کد خبر 613680
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲

رهبران اسلامی مالزی از مسلمانان این کشور خواستند به این دلیل که بازی 'پوکمون گو' مضر است و می تواند منتهی به شرط بندی و قمار شود، از آن پرهیز کنند.

 به گزارش مشرق، این بازی که با استقبال جوانان در کشورهای مختلف مواجه شد، واکنش برخی کشورها از جمله اندونزی، چین و کره جنوبی نیز به دلیل مسائل امنیتی بدنبال داشت.

اما در مالزی 'ذوالکیفلی محمد البکری' از مقامات رسمی ارشد مذهبی این کشور جنوب شرق آسیا، گفت که کمیته مشورت حقوقی اسلامی نظرات علمای عالیرتبه را در مورد تولیدات کارتونی مورد لحاظ قرار داده است.

وی به خبرگزاری رسمی مالزی (برناما) گفت: 'پوکمون گو' و همه شخصیت های پوکمون از آنجایی که ضرر آفرین هستند باید مورد اجتناب واقع شوند.

به گفته وی، این بازی تحریک کننده جستجو برای قدرت و خدایانی با قدرت های مشخص هستند که در نهایت می تواند افراد را به سمت قمار بکشاند.

این بازی آنلاین تلفن همراه تاکنون وارد مالزی نشده، اما در بیش از 40 کشور مختلف مورد توجه بسیاری از علاقمندان به این قبیل بازی ها قرار گرفته است.

یکی از مقامات ارشد مذهبی عربستان سعودی نیز ماه گذشته میلادی در واکنش به درخواست های عمومی برای راهنمایی در ارتباط با این بازی تلفن همراه، یک دستور اسلامی مربوط به سال 2001 را احیا کرد.

بر اساس این فتوا گفته می شود که این بازی بسیار شبیه قمار است و مفهوم شخصیت های آن به نظر می رسد بر پایه نظریه تکاملی داروین باشد که از نظر اسلام مردود است.
وزارت دفاع اندونزی روز اخیرا با واکنش در برابر این بازی، آن را تهدید امنیتی دانست و از پلیس این کشور خواست هنگام انجام وظیفه از انجام این بازی خودداری کنند.

این بازی در گوشی های هوشمند تلفن همراه با استفاده از موقعیت ماهواره ای، تصاویر و ظرفیت های دوربینی برخی موجودات کارتونی را در تنظیمات دنیای واقعی قرار می دهد و فرد را برای ادامه بازی و کسب امتیاز راهی خیابان ها می کند.

در این بازی که برای گوشی های تلفن همراه طراحی شده، دنیای واقعی و مجازی با یکدیگر ترکیب شده اند.

این بازی، از اطلاعات منطقه جغرافیایی که کاربر در آن قرار دارد و قابلیت های دوربین تلفن همراه استفاده می کند تا موجوداتی را که 'پوکمون' نامیده می شوند، روی صفحه نمایش گوشی تلفن همراه خلق کند. به این ترتیب مکان جغرافیایی که کاربر در آن قرار دارد، تبدیل به مکان بازی و رقابت پوکمون ها می شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس