محمدحسین لطیفی معتقد است برنامه‌سازی در سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی با همدیگر تفاوت دارد زیرا در تلویزیون باید حواست به انواع مخاطبانی که پای این رسانه می‌نشینند باشد.

به گزارش مشرق، محمدحسین لطیفی کارگردان سینما و تلویزیون درباره اینکه خارج شدن آثار نمایشی از گروه فیلم و سریال شبکه های مختلف و تمرکز فیلمنامه ها و تاییدشان برای تولید در مرکز امور نمایشی سینما کار درستی بوده است یا خیر گفت: من کاملا معتقدم که باید رقابت بین آثار نمایشی ایجاد شود و کار دست مدیران شبکه باشد اما تمام اینها باید از یک منبع خارج شود تا آثار شبیه هم نشود.

وی افزود: بعضا دیده بودیم که در یک سال دو شبکه تولیداتی داشتند که جانمایه قصه یکی بود و این اصلا اتفاق خوبی نیست. شبکه ها باید از هم خبر داشته باشند و بهترین راه برای این مهم معاونت سیماست. او تایید می کند که مثلا این فیلمنامه مشابهش وجود دارد پس بهتر است که ساخته نشود و جایش را قصه بهتری بگیرد.

لطیفی با اشاره به اینکه رقابت باید وجود داشته باشد، بیان کرد: برای این مهم مدیران شبکه باید نسبت به آنچه می سازند احساس مالکیت کنند و کار را دوست داشته باشند تا حساسیت های بیشتری به خرج دهند نه اینکه سریال جای دیگر تولید شود و بدهند دست مدیر شبکه تا فقط کار را پخش کند این احساس تعلق به کیفیت بهتر کار هم کمک می کند.

این کارگردان در پاسخ به اینکه چه تفاوت هایی تلویزیون را رقیب شبکه نمایش خانگی می کند، عنوان کرد: ما در شبکه نمایش خانگی یا سینما حق انتخاب داریم اما در تلویزیون این حق را نداریم چون از یک بچه سه ساله تا پیرمرد ۹۰ ساله از فرد کاملا مذهبی تا شخصیتی مقابل آن همه اینها باید از کاری که در رسانه ملی می بینند لذت ببرند.

وی ادامه داد:  بنابراین ما خودمان در رسانه ملی خودمان را محدود می کنیم اما وقتی به شبکه نمایش خانگی می آییم چون برای خریدنش اختیار وجود دارد من خودم را بازتر می بینم. در تلویزیون خودم را محدودتر می بینم واژگانم را تغییر می دهم. این فاصله گذاری باعث می شود که ذهن فیلمساز در شبکه نمایش خانگی آزادتر عمل کند و شاید همین ها ایجاد رقابت کند.

کارگردان مجموعه «صاحبدلان» بیان کرد: البته به این معنی نیست که فیلمساز در تلویزیون نسبت به آنچه می سازد حس مسئولیت و علاقه نداشته باشد. به عنوان مثال اگر قرار باشد در سکانسی کتک کاری را نشان دهم ممکن است بچه ای که پای تلویزیون می نشیند از دیدن این صحنه حالش بد شود اما در شبکه نمایش خانگی من طیف مخاطب را تعیین می کنم بنابراین سکانس مورد نظرم را به گونه ای طراحی می کنم که نشان دهم حواسم به مخاطبم هست.

وی همچنین درباره کمبود وقتی که برای تولید مجموعه «پادری» داشت، بیان کرد: گروه «پادری» قرار بود برای ۱۵ قسمت ۳۵ دقیقه ای تا ۱۰ فروردین کار کند و آخرین قسمت را ۱۳ فروردین تحویل دهد ولی با تغییر تصمیم گیری برای زمان پخش از آنها می خواهند کار را به ۲۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای تبدیل کند. خودتان حساب کنید فاصله پایان نوروز تا ماه رمضان مگر چقدر بود؟


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس