کد خبر 616617
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸

یک روزنامه چاپ روسیه به نقل از معاون کمیته دفاعی دومای این کشور از آمادگی ترکیه برای بستن مرزهای جنوبی خود با سوریه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، یک روزنامه چاپ روسیه از آمادگی ترکیه برای بستن مرزهای جنوبی خود با سوریه خبر داد.

روزنامه «ایزوستیا» چاپ روسیه به نقل از معاون کمیته دفاعی دومای روسیه در این باره می نویسد: در نشست اخیر کمیسیون مشترک روسیه و ترکیه، مسکو بر لزوم بستن مرزهای جنوبی ترکیه با سوریه تأکید شده است.

«ویکتور ودولاتسکی» معاون کمیته دفاعی دومای روسیه این نشست را در ادامه دیدار اخیر رؤسای جمهور دو کشور در «سن پیترزبورگ» روسیه اعلام کرد.

ودولاتسکی در این باره گفت: دو رئیس جمهور درباره برقراری صلح در سوریه مذاکره کرده اند. به همین دلیل ما از آنکارا خواستیم تا دراین مسیر نسبت به مسدود نمودن مرزهای جنوبی ترکیه با سوریه اهتمام لازم را به انجام آورد.

این در حالیست که چند روز قبل، اولین دیدار «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» پس از تشدید تنش ها میان دو کشور در نوامبر سال ۲۰۱۵ به انجام رسید.

در این دیدار دو رئیس جمهور بر لزوم از سرگیری همکاری ها میان دو کشور به منظور حل مسائل منطقه ای به تفاهم رسیدند.

گفتنی است، هواپیمای اف ۱۶ ترکیه در نوامبر سال گذشته میلادی یک فروند جنگنده سوخو روسیه را در مرز سوریه هدف قرار داد که در جریان آن یکی از خلبانان این هواپیما  کشته شد و این امر روابط میان دو کشور را به تیرگی کشانده بود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
    0 0
    دروغی است غیر قابل باور شاید به ظاهر این شعار را بدهند ولی نمی توانند از خیر پول های مفت آل سعود بگذرند و حمایت از داعش را فراموش کنند
  • پويا ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    اين تغيير و تحولات همه نتيجه رفتن اون موش كور داوود اوغلو هست پادوي عربستان در دستگاه تركيه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس