کد خبر 615271
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹

اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن گفت: هیات انصارالله قبل از پایان گفت وگوها آمادگی خود را برای اجرای پیشنهاد حل بحران یمن از جمله عقب نشینی وتحویل سلاح خود به شرط پایبندی همه طرف ها به راه حل سیاسی، اعلام کرد.

 به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه خبری الحیاد نت, ولد الشیخ گفت: طولانی شدن گفت وگوها به خاطر یمنی هاست ٬ ما خواستار حل فوری این بحران٬ امروز به جای فردا هستیم.

ولد الشیخ در نشست مطبوعاتی روز گذشته خود گفت: دوره بعدی مذاکره به حمایت از گفت وگوهای یمنی برای دستیابی به راه حل فراگیر اختصاص دارد وهر یک از طرف های یمنی بر پایبندی خود به اصول حل بحران تاکید کردند.

وی در پاسخ به اتهام جانبداری از برخی طرف ها گفت: میانجی گر بین المللی می خواهد راه حلی ارائه بدهد که همه طرف ها از آن راضی باشند ٬ میان جانبداری وبی طرفی فرق وجود دارد ٬ ما گفت وگوها را بر اساس اصول مورد توافق پایه گذاری می کنیم نه چیز دیگری. من از مردم یمن جانبداری می کنم.

ائتلافی متشکل از برخی کشورهای عربی به سرکردگی عربستان از فروردین سال 94 حمله به یمن را آغاز کرد تا عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی را به قدرت بازگردانند. این حملات هزاران غیرنظامی را در یمن به خاک و خون کشیده و باعث ویرانی بیشتر زیرساخت های یمن شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس