بر اساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی در فرانسه، پس از حملات اخیر شهر نیس و کلیسای منطقه نورماندی، بی‌اعتمادی فرانسویان به رئیس‌جمهور و دولت پاریس در مبارزه با تروریسم بیش از پیش افزایش یافته است.

 به گزارش مشرق، طبق نتایج تازه‌ترین نظرسنجی مؤسسه ایفوپ، پس از حملات اخیر شهر نیس و کلیسای «سن اتین دوروری»، اعتماد فرانسویان به «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه و دولت این کشور در امر مبارزه با تروریسم بیش از پیش تضعیف شده و کاهش یافته است.

بر اساس نتایج نظرسنجی ایفوپ برای وبسایت «آتلانتیکو»،پس از حملات اخیر شهر نیس و کلیسای منطقه نورماندی، 41 درصد پرسش‌شوندگان در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که «به هیچ وجه» به رئیس‌‌جمهور فرانسه و دولتش در مبارزه با تروریسم اعتماد ندارند و 30 درصد نیز از بی‌‌اعتمادی نسبی خود به اولاند و دولت پاریس در این رابطه خبر داده‌اند که در مجموع می‌توان گفت که هم‌اکنون 74 درصد مردم فرانسه نسبت به اقدامات و عملکرد دستگاه اجرایی فرانسه علیه تروریسم اعتمادی ندارند.

افزایش بی‌اعتمادی فرانسویان به اولاند و دولت فرانسه در مبارزه با تروریسم پس از حملات نیس و کلیسای منطقه نورماندی در حالیست که این رقم پیش از وقوع این حملات 67 درصد بوده است.

علاوه بر این، طبق نتایج همین نظرسنجی، تأمین امنیت و مبارزه با تروریسم هم‌اکنون به اولویت و دلمشغولی شماره یک فرانسویان تبدیل شده و 58 درصد آنها حتی این موضوع را از حل معضل بیکاری در کشور نیز ارجح‌تر می‌دانند.

این در حالیست که طبق همین نظرسنجی، در مقابل کاهش اعتماد فرانسویان به اولاند و دولت پاریس در مبارزه با تروریسم، اعتماد آنها به نیروهای امنیتی اعم از پلیس و ژاندارم‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی کشور در این امر افزایش یافته است و آنها این دستگاه‌ها را موفق‌تر از دولت در امر تأمین امنیت خود و مبارزه با تروریسم ارزیابی می‌کنند.

نظرسنجی فوق در روزهای 27 تا 29 ژوئیه گذشته طی پرسشی بر وی 1012 فرانسوی بالای هجده سال انجام شد.

روز سه‌شنبه هفته گذشته دو فرد مجهز به سلاح سرد با ورود به کلیسایی در منطقه نورماندی در شمال فرانسه چندین نفر را به گروگان گرفتند و یک کشیش را سر بریدند و ساعتی بعد از آغاز این حادثه نیروهای پلیس به کلیسا حمله کرده و هر دو مهاجم را کشتند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به این کلیسا را بر عهده گرفته و اعلام کرد که مهاجمان از سربازان و عناصر این گروه بوده‌اند.

این در حالیست که پیش از این نیز در پایان مراسم سالروز جشن ملی فرانسه در شهر نیس فرانسه، راننده یک کامیون که داعش بعدا آن را از سربازان و عناصر خود معرفی کرد، با کامیونی 16 تنی به سمت جمعیت حاضر در بلوار «پومناد دزآنگله» در شهر نیس حمله‌ور شد و شمار زیادی از مردم را زیر گرفت و سپس عده‌ای را به رگبار بست.

فرانسه از چند ماه پیش با تهدیدهای تروریستی فزاینده‌ای روبروست و از ژانویه سال 2015 میلادی تاکنون چندین حمله تروریستی در این کشور اتفاق افتاده است که مرگبار ترین آنها به حملات تروریستی 13 نوامبر گذشته پاریس مربوط می‌شود که طی آن 130 نفر کشته و بیش از 350 نفر مجروح شدند.

وقوع چندین حمله تروریستی مرگبار در خاک فرانسه از 18 ماه پیش تاکنون، انتقادهای متعددی را از جانب مخالفان احزاب راست‌گرا و راست افراطی نسبت به ناکارآمدی دستگاه اجرایی کشور در مبارزه با تروریسم برانگیخته است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس