هیلاری کلینتون در سومین روز گردهمایی ملی دموکرات‌ها، خود را رییس جمهور همگان نامید و طی یک نمایش پوپولیستی بتمام‌عیار سعی در جذب آرای مخالفین خود کرد.

سرویس جهان مشرق- سومین روز از گردهمایی ملی دموکراتها در حالی برگزار شد که هیلاری کلینتون با دریافت تاییدیه از سوی وکلای انتخاباتی رسما طی مراسم سخنرانی، نامزدی نهایی حزب دموکرات را پذیرفت. نقطه عطف مراسم، نمایش پوپولیستی هیلاری با محور پیش کشیدن بحث اقتصادی و حمله به ترامپ بود که با ارسال پالس مثبت به سمت محافظه‌کاران، لیبرال‌ها، چپ‌‌گراها، و میانه‌روها آمیخته شد. در گزارش حاضر، نظر تحلیل‌گران در مورد نمایش کلینتون را می‌خوانید.

هیلاری در پی القای فکری به مخالفین / هیلاری برای همراه ساختن مخالفین سنگ تمام گذاشت / نمایش تمام پوپولیستی هیلاری کلینتون

سرانجام، هیلاری کلینتون نیز در روز سوم گردهمایی ملی دموکراتها رسما نامزدی نهایی حزب دموکرات را پذیرفت. پس از یک هفته از اعلام نامزدی دانلد ترامپ رقیب سرسخت وی، وزیر خارجه و سناتور سابق پس از طی کردن مسیری پر شائبه مبنی بر حمایت ناجوانمردانه رهبران حزب دموکرات به نفع وی و علیه برنی سندرز، بالاخره هیلاری کلینتون جشن کاندیداتوری خود را برگزار کرد. در این میان، تحلیل‌های صادره از سوی جراید و رسانه‌های مختلف بین‌المللی نیز حاوی دیدگاهها‌ی مختلف آنها به گردهمایی مذکور است. کلینتون در جلمه‌ای بدین شرح رسما اعلام امادگی برای ورد به دور نهایی در مقابل ترامپ کرد: «بدینوسیله با خضوع، عزم راسخ، و اعتماد بنفس بی‌اندازه رای شما برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را می‌پذیرم».

روزنامه گاردین به عنوان یکی از ناظرین جدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تحلیل خود نسبت به جریانات شب گذشته می‌نویسد: هیلاری کلینتون خیلی سعی به خرج داد که در نطق پذیرش کاندیداتوری خود نمایشی خیره‌کننده را به اجرا بگذارد و از اجرای نمایشی جاه‌طلبانه مثل شب اول خودداری کرد. او در ظاهر از جاه‌طلبی‌اش بر روی سن خودداری کرد اما لشکرکشی او در سالن و در سخنرانی دیگر افراد نمو کامل داشت. دیگر خبری از شکستن تصویر 44 رییس‌جمهور مرد نبود و هیلاری با یک کت سفید سنگین و ساده به روی سن آمد و از هر گونه حرکت نمایشی و زیاده که خاصه شخصیت اوست، امتناع ورزید. البته به جای آن، جمله‌ای شاعرانه و معنادار گفت و سیل بادکنک‌های رنگی از سقف سالن سرازیر شد: «وقتی هیچ سقفی نباشد، آسمان سقف ماست».

{$sepehr_media_1681614_400_300}
 

به قلم نویسنده گاردین، هیلاری بخش اعظم تمرکز خود را بر روی لشکرکشی که جزو لاینفک روش رقابتی اوست، قرار داد. او از کودکان بی‌سرپرست گرفته تا پدر یک سرباز مسلمان که در یکی از عملیات‌های برون‌مرزی ارتش آمریکا کشته شد بود را با خود همراه ساخت تا به شدت به ترامپ حمله کند. استفاده ابزاری که بخش غیرقابل تفکیک منش انتخاباتی بخصوص در آمریکاست، در این شکل واضحی از خود نشان داد. هیلاری که نوک پیکان را به سمت رقیب جمهوریخواه خطرناک و قدرتمند خود گرفته بود، در بخشی از سخنان خود علیه او اینچنین ابراز داشت: «نیروهایی وجود دارند که خواهان انفکاک و جدایی در صف ملت آمریکا و تخریب علقه‌های احترام و اعتماد هستند».

کلینتون که به لطف اوباما و سخنرانی آتشین‌اش در شب گذشته در حمایت از وی، شیب تندی به محبوبیت خود در بین آن دسته از کسانی که کمی تردید نسبت به رای دادن به وی داشتند ایجاد کرد و به زور و ضرب حمایت لشکری از بالادستی‌ها و صاحبان قدرت در حزب دموکرات خود را به اینجا رساند، بنای حمله خود به ترامپ را بر وجوه اقتصادی نهاد. وی در نمایشی کاملا پوپولیستی، ترامپ را شخصی دانست که در صورت ورود به کاخ سفید، ریشه خانواده‌های کارگر در آمریکا را می‌زند. در حالی که هواداران سندرز از اجحاف و تقلب بزرگی که در حق آنها شده است دل‌چرکین و به شدت عصبانی و ناامید هستند، هیلاری در نمایشی بغایت پوپولیستی که اصلا با کارنامه او مطابقت ندارد، اقدام به سخنرانی دلسوزانه برای قشر ضعیف و کارگر آمریکا کرد: «بعضی از شما خسته و ناامید هستید. من درد شما را کاملا درک می‌کنم. حق دارید». او که خود از حامیان اصلی و قدیمی نظام سرمایه‌داری و تجارت آزاد است، در جمله‌ای که چندان با او سنخیت ندارد، اظهار داشت: «اگر شما به هر گونه تجارت نامنصفانه و یا تجارت با چین اعتراض دارید؛ اگر شما معتقدید که باید از کارگران‌مان در اصناف مختلف مثل صنعت فلزسازی و خودروسازی حمایت کنیم، پس شما از مائید».

هیلاری در پی القای فکری به مخالفین / هیلاری برای همراه ساختن مخالفین سنگ تمام گذاشت / نمایش تمام پوپولیستی هیلاری کلینتون 

کلینتون در ادامه سخنانش، شروع به تمسخر و تخریب دانلد ترامپ کرد: «من او را کوچک می‌بینم. خودش برای خودش حرف می‌زند و در یک گفتگوی 70 دقیقه‌ای (اشاره به سخنرانی پذیرش کاندیداتوری ترامپ) چیزی به جز مزخرفات نمی‌گوید. تصور کنید که او در یک اتاق کارش در کاخ سفید بنشیند و با یک بحران بین‌المللی و یا داخلی به عنوان رییس جمهور روبرو شده باشد. تصور کنید. چهره‌اش دیدنی است. مردی که با یک توئیت عصبانی می‌شود، آیا می‌توان به او اعتماد کرد و زرادخانه‌های سلاح هسته‌ای را به دست بسپرد؟ او چگونه می‌تواند آمریکا را هدایت کند؟ دانلد ترامپ خود یک فرد مضحک است اما دیدگاه او نه تنها مضحک نیست که بسیار خطرناک است. سال گذشته همه به گفتار و رفتار و دیدگاه او می‌خندیدیم اما بدانید و آگاه باشید که اتفاقا ترامپ بسیار جدی شده و خطر زیادی دارد. ترامپ معتقد است که باید دوباره به امریکا عزت ببخشد. من به او می‌گویم که ابتدا باید به خودش عزت ببخشد؛ چیزی که ندارد».

هیلاری کلینتون با اشاره‌ای تلمیحی و کنایه‌آمیز ابراز داشت: «یاد می‌آید که از همسر جان اف کندی یکبار شنیدم که گفت که کندی از بروز یک جنگ وحشت داشت. اما نه جنگی که توسط مردان سلیم و متفکر بروز کند بلکه جنگی که توسط افراد حقیر و جاه‌طلب به وجود بیاید. افراد ترسویی که فقط غرور دارند».  
 هیلاری در پی القای فکری به مخالفین / هیلاری برای همراه ساختن مخالفین سنگ تمام گذاشت / نمایش تمام پوپولیستی هیلاری کلینتون

گاردین در تحلیل نوع سخنرانی کلینتون می‌نویسد: از خلال سخنرانی وی پیداست که به آن اندازه که هیلاری از وجود ترامپ وحشت دارد، ترامپ از او نمی‌ترسد. هیلاری به شدت درگیر پروند‌ه‌های مختلف کارشکنی است اما تشنه‌وار داعیه میراث ریاست جمهوری دارد. او که در رقابت‌های 2008 در مقابل یک مرد عرصه را باخت، حالا دیگر سهم خود به عنوان یک زن را می‌خواهد و در این راستا وعده‌های بزرگ می‌دهد. وعده‌ای مثل ایجاد اشتغال‌زایی عظیم برای اولین بار طی 100 روز اول ریاست جمهوری پس از جنگ جهانی دوم، سرمایه‌گذاری بزرگ در پروژه‌های زیرساختی، و سرمایه‌گذاری سیاسی در کنترل فروش سلاح.

نویسنده مقاله ادامه می‌دهد: هیلاری، در این مسیر از جملات قصار دخترش «چلسی» که او را یک روش‌گرا و الگوی انسانی در جهت توجه به منزلت ملت خود معرفی می‌کند نیز بهره می‌برد. او، در جای دیگر به تحسین رقیب دموکراتش که همانا بانی مستقیم اجحاف در حق وی و طرفدارانش بوده نیز تمجید می‌کند و می‌گوید: «از برنی سندرز سپاسگزارم که ستاد او الهام‌بخش مشارکت جوانان پر شور و عشقی شد که از قهر با نظام امریکا روی گرفتند و در انتخابات امسال شرکت می‌کنند» و این در حالی است که خیل عظیمی از طرفداران سندرز در خیابان‌های ایالات مختلف کلینتون را یک متقلب می‌خوانند که حق مسلم آنها را از آنها و نامزد مورد علاقه‌شان گرفت. آری، هیلاری اعتراضات مخالفین و هواداران سندرز را نمی‌بیند و در کارناوال باشکوه خود در سالن گردهمایی در فیلادلفیا سخن از توجه به جوانان پر شور که اکثر آنها به شدت از وی اعلام برائت کرده‌اند به میان می‌آورد.

هیلاری در پی القای فکری به مخالفین / هیلاری برای همراه ساختن مخالفین سنگ تمام گذاشت / نمایش تمام پوپولیستی هیلاری کلینتون 

پرده دیگر در این میان، دعوت از پدر یکی از سربازان هندی‌الاصل مسلمان ارتش آمریکا به نام «خضر خان» است. خضر خان که پسرش را در یکی از عملیات‌های ارتش آمریکا از دست داده است، ترامپ را عامل اصلی خدشه‌دار شدن وجهه یک سرباز فداکار وطن‌پرست مسلمان آمریکایی می‌داند. کلینتون، به خوبی از ابزار موجود که عامل اصلی دستکاری ابعاد ذهنی رای‌دهندگان است در اینجا بهره برده است. خان، در جایی در سخنرانی خود در سالن از ترامپ سوالی می‌کند: «آقای ترامپ! آیا شما تابحال قانون اساسی آمریکا را خوانده‌اید؟ اگر نخوانده‌اید، من یک نسخه کپی از آن دارم. در قانون اساسی واژه‌هایی چون آزادی و حفظ برابری تحت قانون وجود دارد». تحلیل جدید شبکه خبری فاکس نیوز معتقد است که این نوع سخنرانی یک مسلمان به ابزار گرفته شده با نوع سخنرانی کلینتون که خود را «رییس جمهور همه ملت آمریکا، چه آنهایی که رای به وی می‌دهند و چه آنهایی که رای نمی‌دهند» می‌خواند کاملا سنخیت داشته و یک مسیر مشخص را دنبال می‌کند. همانطور که «دانلد ریگان» جمهوریخواه آرای رای‌دهندگان دموکرات‌ را به سمت خود جلب کرد، کلینتون نیز به دنبال جذب آرای جمهوریخواهان است. او مدام از این سخن می‌گوید که ترامپ حزب جمهوریخواه را به سمت بیراهه پیش می‌برد و خواهان انفکاک در صفوف ملت با ایجاد ترس اقشار و آحاد نسبت به یکدیگر است. چیزی که به قول هیلاری خلاف اساس فکری رییس جمهور محبوب آمریکایی‌ها و بخصوص دموکرات‌ها یعنی «فرانکلین دلانو روزولت» بود. او از بلیت و کارت ریگان، روزولت، و کندی استفاده می‌کند تا وجه سیاه و تاریک ترامپ را بیشتر بنمایاند.

هیلاری در پی القای فکری به مخالفین / هیلاری برای همراه ساختن مخالفین سنگ تمام گذاشت / نمایش تمام پوپولیستی هیلاری کلینتون 

پایگاه بیزینس اینسایدر معتقد است که هدف این گردهمایی این است که به چپ‌گراهای امریکا القا کند که کلینتون به قدر کافی متمایل به چپ‌هاست که از او حمایت کنند. پیام واضح تمامی نمایش‌ها و برنامه‌های گردهمایی دموکرات‌ها این است که هیلاری رییس‌جمهوری برای همه است چرا که این در ذات سیاسی اوست. برای میانه‌روها، لیبرال‌ها، چپ‌گراها و محافظه‌کارها. چهار دسته‌ای که از وجود ترامپ بر مسند قدرت وحشت دارند.

منابع:

https://www.theguardian.com/us-news/2016/jul/29/hillary-clinton-accepts-democratic-presidential-nomination

https://www.theguardian.com/us-news/2016/jul/29/donald-trump-twitter-hillary-clinton-acceptance-speech

https://www.theguardian.com/us-news/2016/jul/29/khizr-khan-democratic-convention-constitution-trump

http://www.businessinsider.com/dnc-2016-message-party-for-everyone-2016-7

http://www.foxnews.com/politics/2016/07/28/clinton-accepts-democratic-nomination-says-2016-choice-is-clear.html

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • حسین ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    0 0
    جنگ شغالها و کفتارها
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    0 0
    ظاهرا خیلی دوست دارید کسی بیاد که جنگ راه بندازه
  • حسین ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    0 0
    لطفا عکس ها را سانسور کنید!
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    0 0
    این داستان 100 روز چیه که همه وعده میدن مثل اینکه از ایران شروع شده.
  • ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    0 0
    هیلاری رئیس جمهوره
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    0 0
    مرگ بر امریکا و متحدانش
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    0 0
    فقط ترامپ
  • ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    0 0
    چيزي كه كلينتون رو مي ترسونه ايالتهاي سنتي دمكراتي هستند كه به واسطه شعار بازگرداندن عزت و افتخار به آمريكاي ترامپ به او راي مي دهند. تا لحظه پايان انتخابات واقعا نميشه گفت كي ميبره حكايت 88 خودمونه كه خيلي ها جرات نكردن علنا از احمدي نژاد حمايت كنند ولي اسمش رو روي برگه نوشتن مگر اوباما بداد هيلاري برسه والا خودش از پس انتخابات بر نمياد
  • ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    صد در صد هیلاری رئیس جمهوره بعدی امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس