کد خبر 613605
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد از دفاع اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، این توافق را شبیه توافقنامه مونیخ تشبیه کرد.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، روز جمعه اظهارات «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا را، که از توافق هسته‌ای با ایران دفاع کرده است رد و آن توافق را به «توافقنامه مونیخ» تشبیه کرد.

اوباما، پنجشنبه گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: توافق با ایران «دقیقا همانگونه که ما قبلا می‌گفتیم پیش می‌رود» و هیچ‌یک از سناریوهای «وحشتی» که درباره آن مطرح شده، محقق نشده است.

اوباما افزود: نه تنها دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا چنین ارزیابی (از توافق هسته‌ای) دارند بلکه همچنین (ارزیابی) محافل نظامی و اطلاعاتی در «اسرائیل» این‌چنین است.

ولی وزارت جنگ اسرائیل در واکنش به این اظهارات، طی بیانیه‌ای گفت: توافقنامه مونیخ مانع از جنگ جهانی دوم و «هولوکاست» نشد چون فرض اساسی آن که آلمان نازی می‌تواند شریک یک توافق باشد، اشتباه بود.»

توافقنامه مونیخ در سال 1938 میلادی بین آلمان نازی، ایتالیا، فرانسه و انگلیس منعقد شد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد: «ایران به صراحت و با افتخار اعلام می‌کند هدفش نابود کردن اسرائیل است. دستگاه‌های امنیتی و همچنین اسرائیلی‌ها می‌دانند که این توافقنامه‌های مفید نیست و به مبارزه علیه کشورهای تروریستی آسیب می‌زند!»

طبق اعلام رسانه‌های عبری‌زبان، این نخستین بیانیه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از زمان امضای توافق هسته‌ای بین ایران و 6 قدرت جهانی، است.

«آویگدور لیبرمن» سیاستمدار تندرو، که به مواضع خصمانه‌اش علیه ایران و مخالفت با توافق هسته‌ای معروف است، 2 ماه پیش به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی منصوب شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس