نتایج یک نظرسنجی بسیار جامع درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از پیشتازی هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا در رقابت با دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه حکایت دارد.

به گزارش مشرق، بر اساس گزارش تلویزیون بلومبرگ، در نظرسنجی این شبکه که در سطح ملی در آمریکا برگزار شد، هیلاری کلینتون از دونالد ترامپ پیش است.
 
پیشتازی هیلاری کلینتون از دونالد ترامپ  کمتر از برخی نظرسنجی های دیگری است که پس از برگزاری مجمع ملی دمکرات ها برگزار شده بودند. در این نظرسنجی، آسیب دیدن جایگاه دونالد ترامپ از منظر سوابق کاری و تجاری است چون اکنون شصت و یک درصد از رای دهندگان احتمالی در انتخابات می گویند در مقایسه با روزهای نخست شروع رقابت های انتخاباتی در آمریکا، کمتر تحت تاثیر فراست و زیرکی دونالد ترامپ درعرصه تجاری قرار می گیرند. 
 
در نظرسنجی بلومبرگ، جمهوریخواهان بیست و پنج درصد جمعیت عمومی در آمریکا را تشکیل دادند، دموکرات ها بیست و هفت درصد این جمعیت و مستقل ها چهل و دو درصد جمعیت را تشکیل دادند.
 
بر اساس این گزارش تقریبا از هر ده فرد بزرگسال در آمریکا ،هفت نفر یعنی شصت و هشت درصد می گویند که کشور در مسیر نادرستی به پیش می رود از میان این گروه، تقریبا نیمی از افراد انگشت تقصیر را به سمت دمکرات ها نشانه گرفته اند و بیست و دو درصد هم انگشت تقصیر را به سمت جمهوریخواهان نشانه رفته اند. سی درصد هم می گویند اطمینان ندارند که تقصیر برگردن کدام حزب است؟ اکثریت قاطع پنجاه و شش درصدی معتقدند که آمریکا مکانی خطرناک است، این رقم شامل هشتاد و هفت درصد حامیان دونالد ترامپ می شود.


منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس