کد خبر 608497
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸

مدیر عامل شرکت جی‌ال‌ایکس گفت: سه کارخانه تولید کننده گوشی در کشور ورشکست شدند و ما هم با توان ۱۰ درصدی در حال کار هستیم.

به گزارش مشرق،  حمید سعیدی درباره احتمال تعطیلی کارخانه جی‌ال‌ایکس و دلایل این موضوع اظهار کرد: در اخبار می‌شنویم اگر جلوی قاچاق گوشی همراه گرفته شود شاید بیش از 2000 میلیارد تومان به صرفه دولت شود ولی من می‌گویم چه خوب است همین گوشی‌ها داخل کشور ساخته شود و میلیاردها دلار ارزآوری داشته باشیم.
 
مدیر عامل شرکت جی‌ال‌ایکس افزود: اگر تکنولوژی تولید و صادرات که در داخل کشور داریم به کار گیریم، بسیار به صرفه‌تر از چنین راهکارهایی است.
 
وی افزود: از نظر فنی و تکنولوژی قدرت تولید و صادرات را در داخل کشور داریم. یکی از مشکلات قاچاق گوشی همراه است.
 
او بیان کرد: یکی از مشکلات پیش روی تولیدات گوشی در کشور همین تعرفه پایین واردات 5 درصد است. تعرفه قبلا 60 درصد بود که به این میزان کاهش یافت و اکنون نیز درصدد این هستند که 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده این حوزه را نیز حذف کنند.
 
سعیدی گفت: آیا با جنسی که در کشور توسط چهار کارخانه تولید می‌شد و اکنون با شرایط پیش آمده سه کارخانه ورشکست شده‌اند و ما هم با توان 10 درصدی کار می‌کنیم، باید اینگونه رفتار شود؟
 
مدیر عامل این شرکت تولید کننده گوشی‌های ایرانی گفت: ما با این هدف کار را شروع کردیم تا به اشتغال‌زایی 5000 نفری برسیم و تا سال 92 نیز توانستیم 2000 نفر را مشغول به کار کنیم اما به دلیل عدم حمایت‌ها کل نیروهای ما به 100 نفر کاهش یافت.
 
وی تصریح کرد: امسال شرایط کمی بهتر شده و مجددا درصدد بازگردانی نیروهای کار هستیم هر چند که باز هم نیازمند حمایت‌های جدی هستیم.
 
او با بیان اینکه اگر از ما حمایت شود قادر خواهم بود تا در خرمشهر برای بیش از 5000 نفر اشتغال ایجاد کنم، خاطر نشان کرد: قطعا با توجه به سرمایه‌گذاری میلیاردها تومانی در 16 خط تولید، قادر به صادرات گوشی‌های ایرانی به تمام کشورهای دنیا به خصوص کشورهای همسایه هستیم.
 
سعیدی همچنین گفت: در راستای این موضوع، روز گذشته موفق به امضای قراردادی با اقلیم کردستان عراق برای صادرات گوشی به این منطقه شدیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 14
  • غیر قابل انتشار: 26
  • هر چیزی را پایانیست ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    4 9
    تاسیسش از اول اشتباه بود. ما در زمینه تکنولوژی دیجیتال توی بازار نمیتونیم رقابت کنیم. مگر اینکه مثل حوزه خودرو و درمان عمل کنیم و ملت را مجبور کنیم فقط فلان خود رو را بخرد و یا فقط به فلان بیمارستان مراجعه کند. احتمالا علت جمع کردن سایر گوشی ها از بازار همینه!
  • علی ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    2 4
    اقتصاد مقاومتی معنیش این هست که جنس آشغال تولید نکنی معنیش این نیست که هر آشغالی که در ایران تولید شده رو باید خرید و شما به اقتصاد مقاومتی بی تفاوت بودید
  • خوزستانی ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    2 0
    باید کیفیت گوشی های ساخت داخل را هم بالا برد
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 1
    glx وقتی یه سایت نداره که رام های گوشی هاشو در اونجا قرار بده چه حرفی برای گفتن میتونه داشته باشه.فقط مونتاژ می کنن بدون پشتیبانی از کاربر ، خوب این اثر منفی روی برند میزاره وقتی کابری برای تعمیر گوشیش مراجعه می کنه و می بینه که برای گوشی که خریده نه تنها نرم افزاری برای ارتقا اندروید نیست بلکه همون برنامه اولیه گوشی هم در صورت خرابی برای تعمیر فقط باید به نمایندگی اصلی که تعدادشون به شدت در کشور محدوده مراجعه کنه و اونهاهم به خاطر انحصاری که داره با انداختن تقصیر به گردن مشتری هزینه های گزافی رو بابت یه فلش ساده طلب می کنن.
  • ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 1
    وقتی شما گند میزنی با این تولیدات بی کیفیتت انتظار خرید از مردم رو نداشته باش
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    این تصور که ما در زمینه همه چیز توانایی تولید داریم کاملا غلط است بلکه باید در زمینه هایی که مزیت نسبی داریم سرمایه گذاری کنیم. به عنوان نمونه در زمینه تولید و صادرات فراورده های نفتی مانند بنزین( که در حال حاضر وارد کننده هستیم!) یا بعضی محصولات کشاورزی مانند خرما یا زعفران مزیت بهتری داریم ولی در زمینه الکترونیک و موبایل رقابت بی فایده و محکوم به شکست است به ویژه اینکه مردم کشور به مارک کالاهایی مانند موبایل اهمیت زیادی می دهند و جنس خارجی برایشان کلاس بالاتری دارد!
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    9 3
    اولا ادب رو در نوشتن رعایت کن ثانیا" تولیدات ایرانی از خیلی از محصولات دست چندم و بی کیفیت چینی و ویتنامی و بنگلادشی و ... که امثال شما عاشقشون هستید بهترن..!!!
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    1 1
    ما انقدر پول نداریم که جنس ارزون بخریم
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 1
    با سلام انطور که ازصنایع سرهم بندی ویا CKD بر میاید همین است سوال مااین است حتی این صنعت مونتاز هم نیست که یک عدهای به ان صنعت میگویند بله صنعت پول در اوردن . چرا انقدر که برای این صنایع سرهم بندی مدیران وحتی بعضی از مقامات صحبت میکنند برای فرش وجاجیم که حدود 28000000 بیست وهشت میلیون نفر دراین صنعت مشغول کار هستند دولت ودولتهای گذشته هیچ کاری راانجام نداده بلکه بد تر هم کردهان تقریبا به تعطیلی رفته بعد از مدتی در کتاب تاریخ ویا موزهها خواهد بود . گوشی همراهی که بدنه وجعبه وحتی جلد روی ان در خارج ساخته شده به چه درد ایران میخورد فقط تخفیفی بنام تولید که درامدش به جیب شرکت فوق خواهد رفت
  • سروش ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    1 2
    یه گله هم ار مخابرات کشور بفرمایید که موبایهای چینی رو داره با قیمتی به مراتب گرانتر از بازار مصرف به صورت مثلا قسطی به مردم میده چرا مثلا از برند داخلی برای ان کار استفاده نمی کنه وقتی مخابرات کشور از محصول داخلی که در راستای کارش هم هست حمایت نمیکنه از مردم نمیشه انتظار داشت اولین ارگانی که در این زمینه باید توبیخ بشه همون مخابراته که داره هم به جیب مردم ضرر میزنه و هم به یک کارخانه بزرگ داخلی.
  • ایرانی ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    3 2
    آره بجای اینکه از تولید کشورت حمایت بکنی برو اپل بخر اینم نادیده بگیر 47 سال آمریکایی ها حمایتش کردن تا رسیده به اینجا اصلا اینا هیچ آخه تولید داخل باید راه 47 ساله رو یک روزه بره تا شما راضی بشید.
  • محمد باقری ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    تعرفه واردات بشه 60 درصد که تولید موبایل هم مثل تولید خودرو رونق بگیره و مردم از نعمت محصولات با کیفیت شما دوستان مستفیض بشن. آقای مدیرعامل اگر میتونید تو این بازار رقابت کنید بسم الله اگر نه برید یه چیزی تولید کنید که در اون مزیت دارید و توجیه داره تولیدش. هرچقدر از این حربه ها توی صنعت خودرو جهت پیشرفت بهره بردیم بسه. یه صنعت انگل به صنایع وابسته به پول مردم و دولت دیگه تاسیس نکنید. این کار فقط باعث میشه یه عده رانت خوار مکس دور این شیرینی بشن...
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    شما فقط این تولید میلیتون رو با محصولات دست چندم چین و امثالهم مقایسه بکنین این اقا حرف کاملا درستی زده تولیدات این شرکت واقعا نمونه واقعی گند زدن به تولید ملی هست
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    شما وقتی هیچ امکاناتی به خریدارتون نمیدن وقتی گوشیهای ببخشیدا فوق العاده مسخره تولید میکنن که مطمنم تولید چین هست وقی چیزی رو خودتون طراحی نمیکنید وقتی ی جا موندین و پیشرفتی نمیکنید باید همون 10 درصد هم تعطیل کنید
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    ارزونی و گرونی به کنار باید کیفیت و خدمات پس از فروش داشته باشه تا موفق بشه و الا در این رقابت سخت جا می مونه همش نمیشه به زور دولت کار کرد که زور اونم تا یه وقتی جواب میده موبایل مث ماشین نیست کهدولت به زور بده به مردم قاچاق میشه و با قیمت مناسب به دست مصرف کننده میرسه
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    زنده باد علی آقای گل
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    اینا از دولت انتظار دارند دولت بره سر کوچشون براشون نون و ماست بخره بیاره لقمه براشون بگیره این قافله تا به حشر لنگ است
  • محمود ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    توکشورما حمایت از تولید داخلی فایده نداره نمونش پنجاه سال حمایت از این خوروسازها که نه تنها کیفیتشون خوب نشد بلکه بدتر هم شد وقتی هم که دلار گرون شد حتی یه درصد قیمت خودروهاشون رو پائین نیاوردن وهمه فشاررو انداختن رودوش مردم وجواب حمایتهاشون رودادن شما اقلا یه امار از رضایت مردم از گوشیهاتون میگرفتین بعد مصاحبه میکردین هرچی قطعات چینی اشغال رو وارد میکنین به اسم تولید ملی
  • ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    اینطور نیست درسته که صنعت خودروسازیمون خیلی بده و ابروریزه اما برای مثال صنعت لوازم خانگی و لوازم ارایشی خوبی داریم این که ما از دم ریشه تولید داخلو بزنیم جهالت نباشه خیانته بهتره دق و دلیمونو از صنعت خودرور سر برندهای دیگه خالی نکنیم البته منم به این برند موبایل داخلیانتقاد دارم که در طول این مدت شاید بهتر بود زودتر برای نجات صنعتش قیام می کرد و از نخبگان و اهل فن داخل برای اعتلای اونبهر می برد نه اینکه بعد این مدت منتظر دولت باشه دولت ها مانع تولید داخل نشن چندان کمک خاصی نمی تونن به تولید بکنن خود تولیدکنندگان باید دستبه کار بشن
  • هادی ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    یک جوری صحبت می کنید که انگار همه دارند محصولات برندهای معتبر استفاده می کنند در گوشی های زیر 500 هزار تومان بازار دست گوشی های بی نام و نشان هست که حتی محل تولید این گوشی ها هم معلوم نیست چه برسه به خدمات پس از فروش. من یک گوشی هفتاد تومانی برای پدرم از این شرکت گرفتم بدون هیچ اغراق هم مشتری مداری و هم جنس بسته بندی واقعا خوب بود. از اطرافیان خودم که نگاه می کنم شاید به طور میانگین 50 تا 50 درصد یا گوشی بی نام نشان چینی دستشون هست یا به عنوان گوشی کمکی که اگر خراب بشه خراب شده. حالا من نمی گم در گوشی های گران قیمت ولی بی انصافی هست که یک حداقل در گوشی های زیر 500 بهتر نیست که بجای پول دادن به گوشی های بی نام نشان چینی از این شرکت خرید کنیم . برادر من تا حال در عرض سه سال سه گوشی 300 و 400 تومانی چینی خریده که بعد از شکستن شیشه lcd انداخته گوشه ای. به نظر من به جای اظهار نظرهای شخصی یک سری به سایت دیجی کالا و مثلا از همین مدل گوشی پدرم بزنید ببیندی چند درصد از خدمات و کیفیت با پولی که دادن ناراضی هستین که من هم با خواندن نظرات تصمیم به خرید اولین گوشی از این شرکت کردم که واقعا راضی هستم. به نظر من این شرکت خصوصی را نباید با شرکت تمام دولتی که اگر اشتباه هم بکنه با پول بیت المال مخفی می کنن مقایسه کنن. اعلان در چندین خانواده فامیل دنبال یک آگهی استخدام دولتی هستند که چی دو نفر در یک شهر می خوان بردارن. در حالی که با زیاد شدن این کارخانجات بازار رقابتی تر می شه و مجبور می شن کیفیت و خدمات را بهتر و بهتر کنن و به جای ریختی پول توی کارگاههای بی نام نشان چینی پول توی جیب تولید کننده بخش خصوصی داخلی بره. آدرس گوشی که من خریدم و نظرات خریداران: http://www.digikala.com/Product/DKP-126237/GLX-B8-Dual-SIM-Mobile-Phone/گوشی-موبایل-جی-ال-ایکس-مدل-B8-دو-سیم-کارت#!/displaycomment-0/page-1/sort-date/tab-comments/
  • aras ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    2 1
    من چنتا گوشیشو از نزدیک دیدم چه گوشی های ساده ش و چه جدیدیاش که هوشمند بوده ، واقعا کیفیت ساخت و موندگاریش بالاست و به این راحتی ها خراب نمیشه ، مدل آخر گوشی هوشمندش جی 6 واقعا کیفیت بالایی داره و چند نفری که معرفی کردن همشون از قیمت و کیفیتش تعجب کردن فقط مشکل دوربینش بود که نویز داشت که خدا رو شکر با دانلود یه برنامه اندرویدی تصویربرداری تقریبا مشکل برطرف شد یعنی مشکلش سخت افزاری نبوده ، حداقل یه بار از گوشیش استفاده کنید یا دست یه نفر ببینید بعد انتقاد کنید
  • محمذ ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    1 1
    من گوشی (ماد) GLX رو تازه خریدم و راضی هستم
  • سبحان ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    من به تازگی گوشی ماد (G6) که محصول جدید شرکت GLX هست رو خریدم....و کاملا راضی هستم....قیمت این گوشی 400 هزارتومان است و هیچ رقیبی در این محدوده قیمتی ندارد.....دوستانی که از تولید ملی حمایت نمیکنند و به گوشی های درجه سه چینی و گوشی های امریکاییشون افتخار میکنند اگر یک روز نیاز به شغل داشتن و یا فرزندشون نیاز به شغل داشت لطفا برن از دولت چین و آمریکا کار تقاضا کنند.....مردم ژاپن در دوره توسعه ضرب المثل جالبی داشتند.....پابرهنه راه میرویم ولی کفش خارجی نمیپوشیم...
  • سبحان ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    1 1
    بهترین خدمات در ایران شرکت GLX ارائه میده چون دارای نمایندگی است....اما مثلا همین شرکت اپل که خیلی از ایرانی ها خودشون رو میکشن....مدیران ارشدش بارها اعلام کردن که مصرف کننده ایرانی براشون اهمیت نداره و هیچ خدماتی ارائه نمیدن.....
  • سبحان ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    اطلاعیه شرکت جی ال ایکس: خرمشهر های اقتصادی در پیش است … ضمن تشکر از رسانه های دغدغه مند و حامی تولید ملی به اطلاع مردم عزیز ایران می رساند به کوری چشم دشمنان این مرز و بوم، ما ایستاده ایم و همچنان حافظ حریم خرمشهر اقتصادی ایران هستیم و خواهیم بود. خوشبختانه استقبال بی نظیر مردم از گوشی ایرانی و جدید ماد، ما را بیش از پیش دلگرم کرده است. همچنین با توجه به استقبال کردستان عراق از این گوشی، به زودی صادرات خود را به این کشور شروع خواهیم کرد. لذا ما با وجود تمام مشکلات، با کمک مردم و رسانه های دغدغه مند هرگز میدان را برای اجانب اقتصادی خالی نخواهیم کرد. مدیریت شرکت جی ال ایکس
  • ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    1 0
    مگه کره از اول بلد بود باید از اول برای جهان تولید کنیم. صنعت خودرو تمرکزش داخلی بود از اول و از انحضار میخواست استفاده کنه اما باید بنا برای رقابت جهانی گذاشته بشه تا اون وقت رشد کنیم هم مشتری پیدا کنیم و هم مشتری مون بجای هشتاد میلیون هشت میلیارد نفر باشه
  • ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    2 0
    GLX جزء محصولات اشغال نیست علی آقا من خودم یه نمونه ازش دارم و راضیم
  • ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    سرمایه گذاری روی شناسایی مزیت های نسبی و اجرا و بهره برداری از طرح های آمایش سرزمینی نه تنها باعث پیشرفت می شه بلکه جلوی هدر رفت منابع ابی در صنعت کشاورزی و منابع مالی در صنایع دیگر رو می گیره.
  • ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    باید بتونید با برند های خارجی رقابت کنید نه اینکه گوشی های بی کیفیت تولید کنید
  • ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    به قول معروف بیشتر باید در قاچاق و واردات پورشه و بنز فعالیت کنید چون نان فقط در دلالی و استفاده از تحریم و منافعش هست.
  • ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    گوشی g6 این شرکت با امکانات خوبی که داره باقیمت ۴۰۰ هزار خیلی مناسبه کیفیتش هم خوبه بنده هم ازسایتش پیشخرید کردم
  • ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    گوشی خارجی مالیات کشور مبدا وهزینه حمل و چندهزینه دلالی میخوره بااین حال گوشی ایرانی رو توبازارشکست میده خواهشا ننه من غریبم بازی درنیاورید اگه میتونید بسم الله اگه نمیتونید دست ازسرمردم بردارید.
  • ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    من گوشی ایرانی خریدم ولی گوشی اسپایدر 1 را خریدم شیشصد هزار تومن از دستم افتاد و لیه ال سی دیش شکست ولی مثل شیشه معمولی ترک ها پخش شدند و گوشی غیر قابل استفاده به نمایندگی در آبادان مراجعه کردم گفتند که ال سی دی را ندارند و اگر هم آوردند دویست هزار تومان !!! خوب رفتم گوشی خارجی مرغوب گرفتم شیشصد هزار تومان چند روزی بعد از دست افتاد ال سی دیش شکست الان دارد کار میدهد و ترکها جابجا نشده وووبگذریم تولید ملی خوبه بشرط اینکه قطعات را برای مونتاژ وارد ایران نکنند وسرهم نکنند
  • شهرکی ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    متاسفانه تولیدکنندگان ما در تولید بیش از اینکه صداقت داشته باشند به جیب خود بیشتر اهمییت می دهند تا فرهنگ درست نشود اقتصاد ما به جایی نمی رسد ... و سالها باید شعار بدهیم پدر فرهنگ را دراوردیم حالا با این کارهای قاچاق گیری صرف موبایل داریم زمینه را برای یکی دو نفر فراهم می کنیم تا انها تنها موبایل وارد کنندو هر قیمتی خواستند به این مردم بفروشند چون خودشان بر سفره انقلاب نشسته معرفی می کنند این کارها دردی از اقتصاد درمان نمیکندبروید آمار طلاق و معتادین را نگاه کنید و ببینید چقدر مشروبات الکلی در این مصرف می شود فاحشگی چقدر زیاد شده که حتی از غربی ها جلو زده ایم تا اینها حل نشود و برای فرهنگ سرمایه گذاری نکنیم روز به روز بدتر می ش
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    من جی ال ایکس اسپایدر ۱ دارم الآن یه سال و نیمه خریدمش. ازش راضی ام. نسبت به قیمتش که خیلی عالیه. از گوشی های سه برابر قیمت خودشم کم نداره. اول خریدمش واسه دم دستی بعد دیدم کارش درسته. البته اندرویدش هنوز به روز نشده.
  • ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
    0 0
    باید بتونید رقابت کنید. وگرنه باید تعطیل کنید. این کاملا طبیعیه...
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    چند سال گوشی را داشتم آخرش خراب نشد اما گوشی آشنای من اچ تی سی بود خراب شد
  • ناشناس ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    این شرکت سال 86 راه اندازی شد و تا اندازه ای در یک زمان خاص واردات گوشی را کم کرد و به زیان بعضی ها شد که با ضمانت نامه های خاص گوشی و.... وارد میکردند.
  • بی سواط ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    من اسپایدر وان دارم و ازش راضی هستم اگر خدابخواد گوشی جدیدش جی6 روهم میخرم برای پدر امیدوارم تعطیل نشه باید مردم به کارخونه کمک کنن و جنس ایرانی بخرن دوستان به جای خرید جنس خارجی وکمک به کارگران خارجی جنس ایرانی بخرین
  • ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    برادر اولا من اندرویدگوشیم رو ازسایت جی ال ایکس اپدیت کردم و ثانیا دریافت تکنولوژی زمان بر هستش الان نزدیک به 50 درصد گوشی در داخل تولید میشه و بقیش وارداتیه باید صبر کرد و در اخر کارگر ایرانی گوشی رو میسازن نه چینی
  • سید جواد ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    برادر من مزیت نسبی حقه ای هست که غربی ها برای جلوگیری از ورود کشورهای دیگر به حوزه هایی فن آوری های پیشرفته به کار می برند. اگر مزیت نسبی شرط هست چرا غربی ها بیشترین پتروشیمی ها را در جهان دارند، آنها که خودشان وارد کننده نفت هستند؟
  • ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    وقتی تو کشور صنعت میکرو الکترونیک نداریم (میکروالکترونیک جز صنایع مادر و مهم کشورهای صنعتی) وقتی تو کشور یک فب (واحد) میکروالکترونیک نداریم پس نباید انتظار داشت گوشی ساخت داخل با گوشی های دست چندمی چینی رقابت کنه
  • سید جواد ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    سیاست حمایت دولت از تولیدات داخلی ایرادی ندارد و تقریبا در همه کشورهای دنیا اجرا می شود اما مشکل خودروسازها دولتی بودن و بدتر از آن خصولتی بودن آنهاست که با این ساختار امکان ندارد موفقیتی به دست بیاورند، اما در هر عرصه ای که خصوصی ها وارد عرصه شدند بسیار موفق تر بودند.
  • ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    منم خریدم، راضی هستم
  • ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 2
    آشغال اول برو استفاده کن بعد نظر بده
  • بی نام ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    باید از طرف دولت و ما حمایت بشه وقتی حمایت نشه چطور پیشرفت کنه. کشورهای دیگهاز بازارشون حمایت می کنن ولی متاسفانه کشور ما...
  • ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    ببین آقای مدیر عامل جی ال ایکس من چند روز پیش گوشی هوآوی خریدم فکر می کنی من بدم میاد جنس ایرانی بخرم هم کشورم اقتصادش شکوفا بشه هم کارگر ایرانی از نون نخوردن نیوفته خوب برادر من هوآوی الان 700 هزار ازت می گیره گوشی تحویلت میده در حد آیفون گوشی های شما چقدر کیفیت داره؟تضمین میدی سر ماه خاموش نشه و دیگه روشن نشه؟از بس جنس ایرانی خریدیم توش دزدی شده بود و بعدش هم کسی پاسخگو نبود دیگه چشممون ترسیده تقصیر خودتونه شما بیا گوشی در هوآوی بساز آپشن هایی که اون داره رو بذار 600 تومان بفروش جای هفتصد تومان بعد خدمات پس از فروشش هم طوری باشه که اگر یک ماهه گوشی بر اثر بی کیفیتی سوخت نمایندگیت نگه به ما مربوط نیست پس بگیره اصلا یه نو بده جاش والا من خودم باورم نمی شه اصلا گوشی ایرانی بیشتر از یک ماه کار کنه اگر بهم ثابت کنی دو سه سال کار می کنه می خرم.
  • ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    1 2
    یک معنی اقتصاد مقاومتی هم این است که نظرات اشغال جایش در زباله دانی است گوشی های خوبی هستند وقتی استفاده نکردید چرا مهمل می گویی؟
  • کارمند GLX ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    1 0
    از بعد از منطقه آزاد اعلام شدن استان خوزستان توسط دولت فخیمه جناب روحانی به شدت سیل ورود کالاهای قاچاق که دیگه رسمی هم شده بود به این استان نه تنها این کارخانه بلکه کن صنایع تولیدی استان خوزستان رو در معرض فروپاشی کامل قرار داده حتی میزان خرید محصولات خودروی ایرانی در این استان یک سوم شده جوری که اقوام بنده که در نماینده گی های سایپا و ایران خودرو کار می کنن الان بیکار شدن در بخش صنایع شکر کشاورزی فولاد و سیمان هم اکثر شرکت ها خوابیده و به شدت با تعرفه صفر داره کالای استوک که در اصل برگشت زده شده از کارخانه هست و حتی زیر قیمت فروش هست داره وارد میشه این دولت رفته باج داده به خاطر فروش نفت کل بازار ایران رو در اختیار خارجی ها قرار بده..حتی به قیمت میلیون ها میلیون بیکار جدید...
  • ناصر ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    چینی ها مگه چیپ ست ها رو خودشون می سازن!؟ یا شرکت اصلی دفترش در امریکا هست یا دفتر اصلی شرکت و مرکز تحقیقاتیش در سیلیکون والی امریکا در خود امریکا هستن و فب ها رو برای نیروی کار ارزان تر برده در مالزی کاستاریکا ژاپن کره جنوبی و امارات بقیه کشورها تماما چیپ ست های تولید این فب ها رو سر هم بندی می کنن حتی در کره جنوبی و چین....اصولا اصل تکنولوژی در انحصار امریکا هست و بس تقریبا تمام تولید کننده های جهانی فقط مونتاژ می کنن چیپ ست ها رو..
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    بجز مشکل ال سیدیش ولی دوستان من تقریبا 8 نفرشون دارن و همه رازین مشکل ال سیدی رو هم با چسبوندن یه محافظ میشه حل کرد
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    1 1
    چین ژاپن کره جنوی اصلا تکنولوژی اصلی ساخت چیپ ست ها رو ندارن تماما فب های که چیپ ست های CPU و GPU ساخته میشه امریکایی هستن و شرکت های امریکایی فقط به خاطر نیروی کار ارزانتر بعضی فب ها رو خارج از امریکا بردن مالزی ژاپن کره جنوبی کاستاریکا و امارات...... حتی سامسونگ با ادعای زیاد و تویشبای ژاپن فب ها رو اجاره می کنه
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    صنایع نظامی و اطلاعاتی و امنیتی ما به خاطر نداشتن فب نانومکتریک در ایران به شدت مشکل دارن بعد شما میگی فب تجاری در ایران چرا نداریم!؟؟؟ حداقل یک میلیارد دلارش پولش هست ایجاد یک فب تولید چیپ ست های سیلیکونی 20 نانومتری یا حسگرهای نانومتریک
  • علی ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
    0 0
    ایران خودرو و سایپا هم به این روز دچار بشن کمی حساب کار دستشون میاد
  • فاضل نصرتی ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    سلام.من از پنج سال پیش تا حالا چهار گوشی glx خریده ام به ترتیب g1 ، دو تا اسپایدر1 برای خودم و خانمم والان هم که g6 دستمه.خدا شاهده هر چهارتاشون نسبت به قیمتشون بسیار عالی اند،تمام کارامو از کارای بانکی بگیر تا خرید اینترنتی،ایمیل و پرداخت قبوض با گوشی انجام میدم. خداییش اگه بهترین گوشی خارجی رو مفت بهم بدن نمی خوام.تا حالا همکارام ایرادای زیادی بهم گرفتن مثلا میگن باز دیگه تو رفتی همین glx رو خریدی ولی من محکم جلوشون می ایستم و دلایل خودمو میگم کاری هم به طرز فکر و حرف دیگران هم ندارم.حالا این که فقط از گوشی گفتم،من تو هر چیزی تأکید می کنم تو هر چیزی دوست دارم و سعی میکنم ایرانیشو بخرم حاضرم گرونتر بخرم ولی ایرانی باشه.شرکتهای خصوصی که خودشونو به آب و آتش می زنن تا سر پا نگه دارن و با برندهای خارجی رقابت کنن همت ما رو می طلبه که از تولیداتشون حمایت کنیم.اگه دغدغه فردای بچه هاتونو دارین که بیکار نشن همین الان شروع کنید هنوز دیر نشده.
  • رها ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    1 0
    منg6خریدم عالیه.خوشدست با کارایی خوب
  • ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    3 0
    دمت گرم ایرانی
  • علی حبیبی ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    1 0
    دوستان توجه داشته باشید که قسمت های اصلی یک گوشی cpu و gpu هستش ، تولید این تراشه در انحصار چند شرکت خاص در دنیا هست ، بنده گوشی های ماد ، پارس و همچنین آریا که هنوز به بازار عرضه نشده رو بررسی کردم ، این گوشی ها از تراشه های مدیاتک که در گوشی های برند های مختلف استفاده شده استفاده می کنند اگر دقیقا مدل این تراشه ها با مشخصات گوشی های رده بالایی برند های مختلف مقایسه کنید متوجه خواهید شد که قیمت آن ها با همین قطعات بسیار بالا تر است ، در ضمن گوشی آریا که هنوز عرضه نشده از یک دوربین 21 مگاپیلسلی سونی استفاده می کند که در نوع خود بی نظیر است ، قرار نیست همه قطعات یک گوشی را در داخل تولید کنیم شرکت های بزرگ که برند های گوشی محصوب می شوند نیز همین کار می کنند قسمتی هایی خودشان تولید می کنند قسمت هایی از شرکت های دیگر سفارش می دهد ، جی ال ایکس هم همین کار را انجام می دهد در این صورت هم کیفیت گوشی بالا می رود هم نسبت هزینه به منافع بالا می رود ،مثلا در گوشی ماد از چیست مدیاتک 6753 استفاده شده که قیمت این گوشی 399 هزار تومن هست در گوشی ال جی X Cam هم از همین استفاده شده ولی قیمت اون 845 هزار تومن هست، حالا امکانات این گوشی در مواردی بالاتر جی ال ایکس هست ولی گوشی ال جی X Power تقریبا کم و بیش با جی ال ایکس ماد برابر هست با قیمت 655 هزار تومن مثلا صفحه نمایش ماد بزگتر هست در عوض باطری ایکس پاور بیشتر هست و تفاوت جزئی در نخسه بلوتوث ال جی که ورژن 4.2 هست و وزنش از 30 گرم کم تر هست ، ولی به این نمی ارزه که قیمت 256 هزار تومن بیشتر داشته باشه
  • علی حبیبی ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    1 2
    جی ال ایکس ماد تقریبا امکاناتی برابر با اچ تی سی مدل Desire 728G داره که قیمت جی ال ایکس ما 399 هزار تومن در حالی اچ تی سی 720 هزارتومن هست هر دو هم از چیست چهار هسته مدیاتک 6753 استفاده کرده اند، زیبایی ظاهر جی ال ایکس هم خیلی بهتر ، باز اگه با جی ال ایکس پارس مقایسه کنیم که با قیمت 499 هزار تومن عرضه می شه کلا اچ تی سی باید از دنیا انصراف بده چون پارس باطری فوق العاده ، پردازنده 8 هسته ای از همین چیپست در حالی که اچ تی سی چهار هسته ای استفاده می کنه ، اندروید بالاتر و... بهره می بره
  • هادی IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
    0 0
    دلم به حال اون کسایی میسوزه که چوب منفعت بعضی هارو میخورن خیلی دلم میخواست گوشی ایرانی بخرم لا اقل چهار تا جوون مثل من تو آبادان برن سر کار نه دولت یا بهتر بگم رسانه مضخرف ملی حمایت میکنه نه مردم نه جلوی قاچاق رو میگیرن نه به تولید ملی کمک میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس