان سلایق و خواسته‌های خود نیز یک زندگی غربی را به عنوان مطلوب خود معرفی می‌کنند. همه اینها در حالی است که در این برنامه فقط 4 شب از 4 میهمانی به تصویر کشیده می‌شود و به نوعی با سانسور بخش‌های مشکل و سخت زندگی این افراد، جنبه‌های تنهایی، اجبار برای برخی مشاغل غیر متناسب و حتی پست و دور از شأن زن ایرانی و... فقط تصویری از چند لحظه لذت و خوشی این افراد بازنمایی می‌گردد و در نهایت این سبک از زندگی به عنوان مدلی مناسب و معیار برای مخاطب به تصویر کشیده می‌شود.

 

در فیلم‌های ساخته شده توسط شبکه جم، ترویج سبک زندگی بی قید و بند غربی و تبلیغ ارتباطات پیش از ازدواج را می‌توان مشاهده کرد 

نمونه جدیدتر ترویج این سبک زندگی را می‌توان در فیلم های سینمایی تولید شده در شبکه جم عنوان کرد که با بازیگران ایرانی از چند هفته پیش بر روی آنتن این شبکه قرار گرفته است. در فیلم‌های ساخته شده توسط این شبکه ترویج سبک زندگی بی قید و بند غربی و تبلیغ ارتباطات پیش از ازدواج را می‌توان مشاهده کرد.

آنچه گفته شد، تصویری از چند بعد جنگ نرم رسانه‌ای شبکه‌های ماهواره‌ای علیه ایران و اهداف آن برای جامعه زنان ایرانی بود که در فضای برنامه‌سازی محدود و غیرخلاق رسانه‌های داخلی متأسفانه در چند سال اخیر فرصت تأثیرگذاری و جولان یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 65
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 23
  • آنتی لنگ ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 1
    با اینکه دل خوشی از مسئول تائید نظرات ندارم چون نظراتی که هیچ اهانتی هم توش نیست رو تائید نمیکنه اما باید بگم یه سایتی باشه که هنوز مقدسات براش اهمیت داشته باشه همین مشرقه. از اینکه به حجاب تمرکز دارید ممنونم اما از مسئول تائید نظراتتان بدم میاد.
  • سید امیر ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    گفتن اینا چه فایده ای داره.. همه میدونیم داستان چی هست. تا الان جنگ رسانه ای به نفع اوناست ... به نظر من مشکل ماهواره نیست مشکل اون مسئولین فرهنگی هستند که نشستن و نگاه میکنن و بعد از دستاورت هاشون حرف میزنن. داخل کشور هر کسی الان مذهبی مونده فقط بخاطر این بوده که خانوادگی در خانواده های مذهبی بودن. بدبختی اینجاست که خیلی از همین مذهبی ها هم... ولش بابا من بدترین ادم چه به کامنت دادن.
  • پیام ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 1
    وای خخخ سرویس جنگ نرم مشرق تنها میتونم بگم از عصبانیت بمیرید زنده باد من و تو
  • ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    "استفاده از پوششی به نام ساپورت از نمونه‌های این مسئله است که برای اولین بار توسط شبکه «من و تو» متأسفانه به سرعت در بخشی از جامعه ایران فراگیر شد" گودرز و شقایق! بالاخره اگه مردم ایران مردمی انقلابی با سابقه و فرهنگ غنی هستن که نباید از یک شبکه تاثیر بگیرن اینطور نیست؟!
  • ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    مشرق جان دیگه کار از مدل سازی گذشته الان خودشون را دارند می سازند درضمن از روزی که بفرمائید شام را دادند بیرون زنهای کشور را بیچاره کردند ما همین جوری ایستادیم و نگاه کردیم شبکه هایی که هنوز معلوم نیست برای کیست و از کجا آب می خورند با شماره های تلفن داخلی خود ایران !! و شبکه پیام رسان ملی!!! چیز عجیبی هست!!نه ؟!؟! عین منافقها! رفتارهای دوگانه جالب هم هست از تبلیغ و همه چیز از خودکشور داره پخش میکنه و همه مردم را به شک و شبهه بیچاره ها رو انداخته جدا جای رسیدگی نداره نههههههههههههههههههههههههههه؟!!! وزارت ارشاد .وزارت اطلاعات .وزارت ارتباطات تمام دستگاه های مربوطه !!! الان تو کشور یک نفر با یک سیم کارت خلاف کنه ظرف کمتر از 24 ساعت دستگیرمیشه چطور میشه این شبکه ها باتمام شماره تلفنهای داخلی کشور خودمان کار میکنند سیم کارتهای داخلی از همراه اول تا رایتل!!! عجبا !!! حتما برای فیش های حقوقی هاست برای از ما بهترونها!
  • ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    این کاری که شما میکنید کم از گناه اونها نیست دارید عکسها و مطالبی که اونها سغی در اشاعه اش دارند رو عمومی میکنید شما هم دارید اشاعه بی فرهنگی میکنید و مردم رو با کثافت کاری اشنا می کنید
  • ناشناس ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    اینها ترویج دهنده دیاثت فرهنگی و اجتماعی هستند
  • ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 1
    خیر. این شبکه ها به خودی خود کاری نمی توانند بکنند و اثری ندارند. الا اینکه بدانید عده ای از زنان مزدور به طور سیستماتیک پول می گیرند تا برنامه این شبکه را شهر ها اجرا کنند و قبح شکنی کنند. مثلا بعد از آنکه فلان روسپی در این شبکه ها ساپورت پوشید بلافاصله تعدادی زن در تهران هم به طور هماهنگ اقدام به استفاده از این به اصطلاح پوشش می کنند و تا چند روز فقط کارشان این است که در شهر تهران بچرخند. با این کار به سایر زنان جرات می دهند که آنها هم وارد حرمت شکنی بشوند. دقیقا شبیه وقتی که یک بز از روی جوی آب می پرد و بعد بقیه گله هم ترسشان می ریزد و همراه او می پرند! یا دقیقا شبیه کودتای 28 مرداد که ابتدا بی بی سی جمله رمز را می گوید و همزمان عده ای به خیابانها می ریزند. شما این شبکه های سازمان یافته فساد را شناسی کنید - که شناسایی کرده اید- و همه را بدون فوت وقت و نیاز به دادگاه مطابق حکم شرع اسلام برای افساد فی الارض اعدام کنید. بعد از آن یقین کنید هر چه قدر هم که این شبکه ها مدل بسازند دیگر حداقل در وضع ظاهری جامعه تاثیر خاصی نخواهد گذاشت. البته برای اینکار نیازمند مسوولان شجاعی هستیم که از خدا بیش از کدخدا و اتحادیه اروپایی حساب ببرند.
  • رضا ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    خودتو جر بدی خودتو بکشی مردم به هر شکلی دلشون بخواد لباس میپوشن حالا شما بگو مانتو پوشیدن زنا تقصیر موصاد و اسرائیل باز هم بی فایدست.
  • محمد ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    مشکل اینه که فکر میکنیم شبه روشن فکرا قراره درست شن
  • ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    وقتی مسئولیت به خود مشغولی تبدیل شود نتیجه آن هجمه فرهنگی دشمن میشود . زیرا دشمن از همین راه ضربه خورد وانگیزه انقلاب اسلامی نیز همین فرهنگ بود
  • مهدی از قم ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    روزگاری برای تسلط بر ما حضور مستقیم داشتند یا دستنشانده های مثل پهلوی میگماردند و بعد از ان ایدئولوژی برای ما صادر میکردند همه یا باید مارکسیست و سوسیالیست میشدند یا لیبرال اما اکنون استیل زندگی برای ما میفرستند تا مانند موش های ویلارد با پای خودمان دنبالشان برویم.دوستان مطمئن باشید بچه های که از این پدران بی غیرت و مادران بی حیا پا به عرصه زندگی میگذارند دیگه کسی مثل همت و کاوه و عباس دوران بوجود نمی اید.وقتی اکثریت جامعه اینچنین شدند دشمن اجنبی خیلی راحت به هدفش که تجزیه باشد میرسد.صبر غربی ها زیاد است
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    اینها اولا زن نیستند زن نما هستند ثانیا بلانسبت هم به زنان شریف ایران بگوئید. اینها ارازل اوباشی هستند زندگی حیوانی دارند و از دنیای انسانیت از نوع کودک کسی اسرائیلی و داعشی را دامن می زنند.
  • دخترناشناس ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    چکارکنیم اینا هم تروریست هستن درضمن کارشناس روانشناس و جامعه شناس ندارن همه الکی القاب گرفتن .. یکبار به طوراتفاقی برنامه ی مشاورشون رو با خانم دکتر .... دیدم هم تبلیغ دارو های مثلا" گیاهی میکرد برای اعصاب و روان و هم مشاوره میداد یک موردش این بود که خانمی از ایران با مشکلاتی که داشت باردار بود و بچه رو نمیخواست ولی شوهرش میخواست وقتی در صحبت هاش کم آورد ، گفت این داروهای ما سقط جنین هم میکنن !!!!
  • فلاحی ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    عالیه
  • موافق ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    عالی بود
  • Unknown ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 1
    خواهشا درباره بحث حجاب و ازدواج از مسیولین بخواهید که اقدام عملی و برنامه ریزی شده ای انجام دهند وگرنه با این اوضاعی که دیده میشود بلایی که سر غرب اومد و نهاد خانواده از هم پاشید و همجنسگرایی از حالت تابو خارج شد همین اتفاق هم در آینده نزدیک در ایران خواهد افتاد. قسمی که ابلیس رجیم مارگونه در قرآن خورد و گفت که خداوندا به عظمتت قسم کاری خواهم کرد که فرزندان آدم و حوا تورا عبادت نکنند داره به واقعیت تبدیل میشود و این به معنی خشمگین شدن خداوند و انتقام از افرادی است که در این فساد جهانی نقش داشتند و دارند. از خبرگزاری زحمت کش و انقلابی مشرق هم درخواست دارم که لطفا درباره دستاوردهای ناسا و خالی بندی هایی که مثلا درباره فرود ماهواره بروی شهاب سنگ میگویند و در عمل غیر ممکن است حداقل بخشی علمی و نجومی تشکیل بدهید و خودتون ببینید که دروغ گفته میشود. در قرآن بیان شده شهاب سنگ ها برای دفع شنود شیاطین از آسمان زمین بوده است و این پدیده روبه افزایش بعنوان یک بحث علمی مطرح میشود و افرادی مثل من که دربارش صحبت میکنند متاسفانه درک عمومی از این مساله پایین است چون اینقدر ناسا عکس فتوشاپی به ما نشون داده که باورمون داره میشه به ماه رفتند یا به مریخ ربات فرستاند. اسنادی درباره سفر به مریخ است که در صحرای کویری امریکا فیلمبرداری میشده مثل همون اتفاقی که برای سفر به ماه افتاد. رباتی که چینی هاهم به دروغ گفتن به ماه فرستادن جدیدا اعلام کرده اصلا اثری از پرچم امریکا و تجهیزات اون زمان پیدا نکرده. یعنی چین دروغگو میگه امریکا از من هم دروغگو تر است. در واقع همون اختلافی که بین شیاطین و جنیان است که به این شکل باهم در جنگ هستند.
  • ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    اینا رو نمی شه زن گفت - زن واقعی یک مادر است آیا این زنان می توانند به فرزندانشان بگویند قبلا با مردان دیگری رابطه داشته اند و یا معلوم نیست که فرزند پدرشان باشند - به همین سبک یک مرد نیز نباید با زنان دیگر رابطه داشته باشد . این یک غریزه بین انسان است که باید کنترل شود تا سلامت خانه و خانواده و ارزشها حفظ شود وگرنه زندگی سخت و بی معنا می شود و انسان از خودش و اطافیانش چندشش می شود و بمرور زمان به حیوانی پست تبدیل می شود و دچار بیماریها ی روحی و جسمی می گردد.
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    خوب قبول کنید که در عرصه مدل سازی هنوز در عهد قاجار به سر می برید. تنها الگوی موردپذیرش شما چادرسیاه هست. در حالیکه باید تنوع رنگ و مدل رو در نظر داشت....
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    چندین ده است روی تغییر مذاق این مردم کار میکنند شما همین یک شبکه را دیده ای
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    سایت مشرق از نظر تایید کامنتها از سایت فردا که یا دستکاری می کنه یا حتی کامنتهای بی مساله را هم منتشر نمی کنن چه برسه به کامنتهای مساله دار، و از سایت فارس که نمی دونم چش شده.... خیلی خیلی خیلی بهتره و‌ قابل احترامه هرچند یکی دو‌مورد کامنتهای منو هم تایید نکرده..... امیدوارم همت تایید نظراتتون بلندتر از قبل باشه. باتشکر (از اون دوتا سایت دلم خون است)
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    شما نظرتون شبیه اون اکثریته که هیتلر گفته نمیخوان چیزی بفهمن
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    آقای پیام.بزار یه پیامی رو بهت بدم تا خوب روشن شی و هالا هالاها خواب از سرت بپره!!.هرچند که خودت خوب میدونی چی به چیه.محض اطلاع تو و اربابان انگلیسی وطن فروشت باید به عنوان یه جوون ایرانی که خیلی هم آدم مذهبی نیستم حضورت عرض کنم که من و دوستام که ده نفر هستیم تصمیم گرفتیم که فقط به خاطر اهداف کثیف این شبکه دروغ گو و کثیف یک سایتی رو راه اندازی کنیم تا جوونهای دیگه رو از تاثیرات مخرب و واقعیه تماشای این شبکه آگاه کنیم.پیرو همین موضوع اولین کاری کردیم این بود که این شبکه رو حذف کردیم.پس از هالا به بعد مثل گذشته بیشتر از عصبانیت زنده بمون و حقیقت رو ببین و فقط زجر بکش و حقارت و به زباله دان تاریخ سپرده شدن این شبکه و امثال این شبکه ها رو به چشم ببین.چون حقیقت و نور همیشه بر ظلمت و تاریکی پیروز میشه.مرگ بی پایان بر شبکه من و تو و همه عوامل خائن و بی وطنش.(البته ببخشید فراموش کرده بودم که انگلیس اونا رو به جاسوسی پذیرفته.خخخخخخخ)
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    بهترین چیز برای دختر و زن حیا و عفت است
  • مهدی از قم ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    عجب فرهنگ و ادبیات قشنگی.کاملا پیداست چقدر فرهنگ و شعور دارید.هر انسان مسلمان وظیفه امربه معروف دارد و رسانه کشور مسلمان هم این وظیفه را دارد حالا اینکه بعضی غیرت ناموس ندارند و از این موضوع ناراحت میشوند دیگه به خودشون بستگی داره
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    عصبانیت !!! خخخ انگار شما از شنیدن حرف حق بیشتر عصابی میشید!
  • حمیدشیراز ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    دقیقا.منم اصلا از مسئول تایید نظرات دل خوشی ندارم و مشرقو خیلی دوست دارم.
  • مهدی از قم ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    واقعا کلمه ای که اقای جوادی فرمودند زیبنه بعضی از افراد است.از اینکه ناموست شبیه ادم های این شبکه بشه خیلی لذت میبری؟؟؟؟اره؟؟؟؟؟خب هرکسی یه جوریه دیگه.
  • امیر ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    الان اینارو به مسئولین نشون بدیم میان هزاران تا پلیس میذارن تا حجاب حفظ شه.یعنی هنوز عقلشون اجازه نمیده که یه فکری به حال فرهنگ سازی حجاب بکنن.
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    همین استدلال ها مارو بچاره کرده! دشمن رو باید رسوا کرد. باید به مردم گفت که اقا اگر اون وری برید اخرش به خودتون خانوادتون خسارت میزنید. باید دید مردم رو درست کرد. و گرنه جمع کردن ماهواره ها کاری رو حل نمیکنه این جماعت با ف..ت ر میرن از اینترنت برنامه ها رو می بینن. باید الگو سازی بشه. دیگه بیشتر از فرانسه که مردم بچه هاشون رو میفرستند مدارس مذهبی !! حتی اون خانوادههایی که اعتقادی به دین ندارند !!. باید نشون بدن که اونا چه سیاست هایی دارند. تا روشن بشه قضیه .
  • آریایی مسلمان ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    ی مدت دری وری های اینارو نگاه میکردم .
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    کاری که من وتو میکنه دقیقا همون کاریه که ما 37 ساله نتونستیم ویا نخواستیم انجام بدیم!!یه این میگن کار فرهنگی عزیزان!با اقتدار و برنامه ریزی مشغول کار فرهنگی هستند و به خوبی هم موفقند!در حالی که پرمخاطب ترین رسانه ما یعنی تلویزیون هنوز دچار دوگانگی و تناقض است!!هنرپیشه هایی که جلوی دوربین تلویزیون حجاب دارند حتی چادر سر میکنند ونماز میخوانند وو....بعد در محافل و صفحات اجتماعی بی حجاب و با ارایش کامل و انواع تیپهای عجیب و غریب نمایان میشوند!!!با این تفاسیر برای شما عجیبه که من وتو موفقه؟؟؟؟
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    بدبخت لیاقت تو همین زباله ها هستند اگر تو و امثال تو خانواده با سابقه !! و باغیرتی داشتند اینطوری نمی شدی
  • فرشاد لنکی ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    رسانه ی ملی 4 تا برنامه ی خوب بسازه یا شبه های خصوصی داشته باشیم .وقتی ما برنامه های خوبی نداریم 100 % جنگ نرم و باختیم به اونا و پیروز شدن همونطوری که شاید 80 % مردم ماهواره دارن و منوتو کاملا کانال مورد علاقشون شده بخاطر برنامه های مستند و ... خوبش که در کنار جنگ نرم پیگیری میکنه و به سلایق مخاطبش احترام میزاره
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    دوستمون گفت. اینا همشون ارازل و اوباشن، مغزشون پر از خالی و چرندیات بیهوده است زن ایرانی تحصیلکرده و با حیاست.
  • ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    زنده باد حیا
  • ناشناس ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    همه دنیا بد ... شما ها خوب
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    بله. دارد دنیا به سبک یونان و روم پاستان و اقوام وحشی آفریقایی به سوی برهنگی می رود.
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    متاسفانه هر چه نوشتید عین حقیقت است
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    خیر. اتفاقا زمان قاچار چادرهای هفت رنگ و حتی سفید مد بود. بعد از آمدن عکسبرداری سیاه و سفید بود که به نظر خیلی ها چادر فقط سیاه رسید و نتیجه آن فراگیر شدن چادر سیاه بود. اتفاقا عمامه سادات هم تا قبل از آمدن عکاسی سبز بود نه سیاه. بعد در عکس ها عمامه ها سیاه افتاد و کم کم همین رنگ رایج شد.
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    زن بیسواد اما با حیا و عفیف شرف دارد به زنهای تحصیلکرده اما بی حیا. خیلی از مادران شهدا زنان بی سواد بودند...
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    دمت گرم عجیبه که کامنتت منتشر شده مطمئن هم باش خیلی وقته از عصبانیت دارن زجر کش میشن
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    بله. همه دنیا بد و غرق در تباهی و فساد است. ما هم در این دریا افتاده ایم اما به زور خود را به تخته پاره هایی بند کرده ایم و می ترسیم از غرق شدن. باید آن سفینه بیاید. السلام علیک یا سفینه النجاه
  • عليرضا ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    بلا نسبت كه ما به خاطر شبكه اي كه بيشتر مسئولانشون همجنسگرا هستند عصباني بشيم.اصلا من و تو در حدي نيست كه ما ازش عصباني بشيم.من و تو يه شبكه اي تشكيل شده از هرزه هاست.
  • ناشناس ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    جناب12:19دقیقه شماسخنگوونماینده نیستی.بیکاری 24ساعت زیرهرخبرنظرمنورتودرج میکنی.کلی حرص میخورم هرموقع اسمتومیبینم.نظرات شمابه پای انهانوشته میشه اگه ناصواب باشه.اینجاهم سایت گروهی نیست وخوشبختانه نظرات همه رودرج میکنه.
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    برای فروپاشی یک جامعه مسلمان سقوط اخلاقی زنهایش کافیست
  • رضا ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    با سلام و خسته نباشید از خبرگزاری مشرق تقاضا دارم سوابق این اشخاص در تلویزیون های بهایی انگلیسی منو تو و جم رو برای مردم قرار بدین تا همه این انسان های وطن فروش و خاعن که از کشورهای بیگانه پول میگیرن رو بهتر بشناسند لعنن خدا بر انگلستان و نوکرانش
  • ممدوح ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    اولا که زنده باد اصالت فرهنگی دوما که ایرانی های قبل از اسلام حجابی داشتند به نام ساری که چندین برابر سنگین تر از این چادر امروزی بودش لذا ملی گراها میبایست بر اساس پیشینه ی تاریخیشون عمل کنند وبا حجاب ایرانی بگردند سوما اسلام حجاب رو ساده کرد وما مسلمان ها تابع مراجع هستیم هر چه آنان گفته باشند در امر حجاب اصالت تاریخی واصالت دینی=ایرانی اسلامی مقتدر
  • مهدی ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    مساله بزرگی که نمیشه کتمان کرد تاثیر پذیری راحت تر ایرانیها از فرهنگ غرب هست .شما الان خیلی از اعراب و افریقایی تبارهایی رو که سال هاست تو اروپا مهاجرند رو ببینید حتی نسل بعدی اونها که تو اروپا به دنیا اومده هنوز پایبند به اداب و سنن و مذهب مادری خودشون هستند .اما اینجا ایرانیها به خصوص تو این ده ساله اخیر با فراگیر شدن اینترنت و ماهواره کم کم سبک زندگی شود رو با سبک غربیها وفق دادند .مهمونیها انچنانی مختلط ارتباطات قبل از ازدواج و حالا جدیدا بعد از ازدواج .خودمون رو به بیراهه نزنیم مصرف مشروبات الکلی تو نسل جدید ما روند رو به رشدی پیدا کرده حتی بعضا یک نوعی ارزش شده قدیمترها فقط مردها مشرو ب میخوردند الان خانمها گوی سبقت رو از اقایون ربودندانگار. علت تنها کم کاری نهادهای فرهنگی ماست و علمای دینی ما.متاسفانه امروزه مساجد تنها پایگاهی برای مراسم ختم و عزاداری شده .تلویزیون عملا بازی رو به حریف باخته و نهادهای فرهنگی ما با وجود دریافت میلیاردها تومن پول صرفا کارهای کلیشه ای و تکراری انجام میدن و بس.
  • یاسین ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    من وتو موفق چون گناه ولذایذ ،در برخورد اولیه بسیار شیرین وظاهر اً لذت بخش هستند ،این یک اصل کلی هست. ،متاسفانه
  • ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    رسوا کردن دشمن نیازی به انتشار تصاویر دشمن ندارد.
  • هیئت علمی دانشگاه ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    متاسفانه دردولت اراده جدی وکارشناسی شده برای ترویج حجاب ومبارزه بابی حجابی وهنجارشکنی وجودنداره چون دنبال رای است دردولت های پیشین این بی تفاوتی کم وزیاد دیده می شد ولی متاسفانه دراین دولت این بی تفاوتی ووگفتن اینکه وظیفه بهشت بردن مردم راندارندحادتر شده است وعملانوعی همراهی باشبکه های خارجی درجهنمی کردن مردم اتفاق میافتدوصع دانشگاه هادراختلاط وبدپوششی خیلی تاسف اور است وواقعا فضا رابرای تحصیل وسالم ماندن سخت کرده است
  • ناشناس ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    یعنی خدایی نمیدونم چی بگم میری بیرون فساد و فحشا همه جا رو گرفته . میگی چرا اینطوری پوشیدی بابا داری همه رو به فساد میکشونی میگه دوست دارم روشنفکرم! بابا همه جوان های ما باور کنین دوست های زرنگ و تیز هوش خودم دارن تو این فساد از بین میرن نمیتونم کاری بکنم . اخه پدر من مادر من چرا با فرزنداتون حرف نمیزنین چرا اسلام واقعی رو که زنان ستون های اون هستند رو بهشون نمیگین چرا حجاب که جلوی فساد رو میگیره به سخره میگیرین فک کردین شما خیلی میدونین یا اونی که شما رو خلق کرده؟ فک کردین شما زیاد میدونین یا اونیکه بهتون راه و رسم زندگی با عزت رو با قران و احادیث نشون داده اخه کی میخواین بیدار شین کیییییییییییییییییییییییییییییییی؟؟؟؟
  • کمیل ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    داداش گلم ملی گراها، اسمشون ملی گرا هست وگر نه چیزی از حجاب وتاریخ حالیشون نی فقط بهشون بگو فلان شبکه تعریف از هخامنش میکنه
  • کریم شیرازی ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    زنهای بی حجاب و ولنگار بیشتر شبیه اجنه و شیاطین هستند . زنهای با حجاب و با حیا هم همرده حوری های بهشتی و فرشتگان هستند
  • ممدوح ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    حرف حق لایک منفی هم داره یک مادر ایرانی با اون حشمت وعفتش با اون فداکاریش با اون صبر وتحملش باعث شد یک ایران عزیز وقدرتمند داشته باشیم فقط وفقط مادران ما این بار رو به دوش کشیدند حالا شما نوکران سگ صفت می خواهید این گوهر ناب را در این سرزمین به تباهی بکشانید اما هیهات که به آرزوی دست نیافتنی دل بسته اید خائنان خوک صفت زنده باد مادر ایرانی زنده باد بانوی محتشم ایرانی ما خاک چادران شما را سرمه چشمانمان می نهیم
  • ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    وقتي ازخدا نماز دور بشودانسان وعفت وغيرت برود شبكه هاي ماهواره اي بهائي ميشود الگوي ادم كه أدميت راميگيرد ومانند حيوان متمدن وعريان ميكند
  • مهدی از قم ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    خواب مسئولان فرهنگی به قول حاج آقای قرائتی شاه عباس برای کربلای مستحب ایرانیان کاروان سرا ساخت اما الان بودجه فرهنگی کشور چه میشود؟!!!
  • سینا ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    یعنی شما مطمئنی شماره ای که داره زیر نویس میشه واقعا درسته؟! ایول بابا
  • ناشناس ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    وقتی صدا وسیما وارگانهای فرهنگی مشغول کارهای دیگرن باید ایچنین وبدتر از ان شود
  • آزاد ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    مشرق جان تحلیلت درست. اما نظام مقدس در 37 سال گذشته چه برنانه علمی مدون متانسب با ساختار جامعه ایرانی ارائه کرد.آیا جز شعار و کلی گویی چه عملکرد مناسبی از سوی ساختار قدرت در کشور دیده شد. در هیچ کجای دنیا این همه سازمان و نهاد موازی فرهنگی وجود ندارد.باور کنید در بسیاری از حوزه ها از جمله حوزه فرهنگ شکست خوردیم.
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    پس اگر جرات داری و به حرفی که زدی ایمان داری و واقعا اسمت رضا است همین فردا ناموست رو بدون حجاب بیار بیرون تا بعد ببینی همین مردم چه بلایی سرت میارن(دیگه من ازون اصطلاحی که تو استفاده کردی استفاده نمیکنم تا ناهنجاری در کلام و سخن گفتن جماعت هنجار شکن هم بیشتر از پیش بر مخاطبین نمایان بشه).مردم ها نه مسئولین و نظام.(هر چند که قانون و نظام هم کارش رو بلده و میدونه که باید با هنجار شکن چطور برخورد کنه).این کار ور بکن تا ببینی که هنوز هم آدم با غیرت که برای مذهب و ناموسشون رگ میزاره هستند یا نه.و اگر هم جراتش رو نداری معنیش اینه که همه مردم اونجور که تو تعریف ارائه دادی هنجار شکن و بی غیرت و پیرو دلشون نیستند.بلکه هنوز هم تو ایران طرفداران غیرت و ناموس و حیا و عفت در اکثریت کامل هستند و خواهند بود.
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    واقعا جالبه همه ما می دونیم که چه برنامه هایی دارن برامون اما باز کاری انجام نمیدیم .منتظریم دولت نسخه ای برامون بپیچه .چرا خودمون یه کاری نمیکنیم ازهمین الان همه اول از خانواده خودشون شروع کنن بعد دوستان و آشنایان .فقط روشنگری و آگاهی دادن
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    عصبانیت؟؟؟!! حالت خوبه؟؟!!
  • ناشناس ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    باور کنین بعضیا نمیزارن همین !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس