پیشنهاد به مخاطبین نیز این است که پس از لحظه افطار در جهت صرفه جویی بیشتر با توجه به هدفمندی یارانه ها تلویزیون های خود را خاموش کرده و از محیط مجالس مذهبی استفاده کنند.

گروه فرهنگی مشرق- سال گذشته و درست همزمان با پایان ماه مبارک رمضان خبرهایی منتشر شد که مسوولان صدا و سیما تصمیم گرفته اند تا از این پس سر و سامانی به سریال های مناسبتی بدهند قرار هم بر این بود که از اولین مناسبت پیش رو این اتفاق بیفتد. یعنی از چند ماه، قبل از رسیدن مناسبت، گروهی برای انتخاب فیلم نامه و باقی مقدمات تولید تشکیل داده شود تا همه چیز به آخرین فرصت ها موکول نگردد. دلیل این تمهیدات نیز در آن بود که انتقادات از سریال های مناسبتی ماه رمضان گذشته بالا گرفته و به نظر می آمد این مجموعه ها نتوانسته اند آنچنان که باید نظرات مدیران رسانه ملی را برآورند.
اما بعد،ماه مبارک امسال وسریال های رمضانی آن داستانی دیگر داشت که اصلا به این مقدمات نمی آمد.سه،چهار سریال که از چند شبکه سیما پخش می شود که از میان آنها دست کم سه تایشان ماورایی و یکی کمدی است.

شبکه یک؛ بازگشت الیاس یا او یک فرشته بود که سقوط کرد!
دو دختر جوان که با هم بزرگ شده اند، در یک محله زندگی می کنند، یکی از دخترها به همراه مادرش و تحت سرپرستی او تولیت یک امام زاده را دارند و دختر دیگر نیز با پدرش زندگی می کند. داستان از آنجا آغاز می شود که فرزند حشمت صراف که پسری جوان است به محل بازمی گردد و وارد زندگی این دو دختر می شود. همه مقدمات حضور این پسر از تاثیرات شیطانی خبر می دهند و...


قصه تکراری حضور شیطان در یک سریال که از "او یک فرشته بود" آغاز شد و در داستان الیاس  ادامه پیدا کرده است با تنها تغییر کارکترها یک بار دیگر کپی برداری شده تا زمانی چهل و پنج دقیقه ای را که از ساعت 22:30 تا آغاز سریال شبکه دیگری از سیما است پر کند البته در این میان آگهی های بازرگانی هم به مدد می آیند. اما آیا "سقوط یک فرشته" را می توان حتی یک سریال نامید؟ سقوط یک فرشته یک کلاژ بدون سلیقه از آدم های شناسنامه دار است که به ضرب و زور موسیقی های وحشتناک و اتفاقات نچسب می کوشد تا رمق ادامه داستان را در خود حفظ کند. شاید اگر اندکی و تنها اندکی روند دراماتیک ساختن این سوژه نخ نما و چندین بار ساخته شده پرداخت شده بود می شد درباره محتوای آن نیز سخن گفت، اما وقتی چیزی به اسم اثر تلویزیونی نمایش داده نمی شود و تنها چند باصطلاح هنرمند- فارغ از نقش آفرینی مسعود رایگان و چند بازیگر صاحب نام- در مقابل دوربین راه می روند و دیالوگ می گویند دیگر نمی توان درباره محتوای فیلم نامه و تاثیر و داستان صحبت کرد.
هیچ بخشی از وقایع به تصویر کشیده در داستان این سریال را نمی توان حتی با عجیب ترین تصورات ذهنی به هم پیوند زد، همه چیز کپی برداری است و معلوم نیست این اتفاقات در کجا و در چه جامعه ای در حال رخ دادن هستند.

شبکه دو؛وقتی فرشته بر یک قاتل نازل می شود
اصل داستان یک خط است؛ جوانی در نزاعی ناخواسته، دیگری را به قتل می رساند؛ به اعدام محکوم می شود ولی وقتی بالای دار می رود، طناب دار یک دفعه بریده و جوان نجات پیدا می کند، اما درست بعد از نجات از مرگ است که یک فرشته بر او نازل می شود و خبر می دهد که به خاطر فطرت پاکش از قصاص نجات پیدا کرده! و البته ماموریتی دارد که باید تا سی روز آینده انجام دهد و پس از آن از دنیا خواهد رفت.
شبکه دو سیما هم کوشیده تا از قافله به تصویر کشیدن روح و فرشته و شیطان از دیگر شبکه ها عقب نماند و در میان تقسیم وظایف، احتمالا فرشته که با روحیات کودکانه این شبکه سازگار تر بوده به این شبکه رسیده است. باید خدا را شکر کرد که فرشته محترم نازل شده بر این قاتل نجات یافته به همین ابلاغ ماموریت یا بهتر بگوییم رسالت اکتفا کرده و کارگردان محترم هوس نکرده اند تا جناب قاتل را به مقام نبوت رسانده و از آن سو فرشته هم آیه ای بر او نازل نکرده است.
آش در بخش هایی از این سریال آن قدر شور می شود که در یک نما کارشناس مذهبی حاضر در سریال- که کلیشه روحانی مهربان و راهنما است- حتی باطل السحر نیز به این محکوم یاد می دهد تا فرشته اش را امتحان کند تا قلابی نباشد و به او می آموزد که العیاذ بالله در مقابل ملک نام حضرت ولی عصر(عج) را بر زبان بیاور اگر تعظیم کرد که این ملک اصل است و اگر نه... .
مشهور است که افراد در زمانی که به تنگنا برخورد می کنند به کشفیات جدیدی می رسند؛ به نظر می رسد تنگنای زمانی در سریال سازی امسال سیما جواب داده و فرمول سحر آمیز (فیلم فارسی+ عنصر ماورایی" اعم از فرشته،روح یا شیطان"= سریال موفق) توسط عوامل تولید در رسانه ملی کشف شده اند.

شبکه سه؛دوست دختر یک روح سرگردان یا سریال ماورایی از نوع هندی
جشنواره فیلم های روح و شیطان در سیما در اینجا تمام نمی شود، از قضا شبکه سه هم سریالش به اصطلاح ماورایی از آب در آمده است، البته از نوع هندی آن. پسری مذهبی و اهل دین و قرآن که پدرش از اعتیاد مرده و مادرش نیز او را رها کرده و خودش هم از 15 سالگی تحت تکفل مردی متمول بزرگ شده است و حال 25 ساله است؛ دلداده دختر قیم خود شده و از همین جا قصه شروع می شود. پس از آن که همایون(داریوش فرهنگ) پدر دختر او را از رسیدن شخصین مثبت قصه به محبوبش نا امید می کند در همان شب دزد به اموال همایون می زند و از اتفاق پسر که امیر حسین نام دارد طوری مجروح می شود که احتمالا به کما می رود و بازی ارواح شروع می شود.



قصه روح بازی در تلویزیون از آن زمانی شروع شد که سریال سازان متبحر به این نتیجه رسیدند که حالا که نمی شود به دلایل شرعی و تفاوت دیدگاه های قرآن با خرافات مسیحیت پدیده روح سرگردان را توجیه کرد، از روح آدم های به کما رفته به عنوان روح سرگردان استفاده کنند و نمونه اول آن نیز سال گذشته تست شد و عجیب اینکه با همه انتقاداتی که از این سریال به عمل آمد که خود در افتضاحات برنامه سازی تبدیل به استانداردی قابل توجه شد، همان تجربه امسال باعث شد تا خط تولید چنین سریال هایی افتتاح شود. این سریال نیز در به سخره گرفتن منطق داستانی و شخصیت پردازی دست کمی از سقوط یک فرشته ندارد. شخصیت های بی ریشه و بی منطق که تنها منطق فیلم هندی آنها را به هم پیوند می دهند، امیر حسینی که اصلا معلوم نیست چطور مذهبی و حافظ قرآن از آب در آمده است و معلمش در این مسیر چه کسی بوده -پدر معتاد یا قیم سکولارش – و یا روح دختری که نقش راهنمای روح امیر حسین را برعهده دارد و دوست دختر بازی را این بار در عالم ارواح سرگردان به نمایش می گذارد و دیگر قسمت های این لحاف چهل تکه که هیچ تکه اش به تکه دیگر نمی آید مخاطب خوشبین را هم دچار دل به هم خوردگی می کند.
الغرض "پنج کیلومتر مانده تا بهشت" توانست فرمول جدیدی را به برنامه سازان معرفی کند، (فیلم هندی+ عنصر ماورایی" اعم از فرشته،روح یا شیطان"= سریال موفق) که باید دید کدام یک از این فرمول ها در نهایت گوی سبقت را خواهد ربود، باید منتظر گفت و گو های مردمی سیما و نظرخواهی های کوچه و خیابانی خبرنگاران این سازمان از مردمی بود که مجبورند از بین این سریال ها یکی را نام ببرند.

شبکه پنج؛طنز شبانه با هنرمندی بابا اتی و رفقا
در میان همه شاهکار های رسانه ملی برای ماه مبارک رمضان امسال تنها یک چیز کم بود و آن هم یک سریال کمدی است که در ساعت های پایانی شب بتواند ترسی را که سریال های ژانر وحشت قبلی به ارمغان آورده اند را اندکی تعدیل کند. کارگردان این یکی سریال البته سعی کرده است تا کارش را بیمه کند،چند هنرپیشه که قبلا امتحان پس داده اند و تکیه کلام ها و نوع گویششان در سریالهای قبلی جواب پس داده است را گرد هم آورده است.


محمد کاسبی، مرجانه گلچین و سیروس گرجستانی مثلث طلایی است و البته بابا اتی.جواد عزتی هم با ته مایه هایی که از بازی اش در قهوه تلخ مدیری با خود دارد بازار گرمی می کند. یک داستان تخت، شوخی ها کلیشه طنزهای شبانه و در نهایت پیدا کنید ربط این طنز را با ماه مبارک رمضان.
*****
در پایان این آسمان و ریسمان بافی دو پیشنهاد می شود داشت؛ یکی برای مسوولان رسانه ملی و دیگری برای مخاطبین آن در ماه مبارک؛ به نظر می رسد اگر مسوولین رسانه ملی عنایتی داشته باشند و اجازه دهند زین پس سریال های مناسبتی بدون هیچ تمهیدی و به شکل سنتی ساخته شود، نتیجه بهتری خواهند گرفت و اقل کم می شود آثار تولید شده را تا حدودی نقادی کرد و پیشنهاد به مخاطبین نیز این است که پس از لحظه افطار در جهت صرفه جویی بیشتر با توجه به هدفمندی یارانه ها تلویزیون های خود را خاموش کرده و از محیط مجالس مذهبی استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 153
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    مساله ی اصلی پوله که به تهیه کننده رسید.تتمه اش هم مال باقی عناصر.بقیه ش مهم نی !!
  • سیدمهدی حسینی الهاشمی ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    سلام علیکم ای بابا یکی یه فکری بکنه آخه اونوری ها اونجوری اینوری هاهم که اینجوری چراهیچ کس صدای ماجوونهای بیچاره رونمیشنوه؟؟؟!!! فریــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاد
  • عليرضا ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    نوشته بجا و خوبي است.
  • ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    دمت گرميو حال وكردم
  • سجاد ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    "مجبورند از بین این سریال ها یکی را نام ببرند." رو خوب اومدی. یه چند سال سریال های ماه رمضون بد نبود ولی دیگه مثل امسال و پارسال افتضاح نبود. من که پنج کیلومتر تا بهشت و زیرزمینه که خدا رو شکر هیچ چی شو یادم نمیاد دنبال می کنم که پنج کیلومتر تا بهشت خیلی اعصابمو بعضی موقعا خورد می کنه.بقیه سریالا اصلا یه قسمتشم نگاه نکردم یعنی رفتم نگاه کنم وسطاش حالم بد می شه. باز 3دونگ 3دونگ طنزه اصلا انتظار داستان ازش نمیره همه منتظرن یکی یه تیکه ای بیاد بخندن ولی فیلمایی که داستان لازم دارن ولی داستان ندارنو کجای دلم بزارم.
  • mhr ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    طبیعی هست که این سریال ها ضعف هایی دارد و مثلا همین بحث دوست دختربازی که گفتین بنده هم از همون موقعی که سیر داستان به روح بازی کشیده شد مثل خیلی های دیگه به این مسئله پی بردم ولی شما هم دیگه انقدر منفی کاری نکنین و یه خرده مثبتم بیندیشین و نکات مثبت فیلم هم بگین اینجوری که نمیشه یه طرفه به قاضی رفت درسته که روح بازی داخلش هست ولی انصاف داشته باشین
  • جواد ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    خداییش میدادن به بچه دبستانیا داتانای قشنگ تری میساختن شما گفتی ترس اور ما که از اول تا اخر میخندیم مخصوصا پنج کیلومتر تا بهشت که ته خندس خداییش مسلمونا اگه یکم غیرت داشتن صدا و سیما رو اتیش میزدن
  • اصغر ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    برنامه هاي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ارزش ديدن ندارد. مردم رو مسخره خودشون كردن
  • مهين ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    به نظر من اكثر چيزهايي كه راجع به شخصي قبل از اينكه بميره و به يك سري مكان ها سير مي كنه درسته. در اين فيلم هم خواستن يك جوري اين مسئله را عنوان كنند ولي خوب كسي كه اون طرف از روح و قضايي كه بر او مي گذره كاملا خبر نداره به همين خاطر اين قضيه به صورتي كه در تلويزيون مشاهده كرديد مي باشد.اكثر كساني هم كه اعتقادات ديني مذهبي ندارند اين قضيه را قبول ندارند. عموي خود من 10 روز كما رفته بود و به خواب چند نفر كه افراد خوبي بودند اومده بود و خواهش كرده بود كه نماز و روزه قضايش را حتما بچه ها و بازمانده هاش به جا بيارند و پس از چند روز هم فوت كرد.اگر بگيم كه اين چيزها و روحي كه از بدن خارج شده واز يك سري چيزها آگاه شده دروغه اينها برمي گرده به اعتقادات فرد .
  • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    من مانده ام به این که مسولین رده بالای صدا و سیما واقعا متوچه نیستند یا خودشان را به بی توجهی زده اند ولی ازان جاییکه هیچ چیز سر جای خودش نیست فکر می کنم اولی صیحیح است
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    آیا صدا وسیما با این برنامه های کودکانه و مفتضحانه خود مخاطب و بیننده ای هم دارد ....اونوقت همه مسئولین شاکی از اینند که چرا فرهنگ جوانان ایرانی عوض شده بابا بخودتون بیاین همه دارن فیلمها و برنامه های ماهواره رو نگاه می کنن کسی تلویزیون ایرانو نمی بینه
  • ناشناس ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    ایول زدی تو خال
  • 1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    سلام. 1 چرا خودتون برا خودتون سلیقتونو تو مخ همه فرو میکنید؟ 2 چه 1 چه 2 چه 3 همه فقط برای درامدهای صدا و سیما نقشه میکشند. اگه دقت کنید زمان پیام های بازرگانی قبل و وسط و آخر فیلم بیشتر از فیلمها میشود.مثلاً شبکه 3 قبلش 20 دقیقه بعدشم 10 دقیقه وسطشم 8 دقیقه میشه 38 دقیقه.فیلم چند دقیقه 34 دقیقه که 8 دقیقش تبلیغاتش هست.یعنی 24 دقیقه فیلم 38 دقیقه درآمد. حالا با این حرفا چه فرقی میکنه که ما بیننده ها بترسیم بخندیم گریه کنیم ؟؟؟؟؟؟مهم اینه که بانکا و موسسات مالی خون مردم رو تو شیشه میکنند و یکی باید جیبشون رو خالی کنه. 3 از همه بهتر اینکه پولی خرج نشده و حتی پولی در آورده شده، اون هم تو بهترین موقعیت 24 ساعت روز و 1ساعت و 15 دقیقه از وقت صدا و سیما پر شده .
  • رضا ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    ما ايراني هيچ وقت از كسي تشكر نمي كنيم تابعد بااحترام انتقاد سازنده نه از روي .....
  • امير ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    از برنامه هاي ماه رمضان صدا و سيما فقط خنده بازار رو عشقه دمشون گرم خيلي حرفه اي كار مي كنند
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    این را هم بنویسید که این روح های سرگردان آیات مبارک قرآن را به وفور اشتباه می خوانند
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    چه در سریال سقوط یک فرشته و چه در 5کیلومتر مانده تا بهشت دختر بازی نمایش داده میشه،حتی آموزش،مثلا حالا به بهونه یک شیطان در قالب یک پسر،نشون دادن دوست دختر داشتن و یا دوست پسر در صداو سیما سر سفره افطار مردم روزه دار مشروعیت پیدا میکنه،اینم از تهذیب نفس مردم در ماه رمضان،بماند از خرافاتی که در قالب روح و شیطان و فرشته به خورد مردم داده میشه
  • k-1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    اخه ما بايد از دست اين يارو ضرغامي چيكار كنيم هر سال داره وضعيت بد تر مي كنه بعد يه همايش بزرگ برگزار ميشه و اين اقا شروع مي كنه به گفتن اينكه ما مي خوايم تو صدا و سيما انقلاب كنيم و .......... چرا يكي پيدا نميشه اين عوض كنه؟؟؟
  • برازجان ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    حرف دل ملت را زدی برادر. واقعا شورش را در آوردن.
  • h ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    از منقد محترم درخواست ميكنم چندتا ازاسامي فيلمهاي خوب خود را براي اطلاع ما منتشر كند وگرنه كنار گود و هي لنگش كن !!!!
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    يک پيشنهاد ديگر هم مي توان داشت و آن اينکه شبکه هاي صدا و سيما را از دست مافياي توليد نجات داد و بر حسب ضوابط و نه روابط نمره مثبت و منفي به تهيه کنندگان بدهند تا معلوم شود کي چه مي کند! نه اينکه هر دفعه بدهند فلان تهيه کننده که دهها بار امتحان پس داده باز هم خرابکاري کند! لطفا صدا و سيما را از دست افراد بي لياقت نجات دهيد!!!!
  • احسان ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    پس کی این انتقاد از رسانه ملی جواب خواهد داد؟؟؟؟ خدا نکنه یه موردی حالا از خبر گرفته تا سریال روال بشه دیگه همه شروع می کنن به کپی برداری از روی دست هم و در این میان چقدر ببینده احمق فرض بشه و چقدر هزینه هدر شود خدا می دانه.
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    باید ریشه قضیه را در پیشینه خانوادگی آقای علیرضا افخمی که برادر بهروز افخمی است جستجو نمود
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    جای تاسف دارد که در این ماه مردم فقط روح ببینند اعصابشان خورد شود و در جای دیگر دختر بازی و لااباگری برخی را مشاهده کننده چقدر باید روح دید آیا بعد از افطار مردم باید اعصابشان را خورد باید کنید یعنی چه این کارها . کار یاد مردم و جوانان ندهید پدر آدم مغرض لعنت
  • محمد ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    نقد خوبی بود... متاسفانه ما ادعای مذهبی بودن رو داریم، اما فیلمهای دینی رو کسای دیگه میسازن (عجیبه باورتون میشه که تا به حال فیلم دینی تو ایران ساخته نشده)
  • حامد ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    مشرق خدایی برات متاسفم خیلی تحلیلهات آبکیه.حالا اگه یک فیلم ضعیف ساخته شده نباید اصل موضوع را زیر سوال برد.به نظر تو این قضایای روح و شیطان وجود ندارد؟؟؟برو قران بخوننننننننننننننننن
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    بس از یکسال برنامه ریزی شاهد برنامه های دم دستی وسبک از رسانه ملللللللی هستیم مسئولین فرهیخته!!!این سازمان چه باسخی دارند
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    بابا مسخره کرده گفته ترس آور
  • ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    خب استاد با انصاف شما شروع کن یه کم مثبت بگو... اصلا بیا با هم فکر کنیم
  • رضا 88 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    آقا من نمیدونم چرا هر وقت تو این فیلمهای سیما یکی میمیره و به قول معروف روح میشه باید جنس مخالفش رو ببینه!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • دیبا ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    بعضی از سریال ها کپی ناقص از فیلم قوی روح است
  • آستان ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    1- تحلیلاتون خیلی سطحیه و اصلا شایسته ی گذاشتن تو مشرق نیست. 2- اتفاقا سقوط یک فرشته یک سبک جدید از نحوه روایت داستان رو داره و میتونه تاثیر زیادی روی جوونایی که به راحتی دست تو دست شیطون میذارن داشته باشه. 3- در مورد سریال طنز باهاتون موافقم که خیلی افتضاحه. 4- سریال افخمی هم با وجود نقص هاش اما به دلیل جذابیتش میتونه حرف های قشنگی از قرآن رو به مردم یاد بده... اگه یه کم صبر کنید در قسمت های بعدی نقش قرآن رو بیشتر میبینید و این روی مردمی که خیلی قرآن نمیخونن موثره. ******* نکته آخر: اینو بدونین که روی حرفای کسی که فقط ایراد می گیره نمیشه حساب باز کرد. یاعلی
  • حق گو ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    فقط بلدین انتقاد کنینو این چرت وپرتارو تحویل مردم بدین
  • پري ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    روح سرگردان به كما آورده رو قبلن حاتمي كيا نياورده بود با حلقه سبز؟
  • مسافر ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    من که اصلا نیگا نمی کنم!
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    ای بابا، آقای تهیه کننده چرا امضا نکردین مشعوف شیم
  • محمد ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    متاسفانه در ابراز نظرات هم خودمحور هستیم. تهیه کنندگان سیما و باندشان به دلیل میلیون ها تومانی که مفت و مسلم برای نمایش این خزعبلات می گیرند، منتقد را مورد حمله قرار می دهند و بعضی هایشان هم که زرنگترند می نویسند همه سریال ها بد هسند؛ فقط فلان سریال( سریال خودشان) خوب است. تا چنین است امید اثری نیست که نیست.
  • منصوره ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    چرا ماه رمضون باید عرصه روح و شیطون و ماورا تو صرا و سیما گسترده باشه!!!! چرا طنزها تکراریه چرا از ماه رمضون فقط یه سری سریال مزخرف که یه سری عقاید رو رواج می ده مثل همین دوست دختر و پسر باید به خورد مردم داده بشه چرا از این همه انتقادی که از اون اویک فرشته بود تا حالا استفاده نکردن؟؟؟ حال ادم رو بهم میزنن
  • ناشناس ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    ای بابا از اون ور میگید شبکه ماهواره ای جدید راه افتاده نبینید از این ور میگید فیلم تلویزیون ایران را هم نبینید پارک اب و اتش هم نرید بفرمایید ما چه کار کنیم
  • صادق ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    مشرق من هم باتو موافقم امسال سريالهاافتضاح بود جالب آخرش تواخبار اعلام ميشه سريالهاي ماه رمضان امسال براساس نظر سنجي صورت گرفته بهترين سريالهاساخته شده ومرده كامل رضايت داشته اند.
  • جارچي ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    با سلام كسي كه خوابه ميشه بيدارش كردولي كسيكه خودش ميزنه به خوابه بيدار كردنش كار طاقت فرسايي مديران صدا وسيما نگاهي كاسبكارانه به فيلم هايي كه با اعتقادات مردم ارتباط داره نگاه مي كنند وشايد همين مسئله مردم را به تماشاي ماهواره ترغيب بكنه اگر مديران صدا وسيما صادقانه هم اعتقادات و هم ميزان درآمدشون كه از طريق تبليغ در مياد را 50در صد ببينند نه اعتقاداتد مردم آسيب مي بينه و نه ميزان درامدشون ولي واقعا سطحي ترين اقشار جامعه هم بعضي اوقات عمق بينش شون از اين تافته هاي جدا بافته صدا وسيما بيشتره شما رقم نجومي كه بعضي ها از صدا وسيما دريافت مي كنند واقعا وحشت آوره جون خوب لودگي مي كنند واين لودگي هم براشون حاشيه امن ايجاد كرده چون ما مردم ايران آدم هاي با گذشت و فراموش كاري هستيم چون نه دينمون را خوب شناختيم و نه تاريخ كشورمون را دائمادر يك دايره بسته خود ساخته وديگران در حال چرخش وتسلسل بيهوده هستيم در طول چندسال بعد از انقلاب چندسريال ريشه دار ديني و تاريخي قابل ارائه در خارج از كشور ومعرفي اسلام وايران وايراني و.... سا0خته شده كه به آن افتخار كنيم آنوقت مي نشينيم سريال جعل تاريخ شده رستم ايراني را در جومونگ مي بينيم وغيره سريال مختارنامه چقدر ذهنيت ما شيعه ها را نسبت به آسيب هاي وارده شده در گذشته وآسيب هاي احتمالي آينده آموزشداد ولي ما هميشه از درس و آموزش بيزار بوده ايم و همين آسيبل پذيري مارادر همه مسائل صد چندان كرده و خواهد كردچند نفر مدل آقاي مير باقري و سازنده سريال تاريخي وماندگار سربداران در صدا وسيما جذب شده اندو مورد احترام بوده و هستندولوده بازان ال ماشاالله امام ره فرمود صداوسيما بزرگترين دانشگاه ملي است ولي آقاي ضرغامي آنرا به زايشگاه مسائل هجو و مبتذل تفسير كرده ودراوج بهترين زمانها به تبليغ پوشاك براي آفراد سالخورده كه در اثر بيماري ناچار به استفاده هستند تبديل كرده واين مسئله براي افراد كم سن وسال ايجاد اين سئوال را مكند كه آيا همه افراد مسن از اين وسيله استفاده مي كنند ودوباره تجربه بچه گيشان در بزرگسالي هم بايد تكرار بشه نقش ضرغامي ظاهرا بيشتر شبيه آدم كوري است كه راهنماي يك سري افراد بيناي گمراه شده هست و در تشخيص بدتر از همراهانش مي باشد
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    واقعا با نظر شما و تيتر بع حق سايت موافقم، ببينيم اون کسايي که بايد بشنون کي ميشنون و خودشونو از خواب خرگوشي بيدار ميکنن؟؟؟
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    به نظر من خنده بازار از همه سریال ها بهتر جواب داده
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    seda va sima kodam karash ghabele defaa ast ke in yeky bashad sara sar tang nazary
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    منم اعتقاد دارم به خاطر ضعف یک فیلم نباید کلیت موضوع را زیر سوال برد مثلا سریال طنز ماه مبارک از تمام اونای دیگه افتضاح تره
  • مهدی ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    واقعا فاجعه ست . ببینید تبلیغ دین خدا رو سپردن دست یه مشت آدمی که نه تو کار خودشون حرفه ای هستند نه کوچکترین درکی از دین و مسائل معنوی دارن . تازه آخرشم طی مراسمی صدا و سیما از خودش تقدیر میکنه . واقعا شرم آوره
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    مریم مقدس، ابراهیم خلیل الله، پس چی بودن؟ سریال دینی هم که زیاد داریم
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    احتمالا از سال دیگه شاهد دوبله ی فیلمایی مثل اره و جن گیر و اویل در ایام ماه رمضان هستیم
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    وقتی درست و حسابی نقد بشه.نه اون خزعبلاتی که بالا به عنوان نقد نوشته شده.
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    آخ گفتی یه عده بیرون گود نشستن فقط بلدن انتقاد کنند.طرح که بلد نیستن بدن.ماشالله که همه هم منتقد هستیم!
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    اتفاقا خیلی هم خنده بازار مسخره است.مسخره کردن حالات مردم هم شده هنر.اقای شب خیز هم برادر همان شب خیز ماهواره است دیگه.بیشتر از این نمی شه از ایشون توقع داشت.با این بازیگرای درپیتتون
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    عالی گفتی.پشت هر فیلمی عوامل زیادی زحمت میکشن و ما بی توجه به زحماتشون براحتی از کلمه افتضاح در مورد کارشون استفاده می کنیم.
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    اتفاقا خیلی هم خنده بازار مسخره است.مسخره کردن حالات مردم هم شده هنر.اقای شب خیز هم برادر همان شب خیز ماهواره است دیگه.بیشتر از این نمی شه از ایشون توقع داشت.با این بازیگرای درپیتتون
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    یا اینکه ما متوجه نیستیم دوست عزیز!
  • سید ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    سلام ماه رمضون فرصیته برای نزدیک شدن به خدا، نباید با تماشای سریالهای تلویزیون و انجام کارهایی که باعث نارضایتی خداوند متعال میشه خودمونو رو از توفیقات الهی محروم کنیم.
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    ماه رمضون فقط با عطاران.سریال های ماه رمضان هر سال بد تر از پارسال.سقوط یک فرشته که انقدر گنگ یکی باید راویش باشه. اون از جراحت پارسال اینم از امسال
  • سید ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    + دادم اما با اینکه فیلم روح قویه مخالفم. بنظرم اون خیلی خیلی سخیف بود.
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    ناشناس جون علیرضا افخمی هیچ نسبتی با بهروز افخمی نداره
  • سید ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    نه مشرق نمیگه وجود نداره داره میگه این حرفایی که به این شکل دارن بخورد مردم میدن غلطه. آخه جهان بعد از مرگ اینجوریه؟ فرشته ها به آدمای معمولی وحی می کنند؟!!!!!!! روحها هم دوست دختر دارن؟!! العیاذ بالله.... خدا مسئولین رسانه ملی رو هدایت کنه
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    خیلی هم مضخرفه
  • سید ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    خنده بازار همونه که افرادو مسخره می کنه؟ مگه تو قرآن نگفته همدیگه رو مسخره نکنین؟! (سوره حجرات) اونوقت شما میگی حرفه ای کار کردن؟!!!!
  • حسین ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    اتفاقاً دیروز بایکی از دوستان خبرنگار که با سایت شما هم همکاری می کندصحبت سر این بود که متاسفانه ما مذهبی ها فقط بلدیم بد و بیراه به دیگران بگیم و انتقاد کنیم ولی عرضه حمایت از آثار به درد بخور را نداریم. همین الان سریال " شاید برای شما هم اتفاق بیافتد" داره پخش می شه که واقعاً سریال پر محتوایی است. به جای اینهمه انتقاد از سریال ها که البته درست هم ممکن است باشد، کمی هم از سریال های خوب حمایت کنیم تا آنها هم بهتر دیده شوند
  • سید ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    دید صفر وصدی درست نیست. برنامه های خوبی از شبکه قرآن و آموزش و بعضا سایر شبکه ها پخش میشه... منصف باشیم. مثلا سریال مختارنامه کار قشنگی بود.
  • وحيد ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    سريالهاي مزخرف وچرت ، اينجوري ميخان به نبرد فارسي وان و زمزمه بروند؟
  • سید ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    سلام واقعا باید برای صدا و سیما تأسف خورد. در حالیکه بسیاری از جوانان مملکت در طی چند ماه گذشته از خواب بیدار شدن و چشمشون به خیلی از حقایق باز شده، صدا و سیما همچنان سرش را در برف کرده... مثلا چرا در تنها برنامه ای که در مورد مهدویت پخش می شد و قرار بود از جناب استاد رائفی پور درش استفاده بشه، ایشون رو از برنامه کنار گذاشتن؟!!! چرا برنامه های مذهبی بدرد بخوری هم که پخش میشه یا موقع نمازه یا آخر شب؟ (البته بجز شبکه قرآن) مثل زلال احکام...بسوی ظهور... چه سیاستی پشت این قضایا هست؟ زمان حکومت منحوس پهلوی تبلیغات بازرگانی تلویزیون ملی رو احاطه کرده بود...حضرت امام اومد و تلویزیون رو از لوث مصرف گرایی و تبلیغات دروغ پاک کرد... اما چند ساله دوباره تبلیغات و اونم به سخیف ترین اشکال ممکن و با موسیقیهای غیر شرعی و حتی خوانندگی بانوان و انواع دروغهای شاخدار رسانه ملی ما رو مسخ خودش کرده. این بانکهای و مؤسسات مالی مروج ربا هم میان فرا رسیدن ماه رمضون رو تبریک میگن... بعضیاشون اسامی منتسب به ائمه اطهار دارن... آدم از دیدنشون احساس شرم میکنه... دیگه این سریالا هم که داغیست بر داغهای دیگه... آخه آدم تا کی غصه بخوره... خدایا مولای ما کجاست...جوونا از دست رفتن...
  • سعید رضا ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    دوستان اگر واقعا" می خواهیم دفایق ارزشمند رمضان 90 را با سریالهائی که یک ریال هم نمی ارزند بیهوده و با تفکرات عده ای فیلمنامه نویس معلوم الحال تلف نکنیم ؛بهتر است قیدِ تماشای آنها را بزنیم و برای حسن ارتباطمان با خالق قدرتمند عالم و تقرب به ذات اقدسش با اخلاص تلاش کنیم.
  • حسین ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    اون وقت میگن چرا مردم سمت رمال و جنگیر میرن این سریالها فقط روحیه خرافه پرستی رو تشدید میکنن واقعا مشکل جامعه با این سریالها حل میشه؟
  • محسن ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    سلام ای بابا این قصه دیگه تکراری شده، شما هرچی بگی اینها کار خودوشون را تکرار می کنند.... از رهبری معظم انقلاب(دیدار با مسئولین) تا ورزشکاران(برنامه سطحی نود) و مردم عادی همه یک جوری از برنامه های صدا و سیما گله دارند ولی کو گوش شنوا... مگه فقط قضیه این چندتا سریاله؟ باید یک بازنگری کلی صورت بگیره؟ شایدهم آقای حدادعادل آمدند صداوسیما و به امید خدا همه چیز درست شد؟
  • بینام ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    حلقه انحرافی کار شو از چند سال پیش کارشو تو صدا و سیما شروع کرد تو ماه رمضونا...
  • ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    آقای حداد بیان که چی کار کنن؟ مگه جاهای دیگه که بودن چه گلی به سر این مملکت گرفتن؟
  • ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    سلام رسانه ملی یکی از ارکان مهم نظام بشمار میاد و نقش بسیارمهمی داره. تا کی باید تاسف بخوریم که اکثر مسئولان این سازمان تفکرات ....دارند و دارن با اعتقادات مردم و مقدسات بازی میکنند و با رواج بی عفتی تیشه به ریشه این انقلاب میزنن.
  • ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    کسی که آخرت و قیامت رو قبول نداشته باشه انسان نیست...حیوانیست دو پا...
  • roya ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    صدا و سيما با پول مردم و بيت المال برنامه پخش ميكنه نظر مردم براش مهم نيست آش خالته بخوري پاته نخوري پاته .همينه كه هست كجاي مملكت نظر مردم اهميت داشته كه اين دوميش باشه .نمايندگان يه بار شده نظر مردم رو توي مجلس انتقال بدن .اصلا مي دونيد چند نماينده از شهر شما در مجلس هست .از ماست كه بر ماست!!!!!
  • علی ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    البته دوست عزیز، برنامه ایی که کارشناس فوق تخصصی مهدویت اش جناب هاشمی رفسنجانی بشه، و ایشون رو با بوق و کرنا به عنوان کارشناس مهدویت (!!) در برنامه دعوت کنند؛ یا در یک قسمت دیگه روحانی محترم کارشناس برنامه در جواب سوال یکی از بینندگان درباره رجعت، بفرمایند که؛ حالا هر وقت زمان رجعت شد، ما درباره اش فکر می کنیم! همون بهتر که افرادی مثل آقای رائفی پور در آن شرکت نکنند. حداقل بنده در این برنامه چیزی برای حرکت دادن جامعه به سمت ظهور حضرت ندیدم (به جز یک سری نوحه و آواز حزن انگیز). آخه انتظار یعنی این که هر شب جمعه یک شعر بخونیم و بگیم عجل علی ظهورک، بعدش در سایر ایام هفته به امورات مشغول باشیم که اکثرشان تناسبی با شیعه اهل بیت (ع) بودن، نداره؟!!
  • ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    من موافق ماهواره نیستم اما وقتی شبکه ای بنام ( من و تو ) با کادری حدود 40 نفر می تونه با پخش برنامه های مخاطب را میخکوب کنه چرا رسانه ملی با صرف این همه پول بیت المال و و کارمند نتونه برنامه در حد شعور مخاطب ارائه ده و در ماه مبارک رمضان با پخش فیلم های دو ریال بجای سه ریال به خیال خودش کار می کنه
  • سید ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    کسی که با من و تو پای تلویزیون میخکوب بشه حقه که خدا هم توی جهنم میخکوبش بکنه... اگه یه ذره برای خدا ارزش قائل باشیم چشممونو از حرام می بندیم.
  • س ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    من هم با این روح سرگردان که یکهو دوست دختر پیدا میکنه و کلی باهم خوش میگذرونند مشکل دارم ظاهرا فیلمنامه بدون ویرایش ساخته شده و صداو سیما چون این روزها خیلی سرش شلوغه نتونسته خوب اون رو بازبینی کنه و بعد پخش کنه این فیلم اثرات منفی روی نوجوانها میذاره حتی پسر 9 ساله من با تعجب میپرسید مامان روحها دیگه نامحرم ندارند ؟! و من هاج وواج پاسخی برای این سوال هوشمندانه نداشتم!!!
  • ص ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    بهتره بگی خیلی حرفه ای مسخره کردن یاد بچه ها میدن و واقعا تزکیه نفس در ماه رمضان داره کامل میشه!
  • محمد ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    ببين آقا سيد من نميدونم اين شبکه من و تو چيه يا چه جوري ميتونه مخاطبش رو ميخکوب کنه اما صحبت سر اينه که يه شبکه ميتونه با برنامه هاي علمي ، ورزشي يا چيزهاي ديگه غير از بي بند وباري مخاطب رو جذب کنه، تو به من بگو تو اين تلويزيون ما که چادر از سر خانومهاش نميفته چه طور تونسته حق مطلب رو ادا کنه و چهار تا برنامه به درد بخور پخش کنه. اين انتقاد عجيب تو اصلا منطقي نيست.
  • محمد ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    مشرق بي تعارف نقد جالب و به جايي بود. دمت گرم
  • محمد ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    سلام فقط سريال پايتخت يا همون نقيييييي
  • ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    ما چه ايراد بگيريم چه نگيريم تلويزيون براي برنامه سازاش جشن ميگيره و هديه هاشون رو كلي دنگ و فنگ با اون ريختهاي بي حجابشون بهشون ميده...
  • مجتبی 2 ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    سلام دوستان. بزرگترین مشکل صدا و سیمای ما اینه که فرسنگها با تفکر و فرهنگ ناب تشیع فاصله داره. زمام کار در صدا و سیما افتاده دست کارگردانا و تهیه کننده هایی که عمده اونها یا هیچ بویی از فرهنگ و تفکر شیعی نبردن و یا حد اکثر یه شناخت سطحی از اون دارن. به امید روزی که دستگاه فرهنگی ما اعم از صدا و سیما و سینما و ...، تحت نظارت جدی و مستقیم علمای با بصیرت و ژرف اندیش و ولایتمداری مثل آیت الله مصباح ها قرار بگیره.
  • تستشهادی ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    سلام.چه ربطی داشت شما میتونی از برنامه های بد انتقاد کنی واز برنامه خوب حمایت
  • ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    امسال فقط سه دنگ سه دنگ! خدا نکنه یه چیزی تو ایران جواب بده، تا ابد میشه سوژه! به خدا غلط کرد او یک فرشته بود رو ساخت! آهان، راستی میگم واقعا بری تو کما میشه دوست دختر پایه تا این حد پیدا کرد!!!؟؟ نکنه اون حوری هست!!؟ پس چرا اینقدر بی ریخته!!؟ ای بابا! نخواستیم بابا! حوری هم نخواستیم! داشتن کلاه میزاشتن سرمون ها! هی میگن درست باشید اون دنیا حورری!!!
  • مجید ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    آقای ضرغامی داری چه بلایی سر صداو سیما میاری......واقعاً یکی نیس یه تذکر جدی به این آقا بده؟؟؟
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    اقا سید با احترام باید عرض کنم ما نمیدونیم دقیقا اونجا چی میگذره درسته که شاید ایرادهایی داشته باشه ولی خوب این فیلمها همه کارشناس مذهبی داره بالاخره باید یه طوری باشه که بیننده هم دلزده نشه.حالا اونم که دوست دخترش نیست که همه میگن دوست دختر البته بهتر بود این نقش رو یک مرد بازی میکرد
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    به جان خودم وقتي تو سريال سقوط يك فرشته ديدم دختر و پسر يكي در ميون كنار هم با اون فاصله خوابيدند چنان تعجبي كردم كه حد و اندازه نداشت شاخ در آوردم ديگه همين يكي رو تو تلويزيون نديده بوديم كه به بركت حضور اين سازنده اين ديديم
  • شادمان ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    عزیزان همه به این سریالهای گفته شده انتقاد دارید. من مخالف نیستم ولی بعد از مرگ هم یک سری واقعیتها وجود داره که میخواین این شکلی به ما بفهمانن ولی من هم قبول ندارم که نصف شبکه ها بپردازند به این سریالها . هم این سریالها لازمه و هعم بقیه. خواهش می کنم یه خورده انصاف به خرج بدین و نصف خالی لیوان رو هم ببینین.
  • رضا ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    در پاسخ به آقا سعید بگم : "ترش نکن داداش واقیعیته" در ضمن منم ماهواره ندارم ولی بی عرضگیه صدا و سیما را خوب قبول دارم!
  • من ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    واقعا حرف دل مارو نوشتی نمی دونم لازم همه شبکه ها فیلم داشته باشن؟بهتر نیست به جای این همه تکراهای سطحی و خالی الفکر، یه فیلم بامحتوا و فرم متناسب با شعور مخاطب تولید کرد؟به امید آن روز...
  • یکی ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    فکرشو بکنید: اگه آدم بعداز اینکه بره تو کما یه دوست دختر پیدا کنه و بتونه همه جا بره و از همه جا رد بشه و آخرش تفریحشو بره سینما و فیلم نگاه کنه !!! واز خاطرات استخر کردن و حال دادنش تعریف کنه !! آدم چقدر حوس میکنه بره زیر یه ماشین که بره تو کما !!! دهن آدم مثل کروکدیل باز میمونه که اینارو براساس چه منطق وتفکری ساختن؟؟؟
  • یکی ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    فکرشو بکنید: اگه آدم بعداز اینکه بره تو کما یه دوست دختر پیدا کنه و بتونه همه جا بره و از همه جا رد بشه و آخرش تفریحشو بره سینما و فیلم نگاه کنه !!! واز خاطرات استخر کردن و حال دادنش تعریف کنه !! آدم چقدر حوس میکنه بره زیر یه ماشین که بره تو کما !!! دهن آدم مثل کروکدیل باز میمونه که اینارو براساس چه منطق وتفکری ساختن؟؟؟
  • محسن ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    پرواز ارواح ها بعد از افطار در شبکه های سیما (عنوان خوبی برای این مقاله) به خدا سریال ها به قدری بی کیفیت هستند و صدا و سیما بی برنامه که به جای آن اگر لرفک تلویزیون رو نگاه کنیم بهتر از این نوع برنامه ها است. البته طنز خنده بازار رو نگفتید که فقط با مسخره بازی و توهین به افراد سعی در خنداندن مردم دارد.
  • م.ب ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    واقعا فيلمهاي صدا و سيما بي سر و ته و به درد نخوره بودجه كشورو خرج چه مزخرفات ميكنن
  • م.ب ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    واقعا فيلمهاي صدا و سيما بي سر و ته و به درد نخوره بودجه كشورو خرج چه مزخرفات ميكنن
  • ... ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    انقدر صدا و سيما با ساختن اين فيلماي مزخرف بي عرضه بازي درمياره كه آخر سر شبكه هاي ماهواره اي بيان به راحتي براي ماه مبارك رمضان ما فيلم بسازن و به راحتي همه اعتقادات مردم را ازشونبگيرن وقتي رسانه ملي ما ملت ايران را جذب نكند و ميدونو براي ماهواره خالي كنه وضع حجاب و نماز و ... در ايران بهتر از اين نميشه
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    همه شون مزخرفن ،متاسفم که مجبورم برای پر کردن وقتم پای همچین سریال هایی بشینم.
  • تسیا ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    صداوسیمای مادست صهیونیست هاست.مگه نمیبینی موضوع همه سریالهاو فیلمها عشق بازی شده.
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    سید خان مستند سقوط هواپیما یا جابجا کردن خونه و ساختمون یا طرز کار ماشین ها یا غیره و غیره کجاش حرومه؟؟
  • جواد ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    خنده بازار منو یاد برنامه های طنز 20 سال پیش میندازه! مسخره تر از این نمیشه... اتفاقا به نظر من از همه بدتره...
  • علی -ناشناس 1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    "ناشناس تر " جون مثل اینکه از افشاء شدن موضوع پیشینه اعتقادی آنان خیلی ناراحت شدی بهروز و علیرضا افخمی برادر هستند اگر شک دارید با گوگل جستجو نمائید تا کاملا مطمئن شوید . ضمنا من در باره اعتقاد خانواده آنان به آن فرقه 160 ساله حرفی نزده بودم که شما یک دفعه از بیخ همه چیز را منکر شدید!!!!؟
  • karim .b ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    اینا اینجوری میخوان جلوی جذب جوونا رو به ماهواره بگیرن دیگه .
  • ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    تو من و تو عزیزم شما یه جور دیگه میخکوب میشی بله قربونت برم جو نگیرتتون تلویزیون درسته که مشکلاتی داره ولی مهم اینجاست که باید یه تلویزیون سرگرم کننده ولی با چهارچوبهای اسلامی و اخلاقی داشته باشیم والا میخکوب کردن به سبک من و تو راحته
  • ایرانی ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    جالب تر از همه اینه که دو تا روح دارن با هم سینما و دانشکاه و ... میرن. یعنی هر جا که دلشون بخاد البته اگه روح دلی داشته باشه و ... . فکر کنم قسمت های اینده یه سری به کافی شاپ و پارتی و جاهای دیگه هم بزنن
  • سامان ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    انقدر که پشت سر صدا و سیما حرف میزنیم و زحماتشو نادیده میگیریم باید جواب بدیم بعدا هاااا نمیگم انتقاد نکنید ولی انصاف داشته باشید جدا از اینکه همین سریالهای ماورایی میتونه خیلی نکات مثبت داشته باشه مثل اینکه یادتون بیارم سریالهای عظیمی مثل یوسف پیامبر و مختارنامه هم از صدا و سیما پخش شد حداقل تو این ماه انصاف داشته باشیم و هرچی به ذهنمون میادو نگیم
  • علی ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    جالبه بدونید دو بازیگر اصلی سریان سقوط یک فرشته افرادی هستند که قبلا در تیزر‌های تبلیغاتی از تلویزیون با چهرشون آشنا شدیم!!! منظورم فاطمه و نیمای سریال شبکه اول هست. آقا ما سریال ماورایی نمیخوایم همون طنز بزارن بهتره تا دین و ایمان مردم رو مسخره کنند. بهترین برنامه تلویزیون خنده بازار هست که نکات سیاسی خوبی در اون هست.
  • ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    آقا سید بره همینه صدا سیما نمی بینم دیگه !!!
  • حسن ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    تو زمانی که شبکه های ماهواره ای سریال الاسباط (معاویه حسن وحسین) رو نمایش میدن ما هم اینور با چند فیلم مزخرف و چرت و پرت که این اعتقاد نه چندان زیاد مردم به اخرت رو هم نابود میکنه به استقبال زمضان رفتیم/ من فیلم الاسباط رو میبینم و واقعا رو ادم تاثیر زیادی میذاره واقعا حرفه ای ساختنش و علما حق دارن بگن مشاهده این فیلم حرامه اما منی که به فیلم های مذهبی علاقه دارم مجبورم این فیلم رو نگاه کنم چون تلویزیون ما بدتر از این فیلم به اعتقادات مردم ضربه میزنه کاش هم علما نسبت به این فیلم های سیما واکنش تندی نشون میدادن
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    سلام اگه یه رستوران تو شهر هزار تا غذای سالم درست(البته خوشمزه)ولی تنها یک غذای مسموم درست کنه به نظر شما کسی جرات میکنه برین این رستوران؟ حالا چطوره صدا سیما این همه غذای مسموم میده دست ما گاهی از سر اشتباه چند تکه نان خشک سالم هم میده بعضی ها ازش چنان دفاع می کنن انگار سهامدار ارشدش هستن؟ مسلمون!خود آقا بارها این مساله رو گوشزد میکنه کسی گوشش بدهکار نیست (اظهارات آقای ضرغامی تو جمع بازیگران برره با تمام کار قشنگی که ارایه شد ولی بگونه ای بود که انگار با وجود اونا نیازی حتی به امثال آقای بهجت(ره) هم نیست)
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    بقیه مدیران قبلی هم در کلنگ زنی این زایشگاه سنگ تمام گذاشتن هاشمی. . . لاریجانی . .
  • ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    ایول نکته سنج
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    آقای صدا و سیمایی عزیز! مگه اینجا کسی در مورد یوسف پیامبر و مختار نامه حرف زده؟
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    یعنی بیشتر از این نمی تونستی پاچه خواری کنی. در حال حاضر ملاک سریال های ماه رمضان است نه سریال های پخش شده. در ضمن مختارنامه و یوسف پیامبر هم به مدد وجود کارگردان هایشان اینگونه خوب از آب درآمدند.
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    کادر 40 نفره؟!؟!؟ مطمئنی؟ تیتراژ برنامه هاشو ندیدی همه اش اسم های خارجیه. اونا دارن از تجربه اروپا استفاده می کنن و پول آمریکا. چیو با چی مقایسه می کنی؟
  • سينا ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    اتفاقا برادر آقاي بهروز افخمي ست
  • ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    والله فيلم شبكه سه داره به شعوربيننده توهين ميكنه اصلاآدم دين زده ميشه لطفا مسئولين صدا وسيما دقت كنند
  • وحید ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    خداییش اگه تکرار جومونگو میذاشتن بهتر از این فیلما بود :)
  • ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    به نظر من صدا و سيما با پخش اين سريالها به نوعي فرقه هاي انحرافي رو تبليغ مي كنه چون داستان اين سريالها و روح و شيطان بازي بيشتر با اعتقادات فرقه ها مطابقه تا با شرع مبين اسلام
  • ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    خنده بازار که گندشو در اورده....
  • MORTEZA ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    خدا وکیلی اینهمه سر جریان انحرافی دادزدید که توهمی هستند ورمالی و جن گیری و خواب می بینند و از این حرف ها بعدش ........فیلم ابکی بدون سروته که صد پله از جریان رمالی و خوابگزاری ومرتاض اندیشی بدتر است فقط یک فرمایش مولا امیر المومنین کل فیلم شما را نقض می کند که فرمود کسی از ان طرف خبر نیاورده ودر قبرستان نزدیک به محل جنگ صفین بعد از ان خطبه گرانبه ولی کوتاه فرمود اگر مردگان اجازه داشتند با شما صحبت کنند .....الی اخر . که خود نشانه بی خبری ما از عالم بعد از مرگ است . لطفا قدری اندیشه کنید و مردم را به سوی علمای دین راهبری کنید نه مشتی بیسواد به اسم هنرمند .
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
    0 0
    فکرشو بکن که من الان دارم سریال لاست رو نگاه می کنم، بعد از افطار هم اجبارا چشمم به این سریالای صدا و سیما میفته. حالا ببین من چی میکشمك!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • قرقیزستانی ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
    0 0
    خیلی جالبه! این برادران زحمت کش صدا و سیما، خودشون فیلم می سازن، خودشون می بینن، خودشون کیف می کنن، خودشون کف و سوت می زنن، آخر سر هم خودشون برای خودشون تقدیر می گیرن و به خودشون جایزه می دن، احتمالاً خودشون می رن از نمایندگی سروش، یه سری فیلم خودشون رو می خرن که دوباره تماشا کنن. این وسط، یه گزارش از یه سری آدم می گیرن که من نمی دونم اینا کجان و چند درصدن؟ که میان می گن فیلم شبکه سه عالی بود، شبکه دو خیلی مضمون داشت، شبکه پنج رو حسابی خندیدیم، شبکه یک بهتر بود. یعنی واقعاً نقش بنده ی ملت، در رسانه ی ملی، به اندازه ی پنج دقیقه توی اخبار شبانگاهی ساعت دهه که بیام و از صدا و سیما تعریف (اونم فقط تعریف) کنم؟! عجیبه والا!
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
    0 0
    متاسفانه وضعیت صدا و سیما هر روز بدتر از دیروز می شود و معلوم نیست که چرا هیچکدام از مسئولان واکنشی نشان نمی دهند
  • محمد ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
    0 0
    پارسال لاقل یکی دوتا سریالها خوب بود امسال هر سه تا شبکه 1و2و3 سریالاشون مزخرفه.منکه امسال برا اولین بار دارم ماهواره میبینم
  • ناهیذ ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
    0 0
    بهتر بوذ در این ماه از سریالهای خوبی شبیهه نابرده رنج و... استفاده میشد
  • بیننده ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
    0 0
    بعد میگن چرا مردم می روند سریالها و فیلمهی ماهواره ها رو نگاه می کنند
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
    0 0
    از سریال‌های ماه مبارک رمضان اینگونه برداشت می‌شود: 1 - گور بابای بیت المال اصلا بیت المال چی هست 2- اقای ضرغامی خودشو زیر سوال برد 3- باندبازی در صدا و سیما بیداد میکنه، جوری که برخی هرچی رو کردن چشم بسته تصویب بشه 4- تیشه زدن به ریشه اسلام و رو گردان‌تر کردن جوانان از فرهنگ اسلامی و ایرانی 5- کمک به صهیونیسم جهانی جهت گسترش و تعمیق فرهنگ خود میان ملت ایران از پیر و جوان و کودک جایی که مادر پیر و بی‌سواد بنده میگه سریال‌های امسال ماه رمضان اصلا اصلا بدرد نمیخوره/ منه تحصلیکرده و شاغل در بخش‌های فرهنگی و اطلاع رسانی ممکلت چی باید بگم فقط په پیام هم برای مشرق داشتم، لطفا توی نقد شبکه‌هایی مثل فارسی وان و زمزمه تجدید نظر کنید،‌ چون اگه اونا نبودن واقعا نمیدونستیم با سریال‌های ماه مبارک رمضان چیکار کنیم. یه پیام برای اقای ضرعامی همین طور پول‌های ممکلت یا بیت المال رو به باد بدین. یه پیام برای صهیونیسم جهانی/ زیاد تو فکر جنگ نرم و جنگ تبلیغاتی و اطلاعاتی علیه ایران نباشید، صدا و سیما بی اجر و مواجب و البته از پول‌های خود این ملت به شما کمک میکنه تا شبکه‌هایی مثل فارسی وان و زمزمه بیش از پیش در کشور ما جا بازکنند. ضرغامی جون دستت درد نکنه(پیام صهیونیست‌ها برای ضرغامیه حتما بدستش برسونید).
  • داوود ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
    0 0
    مگه عقده ای هستید؟ حتما باید به همشون گیر میدادین؟ دیگه به سریال شبکه 5 بیخودی گیر دادی. خدا شفات بده
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
    0 0
    این فیلمهای به اصطلاح ماورایی توهین به شعور آدمهاست و تیشه به ریشه اسلام. به خدا قسم بالای سر تمام اعتقادات دینی و دنیایی ام یه علامت سوال بزرگ قرار گرفته
  • مهسا ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
    0 0
    با این سریال ها آدم هوس مردن میکنه !!!!
  • arnavaz ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
    0 0
    صدا و سيما نگه مي داره فيلم هاي چرتش رو واسه ماه رمضون پخش ميكنه....
  • محمد ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
    0 0
    قطعاً روح و آخرت و ... صحت داره.ولی اینکه داره رواج پیدا می کنه که هر کی هرکاری خواست بکنه و تا دقیقه 90 که هیچ، حتی در وقت اضافه فرصت جبران داره اشتباهه. من خودم یک هفته کما بودم و ادمائی رو با همین سابقه(کما) می شناسم ولی اصولاً نه تنها از کما چیزی یاد آدم نمیاد، بلکه روزای قبل و چند روز بعدش هم بسیار تصویر مبهمی در خاطر داره
  • نائله ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
    0 0
    دلمان به سریال های بعد افطار خوش بود ان هم چند سالی هست روح و اژدها از توش در می یاد
  • بهروز ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
    0 0
    به قول یکی از دوستان اهل دل: این ارواح خیلی راحت دارن دختر بازی رو ترویج میدن. اخه رو چه حسابی رابطه دختر و پسر اینطور عادی سازی میشه و توجیه میشه
  • زیبا ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    0 0
    واقعا متاسفم با این اراجیفی که ساختن. غیر از ماه رمضونم بفیه سریالاشون چرته ما که پاش میشینیم هرهر می خندیم. بی لیاقتا!!! حیف نگاهای مردم.
  • اسم من صالح.من یک مسلمانم ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    0 0
    میدونی رمضان تنها ماهیه که خدا اسمشو گفته.؟؟؟دوستان هر کی 114 تا سوره قران کریم را ترجمشو فقط،فقط خونده بعد عاشقه خطبه های نهج البلاغه میشه؟؟؟اگه وقت داشتید لطفا منو راهنمایی کنید
  • ایرانی ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    0 0
    هر سال بدتر از سال قبل(صدا و سیمای جمهوری اسلامی)
  • ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    0 0
    اتفاقا اكثر اهل فن نظرشون اينه كه كارگرداني سريال مختارنامه بسياربسيار ضعيف بوده.
  • mozhgan ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    0 0
    رسانه ملی!!!! من یه ساله تلویزیون جمهوری اسلامی رو ندیدم مجبور نیستید که به شعورتان توهین شود گاهی باید چشم ها رو بست Rotta چی می سازه اینا چی؟؟ افسوس، افسوس......
  • فاطمه ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    0 0
    من خيلي دوس دارم روح شم!!!!!!! كاش يه راه آسون آموزش ميدادن!!!!!!!!
  • حسین ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    0 0
    سلام متاسفام برای قضاوت زود هنگامتون نوک انگشتو نبینید دور دستو نگاه کنید نویسنده این مقاله قرض ورزیش مشخصه گول حرفاشو نخورید یا حق
  • BLINKER 997 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    يكم هم برنامه ي طنز بسازند ديگه خسته شديم از فيلم هاي روح و شيطان يه خنده بازارو ساختند اون هم مورد تاييد برخي از افراد بي جنبه ي جامعه واقع نشد
  • BLINKER 997 ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    حالا به قول شما ها يكي دو تا از برنامه ها مسخره اند ديگه چرا به بقيه برنامه ها تهمت مي زني اقا كسايي مثل شما كه برنامه هاي مفتضل ماهواره رو نگاه مي كنند بايد هم از صدا و سيماي خودمون راضي نباشند و بيشتر از اين ازشون انتظار نمي ره شما برنامه هاي ماهوارتو نگاه كن لياقت شما و امثال شما هموناست
  • BLINKER 997 ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    بله ديگه ولي مشكل اصلي اينجاست كه جوونايي كه شما مي گيد انقدر سرشون گرم ماهواره است كه اصلاً كانال هاي ايراني نمي بينند
  • BLINKER 997 ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    0 0
    همين ديگه آفرين
  • مری ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    0 0
    یه پیام برای صهیونیسم جهانی/ زیاد تو فکر جنگ نرم و جنگ تبلیغاتی و اطلاعاتی علیه ایران نباشید، صدا و سیما بی اجر و مواجب و البته از پول‌های خود این ملت به شما کمک میکنه تا شبکه‌هایی مثل فارسی وان و زمزمه بیش از پیش در کشور ما جا بازکنند. اینها بخش هایی از نظر یه ناشناس بود که منم باهاش موافقم
  • اسلام ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
    0 0
    چاره كار خصوصي سازي صدا و سيماست و من الله التوفيق اسلام
  • حاج ناصر ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۱
    0 0
    مثل اينكه خيلي مطالب ضد فراماسونري مطالعه ميكني يه استراحت به مغز خودتون بديد بعد دوباره مطلب رو بخونيد
  • يگانه ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
    0 0
    سلام اين سريال ها نوعي تحريف در دين بوجود مي آورند اينگار مد شده هر سال سريال هاي روحي ارواح بسازند . آخه سريال پنج كيلومتر تا بهشت را با عقل و منطق چه كسي سازگاراست واقعا ما را به سخره گرفتند موضوع نداريد سريال نسازيد
  • مجید ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
    0 0
    با این فیلمشون روح و زندگی بعد از مرگ و به سخره گرفتن ! به جای این فیلما یه فیلم بسازید که مردم ببینن و فرهنگشون یه ذره بره بالا که هر چی میکشیم از این فرهنگه !
  • نازنين ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
    0 0
    من که از سقوط يک فرشته خيلي خوشم مياد خيلي قشنگ و باحاله
  • یک ایرانی ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۹
    0 0
    الان یه چند سال هست که صداو سیمای ایران در تسخیر ارواح شده مثل اینکه. کاش یکی پیدا می شد نجاتش می داد تا ماهم راحت شیم. انگار مجبورن فیلم بسازنو بخدا اگه جای این سریال های آبکی صدای اصفهانی یا سامی یوسف رو هم پخش کنند بهتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس