کد خبر 61513
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۱

در پی ضربه های شدید وارد شده به گروهک تروریستی پژاک توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از هم پاشیدن نیروهای آن گروهک، پ.ک.ک که از گروهک های تروریستی ترکیه و شمال عراق به حساب می آید و پژاک در حقیقت نیروی ایرانی این گروهک تروریستی به شمار می رود در بیانیه ای با اشاره به حمله نیروهای ایرانی به این شاخه پژاک خواستار خروج فوری نیروهای این گروهک از ایران شد.

به گزارش مشرق به نقل از بولتن نیوز، یک منبع نزدیک به پ .ک .ک می گوید که آنها قصد دارند نیروهای نظامی پژاک را از دسترس نیروهای ایرانی بیرون بکشند. رهبر ارشد پ .ک .ک اخیراً گزارش کرده است که عملیاتی که بر علیه پژاک در ایران انجام پذیرفت مشکلاتی را برای پ .ک. ک ایجاد کرده است.
                                   
رهبر پ.پ.ک در این بیانیه تاکید می کند که دستور ویژه ای داده است تا تمامی نیروهای تحت امرش از گروهک پژاک خارج شوند. او می افزاید : این یک دستور یک جانبه است که برای جلوگیری از حملات بیشتر ایران به این گروهک اتخاذ شده است. نیروهای پ. ک. ک به جای نیروهای پژاک بر روی مرز ایران مستقر می گردند. زیرا در حال حاضر وضعیت درگیری با ایران به نقطه بحرانی رسیده است و اگر ایران به اردوگاه پژاک حمله کند ما در این زمینه اقدام مناسب انجام می دهیم زیرا در حال حاضر نیروهای پ. ک .ک بر روی مرز با ایران هستند اما پ. ک .ک هیچگونه جنگی با ایرانیان ندارد.                               

 بنا بر این گزارش این بیانیه رهبر گروهک تروریستی ترکیه ای در حالی صادر شده است که پژاک به عنوان شاخه پ.ک.ک در هفته های اخیر ضربات سختی از نیروهای ایرانی دریافت کرده است و در آستانه محو کامل قرار گرفته است .

از طرف دیگر بسیاری از رهبران اصلی و فرماندهان شاخه های مختلف نظامی گروهک تروریستی پژاک از جمله نیروهای کرد با تابعیت ترکیه هستند که به دستور مقامات ارشدشان از سوی گروهک پ.ک.ک وارد پژاک شده اند و اکنون رهبران این گروهک نگران از دست دادن نیروهای خود هستند .

همچنین شنیده ها حاکی از این است که رهبر ارشد گروهک پ.ک.ک در ابتدا برای جمهوری اسلامی شرط گذاشته بود که به شرط اهداء یک دفتر برای فعالیت های سیاسی در ایران به پژاک نیروهای خود را از مرز ایران فرا می خواند اما وقتی با مخالفت و ایستادگی کشورمان روبرو شده است به ناچار و برای حفظ نیروهای خود مجبور شده است چنین دستوری بدهد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس