کد خبر 609688
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸

وزیر امور خارجه کشورمان در دومین مقصد از سفر دوره‌ای خود به آفریقا با مقامات کشور غنا دیدار و راه‌های گسترش مناسبات را بررسی کرد.

 به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز یکشنبه به منظور انجام سفری دوره‌ای به چند کشور آفریقایی و در رأس یک هیأت اقتصادی و سیاسی پس از اجرای برجام تهران را به مقصد ابوجا پایتخت نیجریه ترک کرد و پس از دیدار با مقامات نیجریه راهی غنا شد.

ظریف روز گذشته (سه‌شنبه) در دومین مقصد سفر دوره‌ای خود در غنا با مقامات این کشور راه‌های گسترش مناسبات دوجانبه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

در سفر ظریف به غنا چه گذشت +عکس

ورود ظریف به غنا

در سفر ظریف به غنا چه گذشت +عکس

استقبال از ظریف در غنا

وزیر امور خارجه کشورمان در اولین برنامه خود در غنا در جمع ایرانیان مقیم این کشور به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در این سخنرانی با اشاره به اقدامات وحشیانه گروه تروریستی داعش در جنایت علیه کودکان گفت: آنان نه فقط سر کودک 12 ساله را می‌برند که از آن فیلم و عکس تهیه و منتشر می‌کنند. البته با کنار رفتن پرده ایران‌هراسی این جنایات به تدریج روشن می‌شود. 

ظریف افزود: بدیهی است صهیونیست‌ها و آل سعود که دو رژیم همسو و همراه هستند امروز همکاری‌شان افشا شده است و دیگر قابل پوشاندن نیست.

در سفر ظریف به غنا چه گذشت +عکس

سخنرانی ظریف در جمع ایرانیان مقیم غنا

وی با اشاره به نگرانی صهیونیست‌ها و آل سعود از پیشرفت ملت ایران تصریح کرد: به همین علت برای ادامه ایران‌هراسی سرمایه‌گذاری می‌کنند و در مقابل حرکت بزرگ ملت ایران در مسیر اقتصاد مقاومتی در تلاشند.

ظریف در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفرش به آفریقا اظهار داشت:‌ بسیار خوشحالم که بزرگ‌ترین هیأت اقتصادی را که در سه سال گذشته در سفرها حضور داشته است به همراه دارم که این نشان‌دهنده توجه کشورمان به آفریقا و گسترش روابط با کشورهای این قاره از طریق بخش خصوصی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه برنامه‌های خود در غنا از مرکز هلال احمر ایران در این کشور بازید کرد.

در سفر ظریف به غنا چه گذشت +عکس

بازدید وزیر امور خارجه از مرکز هلال احمر ایران در غنا

ظریف همچنین دیداری با خانم «هانا تته» همتای غنایی خود و «ادواردو آداجاهو» رئیس مجلس کشور غنا داشت و در این دیدار در خصوص گسترش مناسبات دوجانبه به گفت‌وگو پرداختند.

در سفر ظریف به غنا چه گذشت +عکس

دیدار وزرای خارجه ایران و غنا

در سفر ظریف به غنا چه گذشت +عکس

دیدار ظریف با وزیر خارجه و رئیس مجلس غنا

ظریف در ادامه برنامه‌های خود در غنا در نشست همکاری اقتصادی و تجاری ایران و غنا شرکت و بر افزایش تعاملات بازرگانی تجار و بخش‌های مالی و بانکی دو کشور تاکید کرد.

در سفر ظریف به غنا چه گذشت +عکس

ظریف در نشست همکاری اقتصادی و تجاری ایران و غنا

به گزارش فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین دیداری با  «جان درامانی ماهاما» رئیس جمهور غنا داشت و در این دیدار در خصوص راه‌های گسترش همکاری‌ها بحث و تبادل نظر شد.

در سفر ظریف به غنا چه گذشت +عکس

دیدار ظریف با رئیس‌جمهور غنا

ظریف در ادامه برنامه‌های سفر خود برای ادای احترام بر مزار «قوام نکرومه» رهبر استقلال کشور غنا حاضر شد و ضمن تقدیم تاج گل و ادای احترام از موزه قوام نکرومه نیز بازدید و به رسم یادبود نهالی را در محوطه این آرامگاه غرس کرد.

در سفر ظریف به غنا چه گذشت +عکس

حضور ظریف بر مزار «قوام نکرومه»

در سفر ظریف به غنا چه گذشت +عکس

کاشت نهال در محوطه آرامگاه «قوام نکرومه»

در سفر ظریف به غنا چه گذشت +عکس

بازدید ظریف از موزه «قوام نکرومه» رهبر استقلال کشور غنا

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در پایان سفر خود به غنا این کشور را به مقصد گینه کوناکری ترک کرد و بامداد امروز وارد این کشور شد. ظریف در آخرین مقصد سفرش به قاره سیاه به مالی هم خواهد رفت و با مقامات این کشور راه‌های گسترش مناسبات را بررسی می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    از آمریکا و اروپا که خیری نرسید ، حالا رفته اونجا ببینه چه خبره!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس