کد خبر 613331
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷

حاشیه‌سازی‌های اخیر ترامپ و اقدامات نابخردانه او به پیش افتادن هیلاری کلینتون کمک کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سی ان ان، "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در نظرسنجی های جدید که در روز پنجشنبه منتشر شد، از رقیب جمهوریخواه خود، پیش افتاد و دونالد ترامپ با یکی از بدترین نتایج کارزار انتخاباتی خود روبرو شد.

به دنبال درگیری لفظی ترامپ با خانواده مسلمان آمریکایی و فرزندشان که قهرمان جنگ بود و همچنین مسئله حمایت نکردن از پال رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در نظرسنجی جدیدِ مک کلاچی-ماریست، کلینتون با نتیجه 48 درصد به 33 درصد و با اختلاف 15 درصدی، از ترامپ جلوتر است.

ماه گذشته، 42 درصد مردم آمریکا از کلینتون و 39 درصد از ترامپ حمایت می کردند و برتری کلینتون نسبت به ترامپ، 3 درصد بود.

در نظرسنجی ان بی سی نیوز-وال استریت ژورنال، اختلاف کلینتون با ترامپ، 9 درصد است. به این ترتیب که 47 درصد به او و 38 درصد به ترامپ رای می دهند و اختلاف 5 درصدی او با ترامپ در نظرسنجی اوایل ماه جولای، حفظ شده است. این هفته، نظرسنجی سی ان ان-او آر سی نیز میزان مشابه 9 درصد را نشان داده بود.

افزوده شدن گزینه نامزد سوم، تاثیری بر این ارقام سربه سر نداشت. در نظرسنجی مک کلاچی-ماریست، پیشتازی کلینتون، فقط یک درصد کاهش داشت اما در نظرسنجی ان بی سی-دبلیو اس جِی، اختلاف 9 درصدی او با ترامپ، برقرار است.

این نتایج، حاکی از یک سری نظرسنجی در سطح کشور آمریکا است و نشان می دهد پایه رای کلینتون در حال افزایش است. نتایج روز پنج شنبه نشان داد کلینتون می تواند رای مردان را نیز به دست بیاورد.

در بین مردان، رای او در نظرسنجی ان بی سی-دبلیو اس جِی با ترامپ تقریبا برابر است و حالا او در نظرسنجی مک کلاچی-ماریست، 8 درصد جلوتر است. حمایت زنان از او نیز بسیار قوی است؛ زیرا او در نتایج نظرسنجی های مک کلاچی-ماریست، با اختلاف قاطع 50 درصد به 30 درصد، و در نظرسنجی های ان بی سی-دبلیو اس جِی با اختلاف 51 درصد به 35 درصد، پیش است.

جف سشنز، متحد دیرباز ترامپ، پنج شنبه شب به سی ان ان گفت معتقد نیست این آمار و ارقام، پایدار بمانند و تحت تاثیر گردهمایی ملی دموکرات ها و «برخی وقایع دیگر» هستند که در هفته گذشته رخ داده است.

سشنز گفت: «دونالد ترامپ، اهل کارزار و مبارزه است. کمی پیش، آمار او بالا بود و حالا آمار او کمتر شده است. اما شکی ندارم که او دوباره اوج می گیرد و با اوج گرفتن او، قدم به ماه نوامبر خواهیم گذاشت.»

نظرسنجی ان بی سی-دبلیو اس جِی، از 8 هزار رای دهنده ثبت نام کرده، از 31 جولای تا 3 آگوست برگزار شد.

نظرسنجی مک کلاچی-ماریست نیز از 983 رای دهنده ثبت نام کرده، از 1 تا 3 جولای برگزار شد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    هربار ترامپ به کلینتون می رسد ناگهان در یک یورش رسانه ای مجددا با اختلاف سنگین عقب می افتد
  • ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    قراره کلینتون رییس جمهور بشه و بدا به حال ایران
  • ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    کلینتون همیشه جلو بوده در ضمن خودشون ترامپ رو آوردن چون هر کی به غیر از ترامپ بود رای میاورد ولی ترامپ با کارهای مسخره که حتی احمق ترین انسان ها هم میفهمن که همه اش فیلم هست رای خودش رو کم میکنه اگر قرار بود جمهوری خواه ها برن کاخ سفید ایلومناتی یه عاقلشون رو میآورد روی کار ولی عمر کلینتون بیش از 4 سال نیست
  • فرهاد ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    اول کار همینطوریه دوستان ... برای عجله قضاوت نکنید ! اول کلینتون جلو می افته بعد به تیر غیب گرفتار میشه و در کمال تعجب از ترامپ عقب می افته و ترامپ رییس جمهور میشه ! این سیاست امریکاست که اینطوری ابتدا نشون بده ولی در نهایت هیچ وقت در تاریخ آمریکا به زن اجازۀ ریاست جمهوری ندادند که اینم دومی بشه !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس