سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت : برجام هرگز به اعتماد ربطی ندارد بلکه به راستی آزمایی و به رژیم (حقوقی) سر سختانه‌ای ربط دارد که هدف آن راستی آزمایی درباره پیروی آنها از برجام است.

 به گزارش مشرق، جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری خود درباره بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص بی اعتمادی به آمریکا، گفت: ما همچنان درحال ارزیابی هستیم که آنها به تعهدات خود در برجام عمل کنند.

وی افزود: نیت ما این است که همچنان به تعهدات خود در برجام عمل کنیم چون به اعتقاد ما این اهمیت دارد و ما معتقدیم که می‌تواند تاثیری باثبات کننده برای منطقه و دنیا داشته باشد، پس تمرکز وزیر امور خارجه روی انجام دادن این کار و اطمینان یافتن از این مسئله است که ما همچنان تبعیت می‌کنیم و البته زیر نظر داریم که ایران همچنان به تعهدات خود عمل کند.

کربی سپس ادعا کرد: برجام هرگز به اعتماد ربطی ندارد بلکه به راستی آزمایی و به رژیم (حقوقی) سر سختانه‌ای ربط دارد که هدف آن راستی آزمایی درباره پیروی آنها از برجام است. با همه احترامی که برای اظهارات رهبر معظم قائل هستم اما هیچ چیزی در توافقنامه هرگز مبتنی بر اعتماد نبوده است.

کربی هم چنین افزود: من درباره هرگونه تغییر در برنامه‌های ایران در مورد گروه بین المللی حمایت از سوریه اطلاع ندارم. آنها عضو این گروه هستند و ما انتظار داریم که آنها همچنان عضوی از گروه باقی بمانند و همچنان بخشی از گفتگو درباره سوریه باشند اما این تصمیم یک تصمیم مستقلی است که آنها باید اتخاذ کنند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • nima ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    واشنگتن ! مچَکریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس