سازمان بهداشت جهانی طی گزارشی از برجاماندن بیش از ۶ هزار و ششصد کشته و نزدیک به ۳۳ هزار زخمی از زمان آغاز تجاوز عربستان سعودی به یمن خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه النشره، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که از آغاز تجاوز سعودی به یمن در ماه مارس ۲۰۱۵ تا اواخر ماه جولای ۲۰۱۶ نزدیک به ۶ هزار و ششصد یمنی کشته و ۳۲ هزار و ۹۶۴ نفر نیز زخمی شده اند.

دفتر سازمان بهداشت جهانی در یمن در گزارشی با ذکر این آمار اعلام کرد که پایان یافتن منابع دارویی مراکز بهداشتی موجب شده است تا این مراکز نتوانند خدمات کافی به مجروحان ارائه نمایند.

بر اساس این گزارش بیشترین تعداد تلفات از زمان آغاز حمله به یمن، در ماه جولای ۲۰۱۵ ثبت شده و طی این ماه ۱۰۹۴ یمنی در تجاوز سعودی ها کشته شده اند. ماه می و ژوئن ۲۰۱۵ نیز به ترتیب با ۹۶۴ و ۸۷۳ کشته بیشترین تلفات را داشته اند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که بیشترین تعداد زخمی ها از زمان آغاز تجاوز به یمن نیز در ماه های جولای و ژوئن سال ۲۰۱۵ ثبت شده و طی آن به ترتیب ۶ هزار و ۲۶۵ و ۵ هزار و ۲۶۸ یمنی زخمی شده اند.

بنا بر آخرین آمارهای سازمان ملل متحد، تجاوز به یمن موجب آواره شدن ۲/۸ میلیون نفر از مردم این کشور در داخل یمن شده است.

لازم به ذکر است که رژیم سعودی با همراهی برخی کشورهای عربی بیش از یکسال است مردم یمن را مورد شدیدترین حملات قرار داده که طی آن هزاران یمنی شهید و خسارات زیادی نیز به زیرساخت های این کشور وارد شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس