نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که موضع تل‌آویو درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 تغییری نکرده است.

به گزارش مشرق، بعد از بیانیه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در روز جمعه مبنی بر مخالفت ادعایی این رژیم با توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل هم موضعی مشابه اتخاذ کرد. 

علاوه بر این گزارش‌ها حاکی است مقام‌های دفتر نخست‌وزیری اسرائیل از «دن شاپیرو»، سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی خواسته‌اند برای نشست توضیحی در جلسه‌ای در دفتر نتانیاهو حاضر شود. 

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه گفته بود که رژیم اسرائیل بعد از مخالفت‌های اولیه با توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، اکنون آن را پذیرفته است.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی روز جمعه در واکنش به این اظهارات اوباما، برجام را به قرارداد مونیخ با هیتلر تشبیه کرد. 

دفتر بنیامین نتانیاهو هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که «اسرائیل متحدی بزرگتر از آمریکا ندارد» اما موضع اسرائیل درباره توافق هسته‌ای ایران تغییر نکرده است. 

رژیم صهیونیستی، از زمان آغاز مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 همواره مخالفت خود را با این توافق اعلام کرد. علی‌رغم این، برخی از کارشناسان در آن زمان، مخالفت‌های تل‌آویو را صوری دانسته و آن را بخشی از تقسیم سهم با آمریکا در بازی پلیس بد - پلیس خوب برای اخذ امتیازات بیشتر در مذاکرات هسته‌ای عنوان می‌کردند.

کارشناسان، این مخالفت‌های تل‌آویو را صوری دانسته و آن را بخشی از رویکرد تقسیم کار با آمریکا در بازی پلیس بد - پلیس خوب برای اخذ امتیازات بیشتر در مذاکرات هسته‌ای عنوان می‌کردند.

رژیم صهیونیستی که تنها دارنده سلاح هسته‌ای در خاورمیانه است بعد از حصول توافق هسته‌ای هم سیاست اعتراض به این توافق به قصد اعمال فشارهای بیشتر بر ایران از رهگذر اجرای آن را ادامه می‌دهد. 

بعد از جمع‌بندی «برجام» نتانیاهو، در یک سخنرانی گفت که چون این توافق حاصل شده مخالفت با آن دیگر فایده‌ای ندارد و اسرائیل، اکنون از کشورهای دنیا می‌خواهد تمرکز خود را برای روی اجرای آن متمرکز کنند.

   نتانیاهو در بیانیه روز جمعه نیز همین نکته را مورد تأکید قرار داده است. این بیانیه خاطر نشان می‌کند موضوعی که اکنون اهمیت دارد این است که موافقان و مخالفان برجام در راستای سه هدف با یکدیگر همکاری کنند: «اعمال فشار بر ایران برای حصول اطمینان از اینکه توافق را نقض نمی‌کند؛ مقابله با خشونت‌های منطقه ایران و نابود کردن شبکه ترور جهانی ایران.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد که خواستار «ترجمه این اهداف در قالب یک سیاست مشترک و تقویت اتحاد بین اسرائیل و آمریکا و با اوباما و دولت بعدی آمریکا است.»

 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمود سلمانی ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    چه دست و پایی می زنه ! مگه تاحالا هماهنگ نبودین!؟ مهم ایننیست که قشنگ نیستی قشنگ اینه که مهم نیستی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس