کد خبر 614473
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵

رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در جمع هواداران دولت اعلام کرد که اگر مردم و پارلمان خواستار اجرای مجازات اعدام برای کودتاگران شوند، با آن موافقت خواهد شد.

به گزارش مشرق، رئیس‎جمهور ترکیه یکشنبه شب در جمع تظاهرات کنندگان هوادار خود در استانبول سخنرانی کرده است.

رجب طیب اردوغان در ابتدای سخنرانی خطاب به مردم ترکیه گفت: به ملت ترکیه که با تحویل کشور به دست فتح الله گولن مخالفت کردند، درود می فرستم.

وی با بیان اینکه شعار دولت ترکیه اتحاد است، افزود: به جهانیان ثابت کردیم که هیچ قدرتی نمی تواند عزم و اراده ملت ترکیه را شکست دهد.

اردوغان تاکید کرد: اگر مردم ترکیه و پارلمان آن مجددا درخواست اعدام کودتاگران را بکنند، با آن موافقت خواهم کرد.

رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه تاریخ ترکیه سرشار از مبارزه است و ایستادگی مردم در برابر کودتاگران عجیب نیست، تصریح کرد: در خیلی از کشورها از جمله آمریکا اعدام مجاز است.

رئیس جمهور ترکیه گفت: ما نمی توانیم در برابر کشورهای غربی که به حکم اعدام اعتراض دارند، سکوت کنیم و به آنها می گوییم که حکم اعدام در آمریکا، چین و ژاپن اجرا می شود.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: طراحان کودتا برای همه چیز برنامه ریزی کردند، اما ملت ترکیه را فراموش کردند و فتح الله گولن فکر نمی کرد که ملت ترکیه برای توقف کودتا به خیابان ها بیایند.

رجب طیب اردوغان گفت: همه نهادهای نظامی و مدنی ما باید از سازمان های تروریستی بدون توجه به اسامی آنها، پاکسازی شوند.

وی افزود: سازمان تروریستی گولن به دستگاه اطلاعاتی دولت نفوذ پیدا کرد و ما باید ترکیه را از دست این سازمان تروریستی نجات دهیم.

اردوغان خاطر نشان کرد: باید موسسات و نهادهای دولتی را از عناصر پ ک ک، سازمان گولن و داعش پاکسازی کنیم.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس