پنج مقام اطلاعاتی - نظامی سابق آمریکا در توصیف ترامپ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا او را فردی قانون گریز، عامل رییس جمهور روسیه و فردی بی دانش نسبت به سیاست خارجی خواندند.

به گزارش مشرق، وبگاه خبری- تحلیلی «آلترنت» در مطلبی به انتقاد 5 مقام ارشد دستگاه‌های مختلف نظامی، جاسوسی آمریکا نسبت به انتخاب احتمالی «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا پرداخت.

«مایکل جی . مورل» معاون سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا درباره انتخاب ترامپ گفت: «شخصیت ترامپ تنها عاملی نیست که خطر آفرین است. ترامپ اینک به خدمت "ولادیمیر پوتین" رییس جمهور روسیه درآمده است. ما در کار اطلاعاتی بر این باوریم که آقای پوتین ترامپ را البته به عنوان عامل بی‌استعداد، به استخدام خود در آورده است.

وی گفت: «پوتین خود یک افسر اطلاعاتی بوده و می‌داند چگونه مقابل تهدید‌ها مواجه و از آن‌ها بهره برداری نماید. پوتین با مدح از ترامپ از آسیب پذیری او  به نفع خود بهره می‌برد. ترامپ نیز عین محاسبات پوتین واکنش نشان می‌دهد.»

«مایکل هیدن» ریس سابق سیا و ژنرال سابق نیروی هوایی آمریکا نیز درباره ترامپ معتقد است: «اگر ترامپ درباره رایانه‌های وزارت خارجه که هیلاری کلینتون  آن‌ها را نابود کرد، صحبتی نماید در واقع  سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه را برای سرقت اطلاعات دولت آمریکا دعوت می‌نماید. او خود شاید متوجه حرف‌هایی که می‌زند ، نیست. »

«جان آلن» ژنرال بازنشسته نیروی دریایی نیز درباره دونالد ترامپ گفت: «درخواست نامزد جمهوریخواهان در زمینه نقض قوانین بین‌المللی از طریق نظامی چنان ما را در بحران نظامی –مدنی قرار می‌دهد که تاکنون در این کشور آن‌را شاهد نبودیم.»

«جان هیستون» دریا سالار بازنشسته نیروی دریایی آمریکا نیز درباه ترامپ جمهوریخواه گفت: «ترامپ خود را نامزدی منظم و قانونگرا می‌نامد اما او قوانین بین‌المللی را نقض خواهد کرد. او به نظامیان ما دستور می‌دهد تا مرتکب جنایات جنگی چون کشتن غیر نظامیان شوند.»

«جان نونان» مشاور سیاست خارجی سابق «جب بوش» رقیب هم حزبی ترامپ و افسر ارشد سابق نیروی هوایی آمریکا نیز در این زمینه گفت: «در صورت ریاست جمهوری ترامپ، سیاست خارجی ما به سمت ترک متحدان و استفاده از سیاست بکارگیری سلاح‌های اتمی سوق پیدا خواهد کرد.»

وی در پیام‌های توئیتری نیز با انتقاد از سیاست‌های ترامپ درباره بکارگیری سلاح‌های اتمی گفت: «ترامپ اشرافی بر راهبرد بکارگیری جنگ افزار‌های سه جزیی که به هدف کاستن تهدید‌های احتمالی دشمنان است ،ندارد. بزرگترین مشکل امروزه ما اشاعه سلاح اتمی و داشتن برخی مردان عصبانی و دیوانه است. به نظر من، این بزرگترین و تنها اشتباهی است که کشورمان با آن مواجه است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    ازحرکات صورتش میشه فهمیداین شخص ثبات روانی نداره وبسیارمیتونه خطرناک باشه این ترامپ اگه قدرت بگیره دنیارونابودمیکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس