با وجود نشانه های آشکار جنایات ائتلاف سعودی در یمن، دبیرکل سازمان ملل متحد روز سه شنبه در گزارش خود به شورای امنیت به ابراز نگرانی درباره سرنوشت کودکان یمنی بسنده کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، بان کی مون روز سه شنبه به شورای امنیت سازمان ملل درباره جنایت حقوق بشری در یمن و تصمیم بحث برانگیزش برای حذف موقت ائتلاف سعودی از فهرست ناقضان حقوق کودکان گزارش داد.

بان کی مون تصریح کرد که همچنان نگرانی های جدی در خصوص حمایت از کودکان یمنی وجود دارد و سازمان ملل به بررسی این موضوع با ائتلاف تحت هدایت عربستان سعودی ادامه می دهد.

دبیر کل سازمان ملل از عربستان سعودی خواست اقدامات بیشتری را برای رفع نگرانی‌های جدی درباره کشتار کودکان یمنی انجام دهد.

در همین راستا خبرگزاری آسوشیتدپرس تاکید کرد که این نوع ادبیات نشان دهنده عدم تمایل دبیرکل سازمان ملل برای بازگرداندن ائتلاف ضدیمنی تحت سرکردگی عربستان به فهرست ناقضان حقوق کودکان است.

بان کی مون در گزارش روز سه شنبه خود به شورای امنیت اعلام کرد که اطلاعاتی درباره اقدامات انجام شده توسط نیروهای ائتلاف دریافت کرده اما این اقدامات کافی نبوده و نگرانی های او همچنان به قوت خود باقی است.

منابع دیپلماتیک سازمان ملل متحد پیش از این اعلام کرده بودند که عربستان سعودی برای خروج دائم از فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان در یمن شواهد کافی ارائه نکرده است.

لازم به ذکر است که «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد خرداد ماه گذشته نام ائتلاف سعودی علیه یمن را در لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان یمنی قرار داد با این حال تحت فشار مقامات عربستان سعودی مجبور شد نام عربستان را از لیست سیاه قاتلان کودکان حذف کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس