رئیس‌جمهور آمریکا در جدیدترین اظهارت خود گفته است که برای مبارزه و سرکوب داعش در افغانستان سربازان بیشتری را در این کشور نگه داشته است.

به گزارش مشرق، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا می­‌گوید که به خاطر سرکوب گروه تروریستی داعش در افغانستان تعداد زیادی از سربازان این کشور را در خاک افغانستان نگه می‌دارد.

اوباما این مطلب را پس از یک نشست فوق‌العاده با مسئولان امنیتی در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در جمع خبرنگاران اظهار داشته است.

رئیس‌جمهور آمریکا افزوده است: به خاطر حضور و فعالیت داعش در افغانستان، من خواستار باقی ماندن نیروهای آمریکایی و گسترش آن‌ها می‌­باشم.

اوباما گفته است که در افغانستان، زمانی به گروه داعش ضربه وارد شد، که ماه گذشته عمر خلیفه عضو ارشد این گروه به قتل رسید.

عمر خلیفه یکی از افراد منتسب به داعش ماه گذشته در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان در حمله هوایی کشته شد.

اوباما افزوده است که در حال حاضر، گروه داعش تهدیدات امنیتی بزرگى را به میان آورده و آمریکا به خاطر تعقیب این گروه، در هر جایی عملیاتی را به راه می‌اندازد.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که تاکنون افراد وابسته به داعش تنها در شرق افغانستان و در چند شهرستان این ولایت فعالیت داشته‌اند با این حال به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها با بهانه‌ای جدید به نام داعش قصد حضور طولانی مدت در افغانستان را دارند.

برخی کارشناسان بر این عقیده‌اند که سیاستمداران آمریکایی از ماهها قبل و با استفاده از بازوی رسانه‌ای خود در افغانستان در حال آماد کردن افکار عمومی کشور افغانستان در مورد حضور داعش در این کشور هستند تا اکنون بتوانند با بهانه جدید خود حضورشان را در این کشور قوت ببخشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس