سناتور جمهوریخواه ایالت آرکانزاس ضمن تکرار اتهام‌های واهی درباره ایران، گفت که دولت باراک اوباما برای آزادی زندانیان آمریکایی، ۴۰۰ میلیون دلار به تهران «باج» داده است.

 به گزارش مشرق، جنجال‌ها در آمریکا به ویژه از سوی جمهوریخواهان این کشور علیه آنچه باج دادن دولت باراک اوباما به ایران برای آزادی زندانیان خوانده شده، ادامه دارد.

 چهار روز قبل بود که روزنامه «وال استریت ژورنال» مدعی شد که دولت آمریکا همزمان با آزادی چهار تبعه آمریکایی که در ایران بازداشت شده بودند، انتقال 400 میلیون دلار پول نقد به ایران را سازماندهی کرده است.

دولت باراک اوباما اصرار دارد که هیچ‌ چیز در ازای آزادی این شهروندان به ایران نپرداخته است و اینکه این پرداخت مربوط به یک دعوای حقیقی قدیمی است.

در ادامه فشارها و اظهارنظرهای منتقدان داخلی دولت دموکرات آمریکا، یک سناتور جمهوریخواها که مخالف سرسخت برجام هم بوده است، دادن این پول به ایران را «باج دادن» توصیف کرده است.

«تام کاتن» سناتور ایالت آرکانزاس در یادداشتی نوشته است که دولت باراک اوباما با دادن 400 میلیون دلار به ایران، برای آزادی زندانیان، باج داده است.

او در «یو اس ای تودی» نوشت: «خود رئیس‌جمهور اوباما اذعان کرده که پرداخت باج، اقدامی خطرناک و "قمار غیرهوشمندانه‌ای است که ریسک به خطر انداختن آمریکاییهای بیشتر و کمک مالی به تروریسمی است که ما می‌خواهیم آن را متوقف کنیم"».

تام کاتن تاکید کرد که ایران از همان ابتدا نباید آمریکایی‌ها را بازداشت می‌کرد و دولت اوباما هم نباید برای آزادی آنها به مذاکره روی می‌آورد بلکه با توجه به اعمال تحریم‌ها، او «دست برتر را در برابر ایران در اختیار داشت» اما رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر برجام، تحریم‌ها را برداشت.

سناتور آمریکایی با انتقاد از برجام هم گفته که اوباما «با توافق هسته‌ای موافقت کرده که به آنها(ایرانی‌ها) همه چیز داد و به ما هیچ چیز».

قانونگذار آمریکایی ادامه داد: «از زمانی که توافق(برجام) امضا شد، اوباما هر آنچه می‌توانسته برای حفظ آنچه آن را بنیان و اساس میراث خود می‌داند، انجام داده و او به بی تفاوتی به رفتارهای غیرقانونی ایران ادامه می‌دهد و به درخواست‌های آنها سر تعظیم فرود آورده است از جمله در موضوع ارسال 400 میلیون دلار باج به آنها».

وی افزود: «او(اوباما) گفته که این پرداخت، به منظور فیصله دادن به یک قرض قدیمی بوده است اما سخت است که اعتقاد داشته باشیم که یک دعوا و ادعای 37 ساله ناگهان یک شبه حل شده باشد و آقای رئیس‌جمهور، اگر هم اینطور باشد چرا این پول نقدا در یک هواپیمای بی نام و نشان و در همان روزی که گروگانها آزاد شدند، منتقل شد؟»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    باج اونیه که تو از سعودیها گرفتی!!
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    باج (رشوه) اونه که عربستان باهاش دبیر کل سازمان ملل را خرید.
  • آریا ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    آقا اینا همش بازی سیاسی...ساختگی هستن...چندوقت پیش یه تعدادی از جمهوری خواها درخواست کردن واسه حمایت از روحانی قرارداد بوئینگ لغو نکن ولی لابی اسرائیل مخالفت کرد،بلافاصله اومدن این جریان راه انداختن....خداییش یکم فکر کنید اینا یه هزار تومنی از پولا ایران میدن تمام عالم خبر میکنن چه برسه به400 م ......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس