کد خبر 616949
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸

منابع خبری کره جنوبی فاش کردند که آمریکا به منظور مقابله با آنچه تهدیدهای فزاینده نظامی کره شمالی عنوان کرده، سه فروند بمب افکن مدل «B-2» را در پایگاه نظامی خود در جزیره گوام مستقر کرده است.

به گزارش مشرق،  این خبر در حالی منتشر می شود که کمتر از دو هفته قبل نیز منابع نظامی آمریکا از جایگزینی هواپیماهای مافوق صوت «B-1B» به جای بمب افکن های «ب - 52» در همین جزیره خبر داده بودند.
 
آژانس مرکزی خبری دولت کره جنوبی امروز در گزارشی اعلام کرد که از هواپیماهای «بی 2» آمریکا علاوه بر مقابله با حملات احتمالی کره شمالی، در رزمایش مشترکی که قرار است 22 آگوست (اول شهریور ماه) میان دوکشور برگزار شود، استفاده خواهد شد.
 
از ویژگی های بارز هواپیمای استیلت (بی 2) رادار گریزی و برد پروازی بالای آن است که به راحتی قادر است بدون سوخت گیری بر فراز اقیانوس آرام به پرواز در آید.
 
گزارش ها حاکیست که هواپیماهای یاد شده، دیروز از پایگاه هوایی «وایت من» آمریکا به سمت گوام به پرواز درآمده و در پایگاه نظامی «آندرسون» در این جزیره مستقر شده اند.
 
آمریکا در گذشته نیز تمرینات نظامی پیشگیرانه برای سنجش توانایی بمب افکن های اتمی خود در مقابله با حملات احتمالی کره شمالی انجام داده و این بار نیز اعلام کرده که در رزمایش پیش رو با کره جنوبی، این موارد را در نظر خواهد داشت.
 
ارتش آمریکا برای اولین بار در سال 2013 دو فروند از همین نوع هواپیما را در رزمایش مشترک با کره جنوبی مورد استفاده قرار داد که در آن زمان با اعتراض شدید کره شمالی همراه شد.
 
ورود بمب افکن های آمریکایی به گوام+عکس 
 
آمریکا پنجشنبه هفته گذشته و در راستای آخرین توافق نظامی صورت گرفته با کره جنوبی 12 فروند از جنگنده های مدل F-16 خود را هم وارد خاک این کشور کرد تا به زعم خود آماده رویارویی با تحرکات نظامی کره شمالی باشد.
 
ارتش کره شمالی نیز امروز با انتشار بیانیه ای به استقرار هواپیماهای بمب افکن «B-2» آمریکا در جزیره گوام واکنش نشان داد و تصریح کرد که حمله پیشگیرانه اتمی فقط در انحصار آمریکا نیست و این کشور نیز در صورت لزوم، اقدامات تلافی جویانه بی رحمانه ای را در نظر خواهد گرفت.
 
کره شمالی پیشتر اعلام کرده بود که از توانایی لازم برای هدف قرار دادن گوام و پایگاه نظامی آمریکا در این جزیره برخوردار است.
 
پیونگ یانگ می گوید، آمریکا با اعزام تجهیزات نظامی، بمب افکن ها و زیردریایی های هسته ای خود به منطقه تهدیدی جدی برای این کشور و کل آسیای شمال شرقی به حساب می آید و با تداوم این روند صلح و ثبات منطقه را به خطر انداخته است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    1 0
    انگل جامعه جهانی : آمریکا .
  • ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    1 4
    چقدر زر میزنه این کره شمالی هیچ غلطی هم نمیکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس