کد خبر 611404
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴

به دنبال اظهارات نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا در خصوص به رسمیت شناختن «کریمه» به عنوان قلمرو روسیه، وزیر کشور اوکراین، «دونالد ترامپ» را یک فرد «مطرود خطرناک» خواند.

 به گزارش مشرق، روز چهارشنبه هفته گذشته، «دونالد ترامپ» نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات، «کریمه» را بعنوان قلمرو فدراسیون روسیه به رسمیت می‌شناسد و تحریم‌ها علیه مسکو را لغو می‌کند.

روز یکشنبه هفته جاری نیز ترامپ به شبکه «ای بی سی نیوز» گفت که مردم کریمه ترجیح می‌دهند به جای اوکراین با روسیه باشند.

«آرسن آواکوف» وزیر کشور اوکراین در واکنش به این اظهارات نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان، ترامپ را یک «فرد مطرود خطرناک» خواند.

وی روز یکشنبه (دیروز) در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «اظهارات بی‌شرمانه دونالد ترامپ نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا درباره به رسمیت شناختن احتمالی کریمه بعنوان قلمرو روسیه، از یک فرد مطرود خطرناک برمی‌آید. و او (ترامپ) برای اوکراین و همچنین برای آمریکا خطرناک است».

اوایل روز گذشته نیز، «آرسنی یاتسنیوک» نخست وزیر اوکراین، این اظهارات ترامپ در خصوص کریمه را چالشی در مقابل ارزش‌های «یک جهان آزاد» و قوانین بین‌الملل خوانده بود.

منطقه تاریخی کریمه واقع در جنوب روسیه در سال 2014 با برگزاری یک همه‌پرسی در این منطقه، مجدداً به روسیه ملحق شد. تقریباً 97 درصد از جمعیت این منقطه به الحاق کریمه به مسکو رأی دادند.

با اینحال، غرب، به دنبال الحاق کریمه به مسکو، روسیه را به مداخله در امور داخلی اوکراین متهم کرد و چندین دور تحریم علیه این کشور وضع کرد که البته روسیه تمامی این اتهامات را رد کرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس