رئیس‌جمهور گفت: برجام برای ما عزت آورده است. برجام یعنی اینکه در برابر سایر کشورها آزادید. برجام یعنی برداشتن زور و تحریم و آزاد کردن اراده یک ملت.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور در همایش پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت ملی گاز ایران با تبریک این رویداد مهم گفت: همواره برای مردم ما در طول بیش از یک قرن گذشته  موضوع نفت و گاز جایگاه ویژه‌ای داشته است. 

آقای روحانی افزود: مسئله نفت و گاز یک  مسئله  صرفا اقتصادی نبوده و الان هم نیست.

وی با اشاره به اینکه سرآغاز تولید نفت در ایران  کمی بعد از پیروزی ملت ایران در انقلاب مشروطه بود و همواره  موضوع نفت  با سیاست توام شده است تصریح کرد: موضوع نفت در  حال حاضر با سیاست خارجی و گاهی نیز با سیاست داخلی همراه است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در پیروزی انقلاب اسلامی هم  قدم هایی که صنعت نفت در اعتصاب برداشت، گام های بسیار تاثیرگذار برای پیروزی انقلاب اسلامی بود خاطرنشان کرد: همواره نفت در چارچوب اوپک و فعالیت های اوپک، در روابط صادرات و واردات تاثیر گذار در سیاست خارجی است.

وی افزود: گاز هم در مرحله بعد وارد عمل شد و تاثیرات گاز امروز از یک دیدگاه حایز اهمیت بیشتری است و آن از دید انرژی پاک و هم عاملی است برای ارتباطات و روابط با کشورهای مختلف به ویژه همسایگان.

آقای روحانی با اشاره به سخنان امروز وزیر نفت در مورد برنامه دولت برای صادرات روزانه 200 میلیون مترمکعب گاز طبیعی برای کشورهای همسایه از طریق ال ان جی گفت: ایران در برنامه‌ریزی‌اش اینچنین است و رابطه خود را با کشورهای همسایه و دیگر کشورها هم در زمینه گاز و هم در زمینه  نفت می بیند.

* انقلابی بودن یعنی با اراده خود تصمیم گرفتن 
 
رئیس جمهور گفت: انقلاب یعنی مستقل بودن، دست نیاز ما به سوی کسی دراز نبودن، با اراده خود تصمیم گرفتن، به رأی مردم خود متکی بودن و سر در برابر فقط مردم خود فرود آوردن.

آقای روحانی افزود: انقلابی بودن یعنی ملت آزاد ، آزادی اندیشه ، آزادی بیان ، آزادی نقد ، آزادی انتقاد . 

وی با بیان اینکه نفت و گاز در بخش انرژی نقش اساسی دارد، تصریح کرد: بخشی از قدرت هر کشور وابسته به خوداتکایی و خودکفایی در حوزه انرژی است. مخصوصاً آنکه کشوری بتواند صادر کننده بزرگ در حوزه نفت و گاز باشد.

رئیس جمهور اظهار داشت: همواره  مسئله انرژی و نفت و گاز، هم با قدرت و هم با توسعه و سیاست رابطه ای نزدیک داشته است. 

وی ادامه داد : در ماجرای هسته ای هم  شاهد بودیم وقتی تهدیدها شروع شد و از دید خودشان وقتی می خواستند تحریم ها تاثیرگذار باشد  به بخش نفت ورود کردند و شروع به ایجاد محدودیت  صادرات نفت ایران کردند.

روحانی اظهار داشت: این به معنای آن است که صادرات نفت در قدرت، اقتصاد کشور و در زندگی مردم تاثیر گذاراست و این قسمت آخر برای آنها مهم بود و به دنبال تحریم هایی بودند که در زندگی و رفاه مردم تاثیرگذار باشد.

وی افزود: خودکفایی کشور در زمینه نفت، فرآورده های نفتی  و خوداتکایی در زمینه گاز، بنزین و گازوئیل مهم است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: استقلال یک کشور در ابعاد مختلف و خودکفایی کشور در زمینه نیازمندی‌های اساسی مردم به ویژه در حوزه نفت و گاز اهمیت دارد. 

وی افزود: اگر می گوییم انقلاب اسلامی و اگر می گوییم باید انقلابی باشیم، در راس انقلاب، استقلال و آزادی وجود دارد .

رئیس جمهور گفت : امروزه می بینید مردم در فضای مجازی سلیقه، اراده، انتقاد و نظر خود را درباره حاکمیت و دولت و درخصوص برنامه ها و تصمیمات ابراز می کنند و امروزه  نه تنها در فضای حقیقی، بلکه در فضای مجازی هم به خوبی زیبایی انقلاب و آزادی را مشاهده می کنیم. 

تقریباً همه جمعیت کشور در سال 96 زیر پوشش گاز قرار می گیرند
 
رئیس جمهور گفت: هدفگذاری این است که جمعیت زیر پوشش مصرف گاز را در سال 96 به حدود 95 درصد برسانیم و این یعنی تقریباً همه جمعیت کشور زیر پوشش قرار می گیرند. 

آقای روحانی در ادامه سخنان خود در همایش پنجاهمین سالگرد تأسیس شرکت ملی گاز ایران افزود: دولت اصرار داشت که شبکه های اجتماعی باز باشد و به همین دلیل نیز فشارهای زیادی را تحمل کرد تا این شبکه ها باز، آزاد و با پهنای باند مناسب در اختیار ملت ایران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این امر یکی از اقدامات مهم دولت یازدهم بود گفت: این یکی از اقداماتی بود تا مردم مطلع و نظاره گر باشند و بتوانند نظر دهند، نقد کنند و نظراتشان را در کشور حاکم کنند.

رئیس جمهور افزود: برای انقلابی و مستقل ماندن و خوداتکا بودن یکی از مباحث قابل ملاحظه، مسئله انرژی، نفت و گاز است. 

وی گفت: من امروز خدمت شما رسیدم تا از همه دست اندرکاران نفت، گاز و انرژی در کشور از وزیر تا مدیران شایسته، مهندسان والامقام، پژوهشگران، محققان، کارکنان، کارگران و کسانی که بر روی سکوها در هوای گرم و به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا مردم در رفاه باشند تشکر کنم. 

رئیس جمهور اظهار داشت: اگر مردم در تابستان گرم می توانند در سایه خنک کننده ها ، زندگی راحت تری داشته باشند این امر در سایه انرژی است و اگر در زمستان می توانند در فضای مناسبی زندگی کنند و حتی زندگی خانوادگی گرم تری داشته باشند نیز در سایه انرژی است. 

وی با بیان اینکه بار بزرگ انرژی بر دوش نفت و گاز است گفت: این وزارتخانه و همه بخش ها بار سنگین این موضوع را بر دوش دارند. 

آقای روحانی با بیان اینکه آمار و ارقامی که اعلام شد نشان می دهد مسیر تحول چگونه بوده است افزود: در سال 57 و سال پیروزی انقلاب ، تولید و مصرف گاز سالانه دو و نیم میلیارد متر مکعب بوده است و این برای سال 96 یعنی سال آینده 284 میلیارد مترمکعب است.

رئیس جمهور اظهار داشت: مقایسه این دو رقم نشان می دهد که مسیر تحول در طول این سال ها چگونه بوده است.

آقای روحانی با بیان اینکه در سال 57 جمعیت زیر پوشش گاز کمتر از یک درصد بوده است افزود: امروز جمعیت زیر پوشش گاز 90 درصد و حتی بالاتر از آن است و هدف گذاری این است که این امر در سال 96 به حدود 95 درصد برسد. 

رئیس جمهور گفت : اینکه مصرف سوخت مایع در نیروگاههای ما در سال 92 ، 43 درصد بوده و در سال گذشته 18 درصد و امسال نیز به 9 درصد خواهد رسید یعنی آرامش و امنیت مردم.

آقای روحانی در ادامه سخنان خود در آئین پنجاهمین سال تاسیس شرکت ملی گاز ایران با اشاره به رفع نگرانی ها در زمینه مصرف گاز در فصل زمستان تصریح کرد : امنیتی که ما می گوییم به مفهوم تیر و تفنگ نیست، امنیت یعنی مردم در آرامش و آسایش باشند.

وی تصریح کرد: اخیرا در روستاهای سرد کشور در فصل زمستان سوختهایی مانند نفت سفید مصرف می شود این در حالی است که در گذشته مردم سختی های فراوانی برای تهیه سوختهایی چون چوب و زغال متحمل می شدند و باز هم شبهایی را در سرما به سر می بردند.

رئیس جمهور با اشاره به رسیدن گاز به روستاها و شهرهای کشور افزود: در یکسال گذشته 2800 روستا زیر پوشش گاز قرار گرفت و امسال  نیز چنین رقمی از روستاها و برخی شهرها در پوشش گاز قرار گرفته اند.

آقای روحانی ادامه داد: اینکه استان مرزی شرقی ما یعنی استان سیستان و بلوچستان ، زاهدان و شهرهای اطراف انشاء الله زیر پوشش گاز قرار بگیرند به معنای آن است که صنعت گاز و شرکت ملی گاز ایران در کل حرکت بزرگی برای رفاه ، زندگی ، آسایش و آرامش خاطر مردم انجام داده است.

رئیس جمهور به هشدارهای شرکت ملی گاز در زمستانهای گذشته در خصوص کمبود گاز اشاره کرد و گفت: اینکه این شرکت در زمستانهای گذشته از ابتدای فصل اعلام می کرد که گاز کم داریم لذا مردم کمتر مصرف کنند و حتی گاز برخی مناطق قطع و باید وصل می شد ، آرامش را در فصل زمستان و سرما از بخشی از مردم کشور می گرفت.

آقای روحانی با بیان اینکه این هشدارهای مداوم شرکت گاز در تمام سالیان گذشته همیشه در یاد من بوده است افزود: اینکه در زمستان سال گذشته مسئولان ما مرتب به مردم گفتند که برای مصرف گاز نگرانی وجود ندارد ، معنای همان امنیتی است که ما می گوییم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امنیتی که ما می گوییم به مفهوم تیر و تفنگ نیست، امنیت همین است یعنی مردم در آن در آرامش و آسایش باشند.

وی افزود: وقتی ما می گوییم در مصرف گاز دست ما باز است ،  وضع تولید ما خوب است ، نیروگاههای ما می توانند به جای استفاده از سوخت مایع از گاز استفاده کنند آرامش دومی ایجاد می شود به معنای رفع هوای آلوده .

رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از نگرانی های ما هوای آلوده است گفت: باید کارهای زیادی در این راستا انجام شود اما یکی از راههای نجات از این مسئله این است که سوخت بسیاری از بنگاههای اقتصادی ما از جمله نیروگاهها از مازوت و نفت گاز تبدیل به گاز شود.

آقای روحانی این موضوع را به معنای ایجاد احساس آرامش و امنیت در مردم خواند و تصریح کرد: اینکه مصرف سوخت مایع در نیروگاههای ما در سال 92 ، 43 درصد بوده و در سال گذشته 18 درصد و امسال نیز به 9 درصد خواهد رسید یعنی آرامش و امنیت مردم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: یعنی مردم احساس می کنند دیگر تحت تاثیر  دود و آلودگی هوای نیروگاهی که در محله ، خانه و شهر آنهاست، قرار نمی گیرند.

آقای روحانی با بیان اینکه انرژی پاک برای ما سلامتی می آورد تاکید کرد: انرژی پاک برای ما امنیت و آرامش می آورد .

* برجام سبب رفع تحمیل و آزاد کردن اراده ملت
 
رئیس جمهور برجام را سبب رفع زور و تحمیل و آزاد کردن اراده ملت ایران دانست. 

آقای روحانی با قدردانی از تولید کنندگان و توزیع کنندگان گاز در کشور افزود: تلاش این افراد سبب می شود که دست ما را باز بگذارند و قلب ما را مطمئن کنند. 

وی گفت : البته اشکالی ندارد که از کشورهای دیگر گاز بخریم یا به کشورهای دیگر گاز صادر کنیم اما اگر طرف مقابل احساس کند که ما نیازمند و در فشاریم یکجور با ما صحبت می کند و زمانی که ببیند نیاز نداریم و در شرایط عادی هستیم طور دیگری صحبت می کند. 

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با تبیین مزایای برجام ، آن را اصلاح کننده فضای تحریم دانست و افزود : در فضای تحریم مدام باید دست نیاز به سوی دیگران دراز باشد ، وقتی تحریم بود عزت نبود.

آقای روحانی با طرح این پرسش که برجام چه دستاوردی داشته است گفت : نخستین دستاورد برجام عزت است ؛ در فضای تحریم برای خرید هر کالا صرفاً باید از یک یا دو کشور آن هم با هر قیمت ، کیفیت و شرایطی خرید می کردیم اما پس از برجام در برابر ده ها کشور حق انتخاب داریم ، آن هم بهترین و ارزانترین کالاها را با ساده ترین شرایط برمی گزینیم . 

وی افزود: این معنی برجام است ، برخی می گویند فرقی نمی کند که عزت باشد یا نباشد ؛ در حالی که ملت از روز نخست انقلاب در پی عزت و سربلندی بود.

رئیس جمهور گفت : به عنوان نمونه این کجا که انسان برای خرید پمپی سرش را در برابر دیگران پایین می آورد ناز این و آن را می کشد و آخرش هم کالایی با کیفیت پایین و با قیمتی گزاف می خرد که چند ماه بعد به انبارش برسد و آن کجا که همین کالا را از میان بهترین تولیدات ارزان تر دریافت کنیم ؟

آقای روحانی افزود : ما این را آثار برجام می نامیم نمی دانم دیگران این را چه می گویند و از آن چه می فهمند ؟

رئیس جمهور گفت : برجام فضایی برای انتخاب مردم باز کرد در حالی که در فضای پیش از آن نه این که نفت را کمتر یا بیشتر می فروختیم که بحث دوم است در آن شرایط نمی گذاشتند بیش از یک میلیون بشکه نفت بفروشیم در شرایطی که درآمد ، صادرات و نقش ما در بازار محدود شده بود.

آقای روحانی تصریح کرد : مقوله دیگر این است که قدرتی بگوید نمی گذارم حتی ده بشکه بیش از یک میلیون بشکه نفت بفروشید که این خلاف عزت ملی و زورگویی به مردم بود؛ مگر زورگویی نبود ؟ اگر زورگویی نبود چرا بجای یک میلیون بشکه ، دو میلیون بشکه نفت نمی فروختید ؟ مگر می گذاشتند بیش از یک میلیون بشکه نفت بفروشیم ؟ 

رئیس جمهور گفت : برجام یعنی برداشتن زور ، رفع تحریم و آزاد کردن اراده ملت . اکنون وزارت نفت ، دولت و ملت ما اراده کنند یک میلیون ، یک و نیم میلیون یا دو میلیون بشکه نفت می فروشند و آنچه مصلحت است انجام می دهند. 

آقای روحانی افزود: اکنون حدود دو و نیم میلیون بشکه نفت خام و میعانات صادر می کنیم و در آینده نیز مطابق با خواست خود می توانیم بیشتر تولید و صادر کنیم .

* بهره برداری از چهار فاز پارس جنوبی تا پایان سال
 
رئیس جمهور گفت: فازهای 18، 19، 20 و 21 پارس جنوبی تا پایان سال به بهره‌برداری می رسد که در نتیجه آن روزانه 140 میلیون مترمکعب گاز به میزان تولید گاز کشور افزوده می شود.

آقای روحانی افزود: امیدواریم امسال و تا پایان سال 96 همه فازهای پارس جنوبی را به پایان برسانیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته عمر دولت یازدهم با بهره برداری از چند فاز پارس جنوبی به تدریج 140 میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت روزانه گازهای تولیدی اضافه شد.

آقای روحانی بر ضرورت بهره برداری از حوزه های مشترک گاز تاکید کرد و گفت: مناطقی که منبع مشترک وجود دارد اهمیت آن نیز بالاست و بهره برداری از چنین منابعی حق و خواست ملت ایران است و اگر امروز پیگیر آن نباشیم فردا دیر است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه عزت ما در سایه اراده ماست و اراده ما نیز در سایه سیاست درست است، افزود: سیاست درست هم در سایه خردورزی تحقق می یابد، نه شعاردهی؛ بنابراین اگر ملتی به شعاردهی بیفتد، نمی تواند عزت داشته باشد.

آقای روحانی تاکید کرد: اگر ملتی در مسیر خردورزی بیفتد و به اراده و تصمیم و خواست مردم عمل کند، آن خردورزی ما را در مسیر عزت، استقلال و سربلندی قرار می دهد.

رئیس جمهور با قدردانی از دست اندرکاران، مهندسان، متخصصان و کارگران صنعت نفت و گاز در طول دهه های اخیر به ویژه دوران دفاع مقدس یادآور شد: در آن دوره بارها شاهد بودم که چگونه صنعتگران نفت و گاز زیر بمباران با ایمان و روحیه انقلابی صنایع را بلافاصله پس از بمباران تعمیر و راه اندازی می کردند.

آقای روحانی با بیان اینکه امروز در دوره پسابرجام باید از فناوری های نو در این صنایع بیشتر استفاده کنیم، گفت: البته در صنعت نفت و گاز فناوری ها و توانمندی های بسیار خوبی در داخل کشور داریم و به همین علت جذب فناوری های نو برای متخصصان و مهندسان ما آسان است.

* در حال حاضر 50 درصد از تولید گاز روزانه کشور از پارس جنوبی است
 
رئیس جمهور گفت: اگر از فناوری‌های نو در بهره‌برداری از منابع استفاده نکنیم بی‌رحم خواهد بود.

آقای روحانی افزود: در حال حاضر 50 درصد از تولید گاز روزانه کشور از پارس جنوبی است در حالی که در سال 92 این رقم حدود 38.7 درصد بود.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه در این مدت شاهد پیشرفت‌های خوبی بوده ایم و باید این امر را ادامه دهیم اظهار داشت:‌ منبع مشترک است و در مکان‌های مشترک و همچنین بازیافت، منبع به ما رحم نمی کند و اگر از آن درست استفاده نکنیم به جایی می رسد که هزینه ها بسیار بالا می‌رود و دیگر صرفه اقتصادی ندارد.

آقای روحانی افزود: این مسئله بازیافت را در نفت نیز داریم و کم کم در پارس جنوبی نیز خواهیم داشت.

وی گفت: اگر دست به کار نشویم و از فناوری های نو استفاده نکنیم، منبع بی رحم خواهد بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه منبع جزو طبیعت، و مانند آن نیز بی‌رحم است گفت: طبیعت بی رحم است و اگر درست با طبیعت نسازیم، قانون طبیعت همان قانون خدا و سنت‌های خداست که نمی توان با آن جنگید و باید با آن همراه شد.

آقای روحانی افزود: در منبع، طبیعت و همچنین در تحولات اجتماعی، سیاسی، سرمایه اجتماعی نیز اینچنین است و باید با آن همراه شویم و نمی توانیم در برابر این قدرت‌های بزرگ و با شعارهایی که گاهی شعارهای توخالی است بایستیم.

رئیس جمهور در ادامه ضمن تشکر از همه کسانی که در طول پنجاه سال گذشته در زمینه انتقال و توزیع گاز تلاش کردند تصریح کرد: باید از این افراد و همچنین آنهایی که در مدت‌های مدید، در تولید گاز و نفت تلاش، و خدمات شایسته ای به مردم ارائه کردند تشکر و سپاسگزاری کنم.

وی گفت: مردم نیز قدردان تلاش شما هستند و امیدواریم روز به روز بتوانیم قدم های بیشتری در این زمینه برداریم.
 
در ادامه این همایش با حضور رئیس جمهور، از کتاب تاریخ گاز ایران و همچنین یک فرش دستباف منقش به آرم همایش رونمایی شد.
* برنامه های همایش
معرفی توانمندی‌های صنعت گاز در سطوح ملی و بین المللی، معرفی نقاط عطف صنعت گاز در طول پنجاه سال خدمت رسانی به مردم، تبیین جایگاه و نقش گاز در اقتصاد ملی، امنیت، بهبود محیط زیست، بهبود سبک زندگی و ایجاد و یا افزایش توسعه و رفاه اجتماعی، نقش گاز در صرفه جویی‌های مالی صورت گرفته به واسطه جایگزینی آن با دیگر سوخت‌ها، آشنایی با دلایل لزوم صیانت از منابع ملی به عنوان میراث متعلق به تمام نسل‌ها از جمله اهداف برگزاری بزرگداشت پنجاهمین سال تاسیس شرکت ملی گاز ایران است.

از جمله برنامه های این همایش علاوه بر سخنرانی رئیس جمهور، سخنرانی وزیر نفت، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، دبیرکل مجمع صادرکنندگان گاز و مشاور اقتصادی رئیس جمهور و همچنین برگزاری پنل تخصصی با عنوان «چشم انداز صنعت گاز در نیم قرن آینده» با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و اعضای هیئت مدیره این شرکت است.

تهیه فیلم مستند با عنوان «گاز، دیروز، امروز، فردا» با روایت آقای داریوش فرهنگ و به تهیه کنندگی حسین طاهری، تهیه و چاپ کتاب تاریخ شفاهی گاز حاوی گفتگو با 50 نفر از مدیران سابق و حال حاضر صنعت گاز و رونمایی از آن، چاپ و رونمایی از تمبر و فرش یادبود گرامیداشت پنجاه سالگی گاز، برگزاری مسابقه مقاله نویسی با موضوعات مربوط به صنعت گاز و انتخاب 10 مقاله برتر از بین بیش از 100 مقاله دریافتی و اهدای جوایز به برندگان در روز همایش از دیگر برنامه های این همایش است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 48
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    برجام برای وارد کنندگان و سرمایه داران ما ثروت آورد و برای ما هم که..... ما که عزتی ندیدیم هر روز وضع اقتصادیمون بدتر شد که بهتر نشد یه ذره ارتباطی هم که با همسایگانمون داشتیم به تیرگی رفت و هزار تا مشکل دیگه بسه دیگه ول کنید این برجام رو برید به اعمال مدیرانتون نظارت کنید
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    دولت این همه رو رو از کجا میاره؟؟؟
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    1 0
    عزت از آن خداست نه کدخدا
  • نسل اول انقلاب ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    قرار بود با برجام تحریمها نباشد الآن هم برجام هست و هم تحریمها هست و فقط قدرت و توان هسته ای ما نیست و این خسارت محض است .
  • مسعود ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    به قول استاد محمد جواد لاریجانی پر کردن قلب راکتور اراک با بتن و تبدیل سایت فردو از مرکز غنی سازی به آزمایشگاه نهایت تحقیر یک ملت بود .
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    بابااین عزت بیچاره را ول کنید دق مرگ شد عزت راه ندادن نماینده دولت به امریکا یا عزت تجاوز مامورین سعودی این عزتی که می گویید کجاست
  • ناشناس ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    حنای برجام دیگر رنگی ندارد !
  • پسری از خطه ی آذربایجان ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    بنده با آقای روحانی کاملا مخالف هستم اتفاقا برجام برای ما ذلت آورد سندش هم تهدید تحقیر و تحریم بیشتر از جانب آمریکا.آمریکا بعد از برجام ما را تحریم کرد این یعنی عزت و آزادی؟چه جواب محکمی دادید؟آمریکا 2 میلیارد دلار ما رو بالا کشید این یعنی عزت؟چه جواب محکمی دادید؟تازه این دو سه نمونش بود زیادن از این جور مسائل خلاصه کلام برجام خسارت محض بود
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    خدایا از غصه و احساس تحقیر ترکیدم . بخدا این مطلب را که خواندم انقدر به اعصابم فشار امد که نمی دانم که چگونه ارام شوم . برجام را که اوردند یک درد ، درد دفاع از برجام با توجیهات گریه اور را چه کنیم؟ می فرماید : وقتی تحریم بود عزت نبود، لذا برجام برای ما عزت آورد، برجام یعنی برداشتن زور و تحمیل؛ یعنی آزاد کردن اراده یک ملت. سوال :ایا هر ملتی را تحریم کنند عزت از وی گرفته می شود ؟ این چه توجیهی است ؟ دو م اینکه اطرافیان شما اینروزها نمی گویند تحریم ها نقش کمتری در معضلات جامعه ما دارند ؟ سوم اینکه اقای محترم این اعتماد بنفس شما ( نمی خواهم از لفظی استفاده کنم که شایسته تریبون عمومی نباشد ) من را شیفته خود کرده است . کدام تحریم برداشته شد ؟ کجاست ؟ روحانی ادامه داد: عزت ما در سایه اراده ملت بوده، اراده ما در سایه سیاست درست و سیاست درست در سایه خردورزی است؛ نه شعار‌دهی. شما که اخر خرد ورزی هستید . شعار هم که اصلا نمی دهید معاذالله . دوستان محترم امیدوارم سایت مشرق نظر این حقیر را چاپ کند .
  • منتقد ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    کدام عزت ؟ کشتار منا ؟ بلوکه کردن اموال ایران ؟ تهدیدهای گاه و بی گاه عربستان سعودی که بدون پاسخ می ماند ؟ این شما هستید که فقط شعار می دهید در این سه سال چه دستاوردی داشتید جناب رئیس جمهور ؟ به ما فقط وعده دادید ! پس چه وقت این وعده ها عملی می شود ؟ سه سال زمان کمی نبود چه کردید در این سه سال جز مذاکرات بی ثمر ؟
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    آفرین جناب روحانی. به نظر من هم نباید درگیر شد.
  • خاله جان ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    گشایش اقتصادی و دستاورد نخواستیم لطفا کمتر از محاسن برجام بگین باور کنین با این حرفا فقط داغی تازه بر دل های ما میذارین
  • مجید جان ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    باید در مسائل دیگر هم مثل برجام کار کنیم. اگر چند شهر را هم خواستند بدهیم تا کشور و مردم خوشبخت شوند ان شا الله
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    ببینید! من فقط به یک دلیل به روحانی رای دادم. اون هم این بوده که سعید جلیلی رییس جمهور نشه. و باز هم به روحانی رای خواهم داد که سعید جلیلی رییس جمهور نشه. حالا شما زورت رو بزن
  • رضا ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    آقای میلیاردر با وزرای میلیاردر لطفا به شعور مردم توهین نکنید با بچه دبستانی که صحبت نمیکنید مطمئن باشید مردم شعور دارن و بهتر از شما میفهمن که چه بلایی بر سرشان آوردید و می آورید
  • احمدخواجوند ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    كسيكه در يك باور غلط و بيجا در اثبات يك ادعاي ... قراردارد اگر كشور بنابودي هم كشيده شود ايشان ميگويد ...عزت بما عزت داد
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    دارم میمیرم از این همه عزت
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    با این حساب عزت واقعی مال ناصرالدینشاه و مظفرالدینشاه بود که هر بار به فرنگ می رفتند از تمام ارتشهای اروپا سان می دیدند و بالاترین درجات و نشانهای حکومتهای اروپایی را دریافت می کردند! چه عزتی داشته ایران!
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    دلار3450تومان مرغ 9000تومان شکر 4000تومان این است برجام
  • محمد قمی از تهران ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    مردم نمک نشناس ایران. علیه قاجار هم همین بودند. درحالی که قاجار هم کارهای بزرگی کردند و کشور را از جنگ و بدبختی و گرسنگی نجات دادند.. والا....
  • خاله جان ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    اگه برجام تعریفی بود نیازی به این همه بزک کردن نداشت!
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    این قدر برجام و برداشت تحریم به رخ مردم کشیده می شود و زجر مردم در گرانی تحمیلی آنقدر زیاد است - دست بردارید
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    من که نفهمیدم بدجام چی داشت لطفا اگر کسی فهمید حالیه من هم بکنه
  • عادل ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    تحمل ذلت و خواری پیش کشورهای فسقلی و عربهای مرتجع از یک طرف و رکود بیسابقه و گرانی وووووو . خدایا این یک سال دیگه رو به ثانیه تبدیل کن . آمین
  • علی ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    عزت حقیقی یک ملت وابسته به فرهنگ، تاریخ و ارزش های اخلاقی و غنای فکری آن ملت است نه قدرت خرید چند کالا. یک ملت بزرگ با خرید فرضا گران قیمت یک پمپ آب بی عزت نمی شود بلکه با اراده قوی جوانان خود همان قطعه را بلکه با کیفیت بیشتر تولید می کند اما وابستگی و مصرف زدگی و اینکه همه چیزمان از خارج خریده بشود عزت ما را خرد می کند.
  • ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    کوری چشم دارید که رنگی نداره براتون
  • ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    کدوم تحریم؟
  • ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    تحریم به خاطر عزت بود پس عزت بود الان تحریم هست عزت نیست
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    فونت رو درست کن مشرق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس