کد خبر 608960
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴

وزیر خارجه آمریکا و همتای روس وی، با یکدیگر دیدار کردند تا درباره طرح پیشنهادی مربوط به همکاری نزدیکتر نظامی در سوریه رایزنی و تبادل‌نظر کنند.

 به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و جان کری وزیر خارجه آمریکا در حاشیه اجلاس کشورهای جنوب شرق آسیا در لائوس برای دومین بار در ماه اخیر دیدار کردند و درباره طرح سوریه مذاکراتی داشتند.

طرح سوریه شامل همکاری اطلاعاتی واشنگتن و مسکو است تا حملات هوایی علیه جبهه النصره را هماهنگ کنند و مانع از حملات هوایی ارتش سوریه علیه گروه های شبه نظامی میانه رو و متعادل شود.

کری از این طرح حمایت کرده است، هر چند شک و تردیدهایی در بین مقامهای ارشد نظامی آمریکایی و مقام های اطلاعاتی درباره انگیزه های روسیه از ارائه این طرح وجود دارد.

مشاوران کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا بر این باورند که این طرح بهترین شانس برای محدود کردن درگیری ها در سوریه است. این طرح می تواند زمینه لازم برای ارسال کمکهای انسان دوستانه بیشتر به سوریه را فراهم کند.

نشست لائوس در شرایطی برگزار شده است که اتهاماتی در خصوص دست داشتن روسیه در هک کردن ایمیل های کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا که توسط وبسایت ویکی لیکس منتشر شده، وجود دارد.

لاوروف در آغاز دیدار با کری، این اتهامات را رد کرده است. کارشناسان امنیت سایبری آمریکا اعلام کرده‌اند که شواهدی وجود دارد که روسیه انتشار ایمیل‌ها را مهندسی کرده است تا بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیر بگذارد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس