کد خبر 613030
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶

وزیر راه و شهرسازی گفت:حدود ۱۹ میلیون نفر از جمعیت شهری کشور در وضعیت بدی زندگی می‌کنند و کیفیت بافت‌های آن‌ها خوب نیست.

به گزارش مشرق، عباس احمد آخوندی عصر امروز در حاشیه جلسه شورای اداری استان لرستان اظهار داشت: رویکرد کلی دولت این است که قدرت رقابت ایران را در سطح جهانی افزایش دهد و بتواند سهم ملت ایران را از اقتصاد جهانی بگیرد که برای تحقق این امر نیز باید هرکسی خودش یک‌چیزی داشته باشد.

وی افزود: اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر مفهوم این است که هرکسی روی پای خودش باشد و درون‌زا و برون‌نگر باشد که البته این کار سخت و زمان‌بر است و نیاز به تغییر کلی رفتار تجاری، علمی، تولیدی و فرهنگی ما دارد تا بتوانیم در سطح جهانی کارکنیم.

وزیر راه  و شهرسازی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید میزان پروازها به 500 پرواز رسیده است، گفت: روزانه هزار و 50 پرواز از آسمان ایران عبور می‌کند از طرفی حمل  نقل دریایی را نیز داریم  که امیدواریم بتوانیم آن نقشی که باید داشته باشیم در منطقه ایفا کنیم.

وی بیان کرد: اینکه منطقه پرآشوب است و مسلمانان در وضعیت ناآرامی باشند خوشحال نیستیم اما ملت ایران در وضعیت خوبی هستند و امیدواریم بتوانیم همین رویکرد امنیتی و توسعه‌ای را در سطح منطقه داشته باشیم.

آخوندی گفت: در حوزه راه و شهرسازی در استان لرستان اتفاقات بسیار خوبی رخ‌داده است به‌طوری‌که از جنوب آزادراه به اندیمشک راداریم و در سمت دیگر آزادراه خرم‌آباد به بروجرد در حال ساخت است که در این راستا  بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حال انجام است.

وی بابیان اینکه برای توسعه فرودگاه خرم‌آباد گام بلندی برداشته‌شده است، خاطر نشان کرد: پروازهای این فرودگاه از پنج پرواز به 31 پرواز رسیده است و با ورود هواپیمای جدید نیز وضعیت پروازی متحول می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه محل توقف هواپیمایی فرودگاه خرم‌آباد گسترش بسیار خوبی دارد، اظهارداشت: 11 هزار متر به فرودگاه خرم‌آباد اضافه می‌شود که اکنون  روند ساخت آن 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بابیان اینکه باند فرودگاه خرم‌آباد به طول 400 متر در حال افزایش است، افزود: با افزایش نوع هواپیمایی در این فرودگاه می‌تواند در توسعه گردشگری نقش بسزایی داشته باشد.

آخوندی در رابطه با خطوط ریلی لرستان عنوان کرد: ازآنجایی‌که خطوط ریلی این استان بیش از 70 سال عمر داشت نیاز به بازسازی کلی و حرکت انجام زیرسازی یکپارچه‌ای بود که خوشبختانه سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در این زمینه انجام دادیم.

وی بابیان اینکه علی‌رغم تنگناهای ملی سعی کردیم از طریق اسناد خزانه و افزایش اوراق بهادار به این استان کمک کنیم، گفت: از سه سال گذشته تاکنون  در حوزه راه، 500 میلیارد تومان برای استان لرستان تعریف‌ کرده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: هدف‌گذاری انجام‌شده تا سطح برخورداری روستاهای لرستان را از راه دسترسی به 95 درصد برسانیم که در این زمینه پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

وی در رابطه با اقتصاد محلی و تحولات جمعیتی ایران گفت: جمعیت شهری ایران در دهه 30 حدود شش میلیون نفر بود که در دهه 90 به 60 میلیون نفر رسید  و 10 برابر شد اما این روند دیگر ادامه ندارد و رشد جمعیت شهری  به 1.2 دهم درصد بیشتر نمی‌رسد و باید گفت این روند سریع و شتابان متوقف شد.

آخوندی  اظهارداشت: اکنون در مسئله شهر، کیفیت زندگی مطرح است و روند کمیت دیگر مانند قبل شتابان نیست که برای مثال می‌توان گفت چند ماه پیش که  جامعه شهری بروجرد را بررسی کردیم به افق طرح نرسید پس باید گفت ما در آینده در شهرهایمان تحولات جمعیتی خیلی عظیمی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه روند قالب شهرنشینی  در ایران عمدتاً به شکل کیفی است، بیان کرد: حدود 19 میلیون نفر در بافت‌های بدی( حاشیه شهرها، بافت فرسوده، روستاهای ملحق شده به شهر) زندگی می‌کنند و کیفیت این بافت‌ها خوب نیست.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های جدیدی که در حوزه شهرسازی اتخاذ می‌کنیم، خدمات زیر بنایی است تا به سمت ارتقای کیفیت پیش برویم که در این زمینه نیز با رشد سکونت‌گاه‌های ویلایی موافق هستیم.

وی  با بیان اینکه رفتن به سمت آپارتمان نشینی بدقواره که متأسفانه در ایران به راه افتاده است باید مورد تجدیدنظر قرار گیرد، گفت: در شهر چهار هزار و 700 هکتاری خرم‌آباد اصلاً نیازی به ساختمان‌های مرتفع نداشته چراکه برای هر 80 نفر در هکتار می‌توانستیم کیفیت زندگی و ویلا نشینی خوبی داشته باشیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
    0 0
    سکوت در مسکن های بی کیفیت بهتر از فریاد چه کنمه دراجاره نشینی و بی مسکنی.اقایون نجومی بگیر با درد مردم اشنا هستید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس