علی بختیار گفت: ایران تاکنون نفعی از برجام نبرده و با عهدشکنی‌های طرف مقابل، منفعتی که جمهوری اسلامی در برجام پیگیری می‌کرد، متوقف‌شده است.

به گزارش مشرق، علی بختیار با اشاره به عهدشکنی‌های گروه 1+5 در اجرای برجام گفت: طبق تأکید رهبر معظم انقلاب ما تصمیم بر عدم اجرای برجام نداریم اما اگر طرف مقابل بخواهد دبه درآورد، قطعاً جمهوری اسلامی نیز برجام را اجرا نخواهد کرد.
 
وی افزود: طبق فرموده رهبری اگر آن‌ها بخواهند برجام را پاره کنند قطعاً ما آن را آتش خواهیم زد و اکنون همه ارکان نظام به این اعتقاد دارند که اگر طرف مقابل بخواهد بدعهدی کند قطعاً جمهوری اسلامی برابر آن خواهد ایستاد.
 
نماینده گلپایگان در مجلس تأکید کرد: برجام یک قرارداد بین‌المللی است که با مصوبه شورای امنیت به یک سندی تبدیل‌شده که همه طرف‌ها متعهد به اجرای آن هستند و اگر هریک از کشورها و یا آمریکا بخواهند بدعهدی کنند خلاف روح برجام عمل می‌شود.
 
بختیار ادامه داد: اگر چنین اتفاقی رخ دهد قطعاً تبعات آن متوجه طرف‌های مقابل و آمریکا خواهد بود و به نفع آمریکایی‌ها نیست که بدعهدی کنند و این بحثی است که به‌صورت جدی در اظهارات مقامات جمهوری اسلامی آمده است.
 
وی بابیان اینکه در شرایط فعلی همه مسؤولان با حفظ اتحاد پشت سر رهبر معظم انقلاب حرکت می‌کنند، تصریح کرد: ما به‌عنوان کشوری که همیشه به تعهداتمان پایبند بودیم به این تعهد نیز پای بند خواهیم بود ولی اگر آمریکایی‌ها به این پیمان عمل نکند قطعاً بد خواهند دید.
 
عضو فراکسیون امید عنوان کرد: اگر آمریکا بدعهدی کند برخورد ایران خیلی جدی خواهد بود و به‌راحتی شکنندگی برجام تبعاتی برای طرف‌های مقابل خواهد داشت.
 
بختیار با اشاره به اینکه تاکنون ایران به تمام تعهدات خود در برجام پایبندی بوده، اضافه کرد: طرف‌های غربی تاکنون به تعهدات عمل‌نکرده و در برخی اوقات یا دبه درآورده‌اند و یا بازی رسانه‌ای درست ‌می‌کنند.
 
وی افزود: آقای ترامپ در همین خصوص گفته است که اگر جمهوری خواهان حاکم شوند ما برجام را اجرا نمی‌کنیم درصورتی‌که چنین نیست که هر رئیس‌جمهوری بخواهد یک تعهد بین‌المللی را که شورای امنیت مصوبه برای آن دارد را اجرا نکند.
 
عضو کمیسیون حقوقی تأکید کرد: تاکنون با توجه به مصوبات کنگره و مجلس سنا بدعهدی آمریکایی‌ها نشان داده‌شده و آن‌ها تاکنون پایبندی به تعهدات برجام نداشتند و جمهوری اسلامی به‌عنوان یک کشور اسلامی به هر توافقنامه‌ای چه با طرف مسلمان و چه غیرمسلمان متعهد خواهد بود ولی اگر طرف‌های دیگر پایبند نبودند برای این هم حکم شرعی و حکم اسلامی وجود دارد.
 
بختیار گفت: با توجه به فضای تبلیغاتی ایجاد شده توسط طرف مقابل و یا مصوباتی که می‌گذرانند به روح برجام ضربه وارد می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: از همان ابتدا به دنبال این نبودیم که مشکلات را با برجام حل کنیم و همان‌طور که رهبری فرمودند باید نگاه ما برای حل مشکلات به داخل کشور باشد ولی درعین‌حال برجام اگر درست اجرا شود می‌تواند مزیت‌هایی در اقتصاد برای ما داشته باشد.
 
عضو فراکسیون امید تصریح کرد: ما تاکنون نتوانسته‌ایم آن‌گونه که می‌خواهیم در برجام منتفع شویم اکنون شاهد هستیم بانک‌های تحت نظارت آمریکایی‌ها دبه درآورده‌اند و سوئیفت هم قطع است و یا شرکت‌های آمریکایی که می‌خواهند قرارداد با ایران ببندند ولی با مصوباتی که مجلس سنا دارد، آن‌ها نمی‌توانند قرارداد ببندند.
 
بختیار تأکید کرد: تاکنون طرف ایرانی نفعی از برجام نبرده و با عهدشکنی‌های طرف مقابل، منفعتی که جمهوری اسلامی در برجام پیگیری می‌کرد، متوقف‌شده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • پسری از خطه ی آذربایجان ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    برخورد ایران جدی خواهد بود!بدعهدی نکردن مگه؟دیگه چه غلطی میخواستن بکنن آمریکایی ها که نکردن؟واقعا جای تاسف هس برجام داره مارو تحقیر میکنه تو عرصه ی جهانی غیر از اینه؟
  • ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    اقای روحانی مشکل اب را بر جام چرا حل نکرد
  • ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    اجب
  • ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    به به. برجام عزیز زودتر بیا که دستهای ما را باز بگذارید
  • ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
    0 0
    برای چی پنهان می کنید ، واقعیت اینکه آمریکا بدعهدی نکرده ،بلکه از نقاط ضعف فاحش موجود در برجام داره نهایت استفاده رو میبره و ما تقریبا دست بسته هستیم ، چون کوچکترین واکنش متقابلمون (بخاطر دقت اونها در متن توافق) نقض روشن برجام خواهد بود و باز ناقض اصلی ما خواهیم بود. ای کاش آقایونی که با داد و بیداد و ای وای هروز دیرتر فلان قدر خسارت برجام رو بیست دقیقه ای تصویب کردند ، امروز پاسخگو بودند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس