کد خبر 612269
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۶

سفیر روسیه در لیبی با غیرقانونی خواندن حملات هوایی آمریکا به لیبی این حملات را مستلزم مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد برشمرد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، «ایوان مولوتکوف» سفیر روسیه در لیبی روز سه شنبه حملات هوایی آمریکا به لیبی را فاقد مبانی قانونی دانست.

مولوتکوف تاکید کرد که انجام حملات هوایی علیه تروریست ها در لیبی به مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد نیاز دارد.

وزارت دفاع آمریکا پیش از این طی بیانیه ای از حملات هوایی جنگنده های آمریکایی به مواضع داعش در شهر «سرت» لیبی طی روز دوشنبه به درخواست دولت وحدت ملی لیبی خبر داده بود.

پنتاگون اعلام کرد که باراک اوباما پس از توصیه «اشتون کارتر» وزیر دفاع و «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مجوز انجام حملات هوایی در لیبی را صادر کرده است.

در همین حال باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه مدعی شد که حملات هوایی کشورش در «سرت» لیبی در راستای حفظ امنیت ملی آمریکا و هم پیمانان اروپایی این کشور انجام می شود.

لازم به ذکر است که در سال ۲۰۱۱ میلادی دولت واشنگتن از دخالت نظامی ناتو در لیبی حمایت کرد تا به این ترتیب نیروهای مخالف قذافی فرصت سرنگونی وی را بیابند اما به دنبال سیاست های مداخله جویانه غرب، لیبی از یک سو دچار جنگ داخلی شد و از سوی دیگر شاهد رشد گروه های تروریستی بود.  

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    مگه روسیه که به سوریه حمله کرد مجوز گرفت؟!
  • شهرام ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    خوشگلم روسیه از دولت سوریه اجازه گرفته و نیازی به مجوز سازمان ملل نداره ولی دولت لیبی با حملات آمریکا مخالفت کرده استاد
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    حمله به داعش و القاعده مجوز میخواد؟؟ آمریکا داره به کل لیبی حمله می کنه. امریکایی ها کثیف ترین دولت روی زمین رو دارند. داعش و القاعده و طالبان سه گروه تروریستی هستند که توسط آمریکا ایجاد شدند
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    وای براین دنیایی که ابرقدرتها به منافع خود فکر میکنند نه به اراده ومنافع خود ملتهای مظلوم .ازغارت ثروت ملتها خود دررفاه واسایشند
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    دولت به رسمیت شناخته شده لیبی از شوی سازمان ملل به امریکا التماس کرد که بیاد و داعش را در سرت بمباران کنه ...
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    به زودی تردد کشتی های غربی و روسی در مدیترانه دچار مشکل میشه. کافیه در لیبی مطابق الگوی دزدان دریایی سومالی با قایق به کشتی ها حمله کنند، ولی اینبار به جای اینکه هدفشون دریافت پول و کالا باشه با یک قایق انتحاری یک کشتی چند میلیون دلاری را بفرستند اعماق مدیترانه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس