کد خبر 617068
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹

جمالی نوبندگانی گفت: به نظر می‌رسد که حال با توجه به اجرای تعهدات از سوی روسیه در خصوص سامانه S300، دیگر موضوع دریافت خسارت تأخیر در میان نباشد.

تحویل کامل اس 300 به ایران تا پایان سال 2016به گزارش مشرق، محمدجواد جمالی نوبندگانی عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت وگو با خانه ملت، درباره آخرین وضعیت قرارداد سامانه دفاعی اس 300 میان ایران و روسیه، گفت: خوشبختانه شاهد هستیم که دولت روسیه به تعهدات خود در اجرای قرارداد تحویل سامانه اس 300 به خوبی عمل کرده و براساس اطلاعات مربوطه، این سامانه به صورت کامل تا پایان سال میلادی به ایران تحویل داده می‌شود.

وی تصریح کرد: قطعا اجرای کامل و درست قرارداد تحویل سامانه اس 300، به گسترش روابط و تعاملات ایران و روسیه در تمام جهات و موضوعات کمک شایانی می کند و امروز می بینیم که دو کشور به سطح روابط استراتژیک رسیده اند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: یکی از دلایل تأخیر در تحویل سامانه اس 300 از سوی روسیه به ایران، وجود تحریم های ظالمانه بود، حال با لغو این تحریم شاهد اجرای کامل توافق هستیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: سامانه اس 300 کاملا یک سامانه تاکتیکی و دفاعی است و به نظر من ظرفیت دفاع زمین به هوای ما بسیار افزایش می دهد و قطعا در افزایش قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی تأثیرگذار است.

وی افزود: به نظر من هر چه که زمان به جلو پیش می رود، فشار بر ایران و روسیه افزایش پیدا می کند و امروز تقریبا هر دو کشور تحریم هستند و قطعا گسترش روابط دو جانبه می تواند در توسعه دو کشور تأثیرگذار باشد.

جمالی درباره وضعیت پرونده شکایت ایران از روسیه برای دریافت خسارت تأخیر در اجرای قرار داد اس300، گفت: به نظر می رسد که حال با توجه به اجرای تعهدات از سوی روسیه دیگر موضوع دریافت خسارت تأخیر در میان نباشد.

معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرده که نیمی از مجتمع‌های مورد نظر اس300 به ایران تحویل داده شده است، این به‌معنای آن است که 2 گردان از این سامانه تحویل داده شده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • adel ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    به نظر میرسه اخیرا روسیه برای فروش سلاح های پیشرفته به ایران مشکلی نداره ( اگر پول خوبی پرداخت کنیم . نه اینکه همیشه دنبال بزخری باشیم )
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    بزار کامل بیاد .
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    به همین خیال باش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس