وبلاگ حواشي نيوز در جديدترين مطلب خود به حاشيه جالبي از سخنان وزير نفت درباره صادرات گاز ايران پرداخته است

در مطلب جديد وبلاگ حواشي نيوز آمده است:
در حالي که صادرات گاز ايران در سال گذشته به 7 ميليارد متر مکعب نزديک شد، وزير نفت به تازگي اعلام کرده که در سال گذشته تمام توليدات صنعت گاز کشور مصرف شد!
مسعود ميرکاظمي 14 تيرماه در جشنواره روابط عمومي‌هاي برتر وزارت نفت با اشاره به وضعيت مصرف گاز طبيعي گفت که در سال گذشته تمام توليدات صنعت گاز کشور مصرف شد و حتي مجبور به واردات هم شديم در حالي که ما دومين کشور دارنده ذخاير گار جهان هستيم.
اظهارات وزير نفت در حالي است که طبق اعلام شرکت ملي گاز (از شرکت‌هاي اصلي وزارت نفت) صادرات گاز طبيعي در سال گذشته با رشد 44 درصدي به 6.8 ميليارد متر مکعب رسيده است. به‌طوري که مقايسه گاز صادر شده با واردات 5.9 ميليارد متر مکعبي از ترکمنستان نشان مي‌دهد که پس از حدود 14 سال تراز گاز کشور مثبت بوده و هيچگونه قطعي گازي براي بخش خانگي، صنايع و نيروگاه‌ها همراه نداشته است.
يادآور مي‌شود که اظهارات ميرکاظمي روز 15 تيرماه روي سايت اطلاع‌رساني دولت قرار گرفته بود، ولي بعد از مدتي از روي سايت برداشته شد (البته نسخه کپي شده آن نزد ما محفوظ است). حال معلوم نيست که پايگاه اطلاع‌رساني دولت در انتشار سخنان وزير نفت دچاره اشتباه شده بود يا اين که آقاي ميرکاظمي – که در چند مورد پيش از اين هم آمارهاي بعضا اشتباهي در حوزه نفت داده بود – به واقع از وضعيت صادرات گاز کشور خبر ندارد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس