کد خبر 611905
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: سازمان بهزیستی به علت گستردگی فعالیت‌ها و تحت پوشش داشتن افراد آسیب‌پذیر مختلف شاید نتواند از عهده واگذاری اردوگاه های ترک اعتیاد بر‌بیاید و مهم تر اینکه تخصص لازم را هم باید داشته باشد.

به گزارش مشرق، حمید بیگدلی در رابطه با واگذاری کمپ‌های ترک اعتیاد به سازمان بهزیستی، گفت: یکسری آسیب‌های اجتماعی در کشور وجود دارد که یکی از آنها معضل اعتیاد است و تا زمانی که یک متولی واحد نداشته باشد و حتی اگر متولیان مختلفی هم روی این معضل اساسی جامعه کار کنند باز تفاوتی نمی‌کند و این معضل برطرف نمی‌شود.
 
وی ادامه داد: فرقی نمی‌کند که این سازمان متولی بهزیستی می‌خواهد باشد یا سایر متولیان و ،بلکه به نظر می‌رسد باید یک متولی خاص که تخصص لازم را داشته باشد اعتیاد را سروسامان بدهد بنابراین باید ببینم سازمان بهزیستی می‌تواند از عهده کار برآید و حرکت‌های مؤثری انجام دهد یا توقع بی‌موردی نسبت به آن داشته‌ایم.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در بررسی سوابق سازمان بهزیستی هم می‌توانیم متوجه شویم که در این موضوع به خوبی و موفق عمل کرده‌ یا خیر و اگر نمی‌تواند باید روند دیگری انتخاب شود.
 
بیگدلی ادامه داد: سازمان بهزیستی چون گستردگی فعالیت‌هایش زیاد است و افراد آسیب‌پذیر مختلفی مانند معلولان، زنان بی‌سرپرست و ... را تحت پوشش دارد شاید نتواند از عهده کار بر بیاید مهمتر از آن این است که تخصص لازم را هم باید داشته باشد در حالی که در مورد کمپ شفق دیدیم که نمی‌توانست و موفق نبود.
 
وی افزود: در مورد اعتیاد باید افرادی پای کار بیایند که تخصص لازم را داشته باشند و بدانند در قدم اول اعتیاد چیست و فرد معتادی که از نظر روحی و جسمی دچار آسیب شده بدانند که چگونه با او برخورد کنند و راه‌های اصولی ترک اعتیاد را بتوانند اجرا کنند.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی در مورد کنترل اعتیاد مقداری ضعیف وارد عمل شده است، گفت: دلیل واگذاری این کمپ‌ها به سازمان بهزیستی شاید به این دلیل بوده که در شرح وظایف سازمان و در قانون آن آمده اما به نظر بنده می‌توان با خرید خدمت توسط افراد دوره دیده و کارشناس به اعتیاد ورود کرد.
 
بیگدلی ادامه داد: اگر به صورت تخصصی و علمی برای درمان اعتیاد ورود نشود آسیب‌های دیگری مثل طلاق و جرایم و دلایل متفاوتی ناشی از اعتیاد در جامعه افزایش می‌یابد وقتی علمی کار پیش نرود توقع افزایش آسیب‌ها را باید داشته باشیم در حالی که ما پس از 37 سال حق اشتباه نداریم، حق آزمون و خطا نداریم. باید برویم و نظام‌های مختلفی که گرفتار این معضل بوده و موفق عمل کرده‌اند را ببینیم، از این نظام‌ها الگوبرداری کنیم تا بتوانیم به درستی و کامل در موضوع اعتیاد ورود کنیم
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس