دیدار محمود عباس و مریم رجوی پیامی جز حمایت سعودی‌ها و استفاده ابزاری عربستان از منافقین برای ضربه‌زدن به امنیت ایران ندارد.

به گزارش مشرق، در خبرها آمد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگران فلسطین به دیدار با سرکرده فرقه رجوی «سازمان مجاهدین خلق» در پاریس رفته است. از جمله اصلی ترین مذاکرات در این دیدار مبارزه با «تروریسم و بنیادگرایی» عنوان شده است.

فرهمند علیپور خبرنگار اصلاح‌طلب و تحلیل‌گر، درباره این دیدار و پیام‌های پیدا و پنهان آن در صفحه شخصی خود می‌نویسد: اما به راستی چه چیزی دولت محمود عباس را با گروه رجوی پیوند می‌دهد؟ آیا  تشکیلات فلسطینی که خود دائم کاسه‌ گدایی به دست دارد، منبع مالی و کمکی برای هزینه‌ها شوهای مریم رجوی است؟ مسلما خیر!

دولت فلسطینی در زمینه مشروعیت هم خود در دنیا با مشکل اساسی رو به روست. نه درسطح جهان که در میان خود فلسطینی‌ها! دولت موسوم به دولت فلسطینی‌ها، تنها یکبار و آن هم با فشار جورج بوش و با نظارت اروپایی‌ها، یک انتخابات آزاد در فلسطین برگزار کردند و در آن انتخابات شکست خوردند و سریعا با حمایت اسرائیل و امریکا بساط انتخابات و دمکراسی و .. را برچیدند و برگشتند به همان وضعیت سابق. پس محمود عباس مشروعیتی ندارد که بخواهد مشروعیت به سازمان مجاهدین خلق بدهد.

داستان اما روشن‌تر از اینهاست. حامی مشترک و حلقه اتصال سازمان مجاهدین خلق و دولت فلسطینی، عربستان سعودی است. کشوری که این دو را به یکدیگر نزدیک کرده است.

سازمان مجاهدین خلق که چند دهه به عنوان ابزار و مزدور در خدمت رژیم بعث صدام حسین بود و از افتخاراتش عملیاتی چون "چلچراغ" و.. است که از پشت خطوط جبهه به نیروهای ایرانی در حال دفاع در برابر ارتش صدام حسین، حمله می کردند، امروز به دامن عربستان سعودی غلطیده است. البته برای عربستان، سازمان مجاهدین به نفس خود هیچ ارزشی ندارد جز اینکه از آن به عنوان ابزای برای فشار علیه ایران استفاده کند. رهبران سازمان مجاهدین خلق هم به این "استفاده ابزاری از آنها علیه ایران" خو کرده‌اند و برایشان عادی شده است!

عربستان سعودی قدم به قدم، با اعتماد به نفس و آشکارا، در حال افزایش دشمنی ‌ها با ایران و رویارویی با ایران است.

عربستان سعودی که در زمان شاه محافظه کار خود و قبل از پیدایش بهار عربی، از آمریکا می خواست تا به ایران حمله نظامی کند و "سر مار را قطع کند" و در "کمال شگفتی آمریکایی ها" بعد از جنگ 33 روزه به آنها می گفتند که شما به لبنان و حزب الله لبنان حمله کنید، هزینه های مالی اش با ما، اینک و در عصر ملک سلمان و پسر تندروی اش ، شاهزاده محمد، خود مستقیما وارد میدان مبارزه و رویارویی با ایران شده است.

در قدم اول عربستان بلافاصله پس از انجام تشریفات خاکسپاری شاه سابق و قدرت گرفتن شاه جدید، دست به ائتلافی برای سرکوبی، مجازات و مقابله گسترده با آن دسته از عربهایی پرداخت که به ایران نزدیک شده بودند.

چه این عربها شیعه باشند و چه سنی، چه مذهبی و چه لائیک. تشکیل یک ائتلاف از کشورهای سنی و ثروتمند عربی و حمله به یمن، حضور پررنگ در جنگهای سوریه و حمایت مالی - نظامی - اطلاعاتی از گروههایی که برخی از آنها به عنوان "افراطی ترین" گروههای ترورست شناخته می شوند همچون جبهه النصره و داعش و...، تلاش گسترده برای آشوب‌های پی در پی و بی وقفه در عراق و شناساندن مرحله به مرحله حزب الله لبنان به عنوان یک گروه تروریستی از شورای همکاری خلیج فارس تا اتحادیه عرب ، لشکر کشی به بحرین و مقابله با قیام مسالمت آمیز و مردمی بحرین ، همگی نشان از "مجازات های بی وقفه و بی رحمانه عربهای متحد ایران" توسط عربستان است.

عربستان سعودی اما اکنون و در گام تازه خود و پس از آنکه موفق شد تا عزم و اراده عرب‌های متحد خود را برای برخورد ریشه‌ای و قهری با عرب‌های متحد ایران جزم کند، به سراغ گروه‌های مسلحی رفته است که علیه ایران فعالیت می‌کنند فعال کردن گروه‌های مسلح در شرق کشور، کمک به هسته‌های تروریستی جنوبی، تقویت گسترده گروههای مسلح در شمال‌غرب و اینک سازمان مجاهدین خلق که عربستان به گونه ای بی پروا در تجمع آنها مشارکت می کند و به آنها وعده کمک می دهد.

عربستان همزمان و همانگونه که به علت توافق هسته ای میان ایران و غرب، در خصوص مسئله ایران از آمریکا دورتر می‌شود تلاش های آشکاری را برای نزدیکی به اسرائیل و همکاری مشترک با این کشور علیه ایران در دست گرفته است و در این زمینه با یک نوع از عطش به سمت اسرائیل روانه شده است و خوشا به حال نتانیاهو!

به اعتقاد من، دیدار محمود عباس و مریم رجوی هیچ چیز، جز ادامه همان حضور ترکی فیصل در نشست سازمان مجاهدین خلق نیست. پیامی جز حمایت عربستان و استفاده ابزاری عربستان از سازمان مجاهدین برای ضربه زدن به امنیت ایران ندارد زیرا محمود عباس به خودی خود نمی تواند هیچ کمکی برای رجوی باشد، فرد ضعیفی است که عربستان به او فشار آورده است تا به دیدار مریم رجوی برود، عربستان اما می تواند رجوی را با همین دیدارها و در همین روند تبلیغات گسترده ای رسانه ای اش، به عنوان اپوزسیون ایران جا بزند و معرفی کند و خصومتش علیه ایران را تعمیق کند و تداوم ببخشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    2زاری ها..
  • محمد ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    برادر فندک کجاست؟!
  • ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    لعن و نفرین بر این محمود عباس خائن به آرمان مردم فلسطین مظلوم که سرزمین مادری مردم فلسطین بوسیله رژیم غاصب آمریکائی صهیونیستی اشغال شده و کرور کرور فلسطنی آواره هستند = با این عفریته ضد مردمی ترورریست به نام فلسطین نیز لکه می چساند
  • لر اهواز خوزستان ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    اینها میخواهند با این کارها حمیت های ایران از فلسطین را زیر سئوال ببرند.باید بصیرت داشته باشیم و گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم.البته حتی ممکن است چندتا فلسطینی هم در عملیات های ضد ایرانی با منافقین و... همکاری کنند اما ما باید بسیار هوشیار باشیم و احساسی عمل نکنیم.
  • ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    خخخخخخ اسم آل سعود رو میارید وسط که اصل ماجرا کمرنگ جلوه داده بشه. دیدار کردن تموم شد رفت دیگه :) بمیرم واسه فلسطین مظلوم :))
  • ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    وقتي محمود عباس روي كار امد بسياري از مطبوعات عرب نوشتيد كه او بهـايي است و نوه ي عباس أفندي است ، ايا بيشتر از اين مزدور توقع ميتوان داشت
  • پريسا ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    وقتي مسعود ادمخوار و مريم جنايتكار با هم ازدواج كردند ان ازدواج ننگين و شرم اور دليل مجاهدين بوش و ١٠٠ دام اين بود كه چون اين دو بايد با هم كاركنند براي اينكه بهم محرم باشند اين ازدواج را انجام دادند من خود با گوش هاي خودم در ايتاليا اين را شنيدم ، حالا كه مسعود سقط شده و الان كه مريم خونخوار ميخواهد با نوه عباس أفندي همكاري كند حتما در اينده ايندو بايد با هم ازدواج كنند پس بزودي مريم جگرخوار بار ديگر با محمود عباس به حجله خواهد رفت ، اخه دارند با هم همكاري ميكنند بايد محرم شوند ديگه ،
  • ناشناس ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    خائن به ملت ایران در کنار خائن به ملت فلسطین با هماهنگی خائن به حرمین شریفین کنار هم نشستند.
  • ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    مریم دو ریالی پیش کش محمود عباس و آل یهود . این عوضی به تنهائی دنیایی رو به گند می کشه
  • یک هم وطن مشهدی ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    مرگ بر منافقین که دستشان به خون هزارن نفر از هموطن هایمان آلوده است ومرگ بر محمود عباس خائن به آرمان های فلسطین .
  • ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    بد هم نیست، چه اشکالی داره ورشکستگان کنار هم بشینند و عکس یادگاری بگیرند
  • ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    آرمان فلسطین،هههههههههه
  • ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    بخدا بنده دلیل این همه حمایت ایران از فلسطین رو متوجه نمیشم. این از جنبش فتح که با منافقین دوست شده اون هم از حماس که حامی داعش و جبهه النصره هست. این وسط ایران هم شده چوب دوسر طلا. یکی برای ما توضیح بده ببینیم جریان چیه
  • ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    بی معرفتی فلسطینی ها در قبال ایران به این خاطره که اینها هم دین ما نیستند و هیچوقت هم نخواهند بود ،حتی اگر تا خرخره تو گلوشون پول کنی بازهم تاثیری نداره و در عاقبت کنار عربستان هستند . این مسئله در مورد نیجریه و سودان و جیبوتی و سایر ابر قدرتها غیر شیعه هم صدق میکنه .
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    اصلا تعجب نداره دو نفر که هر دوتاشون نوکر اجنبی اند و خائن به مردم کشور خودشون به هم رسیدند
  • ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    هر طور شده باید اینا رو حمایت کنیم. این کار ایران فقط بحث دفاع از فلسطین نیست، ما با دفاع و حمایت از اینا در واقع داریم با اسراییل میجنگیم. به نظر من هدف اول ایرانم جنگ با اسراییله نه دفاع از فلسطین
  • مصطفی ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    محمود عباس با این کار تیر خلاص را به خودش زد.
  • مارشال ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    خاک تو سر این اعراب بی غیرت که دست به دامن این ایدزی شدند دلیل حمایت دوست عزیز پیشمرگ باید تقویت بشه ما پول میدیم انها باید جون بدند در ثانی بزرگ این اعراب ورهبران ضد ایرانیشون در منطقه غلطی نکرده خودشون که هیچ عددی نیستند مریم ایدزی هم برای گرفتن بودجه هرهفته باید توی بغل یکی از این اشغالا باشه کم اورده مهره سوخته
  • ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    شرایط امروز ما بی شباهت به جنگ احزاب در صدر اسلام نیست . امروز تمام دشمنان اسلا م با دیدگاه های مختلف بر علیه انقلاب اسلامی با یکدیگر متحد شده اند . غافل از اینکه یدالله فوق ایدهم
  • افروز ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    انانکه ده ها سال نقاب نفاق بر چهره کشیده بودندو خود را در صف مسلانان جا زده بودند امروز ناچار شده اند نقاب از چهره بر دارند تا همه پی به کفر انان ببرند این از الطاف الهی است .
  • ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    این مردک قبلا هم در حمایت نشریه شارلی ابدو راهپیمایی کرد خدا ازت نگذره ابومازن
  • عرشیا فرزند شهید ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    من با ینکه از اسراییل متنفرم اما خیلی دلم میخواد واقعا یه جواب منطقی بشنوم
  • مسافر ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    دلشورا :)))))
  • ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    عزیز برادر ایران چون اون منطقه براش مهمه مجبوریه از هر وسیله ای برای مقابله استفاده کنه حماس شاید دلش با عربستان باشه و از روی تعصب نژادی بیشتر با اونها باشه اما خداییش در یک چیز با ایرانه اونم دشمنی واقعی با اسراییله البته امیدوارم مثل عرفات نامرد نشن که با اسراییلم هم پیمان بشن اما فعلا که نیستن می تونن بخشی از سیاستهای جهانی ایران ضد استکبار و اسراییلرو پیاده کنن و تا حالا هم کم نکردن لذادر مباحث سیاسی باید به دور از احساسات و بر اساس منطق و داشته های سیاسی برنامه ریزی کرد و الا حتی عراق هم که بیشترین نزدیکی رو به ایران داره در حوزه های نژادی و قضاوت های اینزوری دلش باهمون اعرابه
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    هیچ کس در دنیا این دو نفر را قبول ندارد ، دست و پا زدن عربستان بی نتیجه است
  • احمد ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    ینی این مجاهدین اینقدر از کشورشون نفرت دارن????
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    فونت رو درست کن مشرق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس