فرمانده نزاجا با بیان اینکه عملیات مرصاد ظرفیت عملیاتی منافقین را از بین برد اظهار داشت: ایجاد ارتشی متدین با تلاش‌‌های شهید صیاد شیرازی تحقق یافت.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مراسم تشییع حاجیه خانم شهربانو شجاع، مادر امیر سپهبد علی صیادشیرازی با حضور مسئولین لشکری و کشور و اقشار مختلف مردم با قرائت زیارت عاشورا از مهدیه مشهد مقدس آغاز شد.

در این مراسم که استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد، اعضاء شورای تأمین استان، اعضاء شورای شهر مشهد و مسئولین استان و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی مستقر در خراسان رضوی به همراه تعدادی از پرسنل خود حضور داشتند، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنانی ضمن تسلیت درگذشت مرحومه شجاع، به بازخوانی بخشی از تاریخ عاشورا پرداخت و اظهار داشت: در این مجلس باید از یک بانوی بزرگواری نام ببریم که هم مادر شهید، هم فرزند شهید و هم خواهر شهید است و ایشان همسان حضرت زینب کبری(س) در عصر حاضر است.

وی خاطر نشان کرد: در شب عاشورا حضرت سیدالشهدا(ع) یاران خود را به حضرت زینب(س) معرفی کرد. ایشان در این رویکرد سه هدف را دنبال می­‌کردند. اول اینکه دل خواهر آرام گیرد، دوم یاران و اصحابش را به تاریخ معرفی کند و سوم اینکه امام الگو قرار گیرد.

پوردستان متذکر شد: ای کسانی که می­‌خواهید در رکاب امام زمان(عج) و در خدمت رهبر و ولی فقیه باشید باید مانند اباعبدالحسین(ع) و یارانش باشید، سلول سلول بدنتان باید در راه ولایت باشد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش یادآور شد: امروز علی­رغم اینکه مهمات و موشک در اختیار داریم اما در حال جنگیم، اما جنگ اصلی سربازان ولایت زمانی است که سلاح نداشته باشند.

پوردستان تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت شهدا و عدم پذیرش ذلت درسی بود که شهدا از امام شهیدشان گرفتند، شهدا این مکتب را شاگردی کردند و درس پایداری آموختند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملیات ظفرمند مرصاد اظهار داشت: این روزها مصادف با سالگرد عملیات غرور آفرین مرصاد است. منافقین کوردل یک ظرفیت نظامی قوی بودند که بعد از جنگ در عراق متمرکز شدند. این ظرفیت از تجربه، دانش، سلاح و اطلاعات برخوردار بود، که در جریان عملیات مرصاد منافقین با پشتیبانی عراق و آمریکا تا گردنه چهارزبر پیشروی کرد اما سربازان ولایت دست به دست یکدیگر با هدایت نورانی شهید صیاد شیرازی مشت محکمی به منافقین زدند و آنها را زمین­گیر کردند و این برخورد، ظرفیت نظامی و عملیاتی آنها را از بین برد.

پوردستان تأکید کرد: از برکت وجودی شهدا و ایثارگری و فداکاری آنها بود که این حماسه خلق شد و آن به برکت شاگردی در مکتب ثارالله(ع) بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به شخصیت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی علاقه عجیبی به ولایت داشت و خود را سرباز ولایت می­‌دانست. وی یک کلید واژه داشت که به همه ما نیز توصیه می­‌کرد و آن این بود که بزرگترین نعمت الهی را ولایت می­دانم و به ما سفارش می­‌کرد اگر می­‌خواهید عاقبت بخیر بشوید باید در مسیر ولایت حرکت کنید.

پوردستان افزود: ارتش ما امروز یک ارتش متدین است. من به جرأت می­‌گویم اگر امروز ارتش به عنوان ارتش متدین جایگاه خاصی پیدا کرده است به برکت تلاش‌های شهید والامقام علی صیاد شیرازی است. او شاگردان و نسلی را تربیت کرد که امروز در رده‌­ها و یگان­‌های مختلف ارتش جمهوری اسلامی منشاء خدمات زیادی هستند. او فرهنگ سازمانی خوبی را در ارتش پایه­ گذاری کرد. از دیگر اقدامات ارزنده این شهید عالیقدر، ایجاد پیوند بین ارتش و روحانیت بود.

وی در پایان سخنانش با گرامیداشت یاد حاجیه خانم شهربانو شجاع مادر امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی گفت: اگر درباره شهید و خدمات او سخن می­ گوئیم باید بدانیم که این شهید با پرورش در دامان مادری دلسوز که تربیت دینی را سرلوحه تربیت فرزند خود قرار داده بود شهید صیاد شیرازی را به این مقام و جایگاه رساند و امروز ما داغدار از دست دادن این چین مادری هستیم. مادر شهید صیاد بعد از شهادت او همیشه می­‌گفت کاش همان وقت که علی رفت من هم می­‌رفتم.

بعد از سخنرانی امیر پوردستان شرکت کنندگان در این مراسم پیکر مرحومه شهربانو شجاع، را تا حرم امام مهربانی‌ها بدرقه کردند و بعد از طواف و اقامه نماز، پیکر این مرحومه جهت خاکسپاری در کنار همسر خود به آرامگاه خواجه ربیع انتقال یافت.  

لازم به ذکر است سردار معینی به نمایندگی از سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم حضور پیدا کرد، همچنین امیر کامیابی معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح نیز پیام تسلیت سرلشکر باقری را قرائت کرد.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    هدیه به روح شهید امیر سپهبد صیاد شیرازی و مادر برزگوارشان صلوات: اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس